Projektor och hemmabioreceiver

Permalänk
Medlem

Projektor och hemmabioreceiver

Tjenare! är väldigt okunnig inom detta ämne! Jag har en projektor och jag har ett bioljud! och min fråga är nu då för att fixa så det blir ljud och bild så måste jag köpa en hemmabioreceiver som man kopplar upp tex apple tv, xbox och mm? sen hemmabioreceivern är kopplad till projektorn och bioljudet ska kopplas in i hemmabioreceivern! har jag fattat detta rätt?
tacksam för svar och inga onödiga kommentarer

Permalänk
Medlem

Det är väl standardsättet ja. Hur är ditt "bioljud" kopplat idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aze0x:

Tjenare! är väldigt okunnig inom detta ämne! Jag har en projektor och jag har ett bioljud! och min fråga är nu då för att fixa så det blir ljud och bild så måste jag köpa en hemmabioreceiver som man kopplar upp tex apple tv, xbox och mm? sen hemmabioreceivern är kopplad till projektorn och bioljudet ska kopplas in i hemmabioreceivern! har jag fattat detta rätt?
tacksam för svar och inga onödiga kommentarer

Vad har du för bioljud, Har du en reciever där redan, eller vad är det för paket dvs. Högtalare osv.?

En reciever är ju en förstärkare, så då behöver du inte ha dubbla förstärkare efter varandra.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Du kopplar ju in allt i receivern och låter den skicka signalen vidare till projektorn

Permalänk
Medlem

@moonblase: har bara en normal skytronic AV-340 som förstärkare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aze0x:

@moonblase: har bara en normal skytronic AV-340 som förstärkare!

Använder du karaokefunktionen? Annars skulle jag köpt en HDMI reciever och kopplat in högtalare, projektor och övriga prylar i den pch skippa förstärkaren du redan har.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare