SweClockers fyller 20 år – häng med och fira med oss under hela 2019!

Permalänk
Medlem

Grattis SweC, ni har varit en stor del av min uppväxt och hjälpt till att forma mitt intresse för datorer och teknik!

Här inspirerades jag till mina första egna byggen av datorer, mina första överklockningar(med en koppartråd lindad runt två processorben för att låsa upp multipel, så klart) och här träffade jag även min första flickvän!

Hoppade under rätt många år av hårdvaru-svängen och ägnade mig åt annat, men nu är jag tillbaka sen något år och läser här dagligen igen! #swec20

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Sweclockers-gubben aldrig gammal - vad heter han förresten?

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Grattis! Hoppas de blir många år till!! Fast de klart de blir

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Lorault:

Sweclockers-gubben aldrig gammal - vad heter han förresten?

Då gubben nånstans på vägen åkt på minnesförlust är det ett mysterium höljt i dunkel. Eller så hade gubben aldrig ett namn. Oavsett är det en gubbe som går under många namn, men på kontoret väljer vi att kalla honom; Sven Clocker!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg vart censurerat av redaktionen, då kan ni lika gärna plocka bort hela min kommentar..

Om ni efterfrågar feedback i en nyhet så kan ni ju inte bara censurera/plocka bort folks inlägg hur som helst, då behöver ni ju inte ens skriva i nyheten och fråga vad folk vill se på Sweclockers den kommande året.

Säger bara trist att ni håller på såhär!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Expertgissare

Man måste ju gratulera, 20 år är inte illa.
Ser fram emot ett 2019 med Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Thomas:

@Edin Har du något exakt datum som kan kallas SweClockers födelsedag?
Jag minns att jag på något vis hittade sidan före millenieskiftet, då på en URL under user.tninet.se. När dök domännamnet upp?

Jajamen! Det officiella är 24 december 1999 och det minns jag för att jag publicerade SweClockers första test då. Det var inte så viktigt att skriva korrekt då :). Läs det här: https://www.sweclockers.com/oldswec/2001/recensioner/tcc.shtm... (bilder saknas). Hade ingen domän då, sajten var grön och gjordes i Frontpage samt hostades på www.tninet.se/~fwj366h - sjukt att man minns adressen. Något senare byttes adressen till SweClockers.cjb.net.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Firar själv snart moppe på sweclockers, 3/4 av swecs existens. Så lite veteranig känner jag mig allt

Grattis till en sida med ett starkt community som fortfarande frodas. Inte många som kan skryta med 20-åriga siter som fortfarande går som på räls.

*edit* 03.50 in i videon. Får mig att tänka på OM Noctua hade slagit sig in i chassimarknaden. Hade nog inte varit allt för populära chassin

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Firar själv snart moppe på sweclockers, 3/4 av swecs existens. Så lite veteranig känner jag mig allt

Grattis till en sida med ett starkt community som fortfarande frodas. Inte många som kan skryta med 20-åriga siter som fortfarande går som på räls.

*edit* 03.50 in i videon. Får mig att tänka på OM Noctua hade slagit sig in i chassimarknaden. Hade nog inte varit allt för populära chassin

Noctuas färgschema är något som i alla fall jag lärt mig att uppskatta genom åren, det sätter sig liksom till slut. Plus att dom är tämligen unika med det och dom är lätt igenkända.
Men b**sbrunt som chassifärg, där tror jag du har rätt. Det blir nog ingen storsäljare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha grattis Hittade själv SweClockers av en slump när jag påbörjade mitt datorberoende via HardForums, där detta forum nämndes! Kul att det vuxit så mycket sen dess

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Proffsmoddare

Åh underbart, fick mig direkt att leta upp denna gamla klassiker igen.

@emilakered
- "satpung"

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Har inte förlåtit de än att man fick registrera om sig
Men får väl gratulera ändå!

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Hedersmedlem

Och i drygt 10år har jag förgyllt tillvaron här! 😀

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Härligt. Grattis

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

2019 blir The return of jEdin <3

Minns när min polare vid den tiden skulle donera till Edin via sin mammas bankkonto
Tror det handlade om serverbyte, uppgradering eller något liknande på sweclockers.

Samma polare som introducerade mig till "fläkt på cpu-flänsen" (idag kallas det för kylare) ett par år innan Swec för att dessutom kunna överklocka. Vid denna tid var det inte vanligt med fläkt på cpu-flänsar, det var mera absurt att ens tänka så
Han va också "jugge"

Permalänk
Medlem

@Edin

Cestitam, i hvala za sve!

Jävligt kul att ett litet projekt förvandlades till något som så många fick ha glädje av. Sweclockers har varit som omni och Facebook för mig. Jag har till och med varit utan Facebook ett bra tag, men SC har jag kollat nästan dagligen!

Men det är inte bara du som skall ha tack. Ditt team är kanonbra folk! Så god fortsättning till er alla, och jag hoppas att det blir 20 år till!

Mvh

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Fan va kul. Grattis! Kanske läge att lansera den där efterlängtade musmattan?

Permalänk

Angående saker som är beiga @emilakered, @Jacob, @Edin, @JonasT

Min reservdator, finfint chassi med unik placering utav apple-sticker. Är dock inte en hackintosh. Har en i5 2400 samt ett HD6770 istoppat. Måste säga att jag på senare tid har blivit mer förtjust i detta chassit trots att ljudnivån från datorn när den är igång inte är optimal.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

J*vlar...blir påmind om att man är över 40. Som stor Bladerunner fan, Tesla i all ära men VAR är alla flygande bilar?

Permalänk
Medlem

Grattis sweclockers på födelsedagen! 7 år har man hängt på sajten och Sweclockers har betytt mycket för mig här, hjälpt mig att hänga med tekniken och många härliga hjälpsamma trådar. Ser framemot 20, 30, 40, 50 år till. <3

Tidslinjer vore ju ingen dumidé att klämma in på sajten och ser allt smått och gott som varit.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av sparkar_boll:

Angående saker som är beiga @emilakered, @Jacob, @Edin, @JonasT

https://i.imgur.com/KZroBaK.jpg

Min reservdator, finfint chassi med unik placering utav apple-sticker. Är dock inte en hackintosh. Har en i5 2400 samt ett HD6770 istoppat. Måste säga att jag på senare tid har blivit mer förtjust i detta chassit trots att ljudnivån från datorn när den är igång inte är optimal.

Wow! Aopen HQ45, en riktig chassiklassiker!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grattis!

Vad roligt att det efter 20 år går så bra för Geeks och Sweclockers. För mig har SweC blivit en del av min vardag, alltid uppe några flikar som man följer. Mitt liv skulle inte vara den samma utan SweC!

Ser fram emot tillbakablickarna som ni ska göra under året, men hoppas även på nya funktioner på hemsidan och massor reviews, tester, vidoes, m.m.

Edit: lite gamla bilder på SweC och Aopen-låda, målad och så fin.

Sweclockers. Gissar på Maj 2003?

Ett AOpen Chassi. Var inte så noga på den tiden. Inslängd i en garderob. Troligtvis samma dag som jag tog det andra kortet. Allt för att få ljudlösa datorer.

Dold text
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@ottoblom: Uppköpta av utländsk bolag. Vet inte om det är detta bolag som säljer agg från FSP
http://www.ace-case.com/

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Grattis! Tack för många fina år hittils. Sweclockers har blivit en kär del i vardagen för mig

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Grattis! Klart man känner igen Edin. Den gamla goda tiden runt millennieskiftet.

Visa signatur

Data

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Vad roligt att det efter 20 år går så bra för Geeks och Sweclockers. För mig har SweC blivit en del av min vardag, alltid uppe några flikar som man följer. Mitt liv skulle inte vara den samma utan SweC!

Ser fram emot tillbakablickarna som ni ska göra under året, men hoppas även på nya funktioner på hemsidan och massor reviews, tester, vidoes, m.m.

Edit: lite gamla bilder på SweC och Aopen-låda, målad och så fin.

Sweclockers. Gissar på Maj 2003?
https://i.imgur.com/Xr4WlEb.jpg
Ett AOpen Chassi. Var inte så noga på den tiden. Inslängd i en garderob. Troligtvis samma dag som jag tog det andra kortet. Allt för att få ljudlösa datorer.
https://i.imgur.com/YFAjOEx.jpg

Dold text

Biltemas ljuddämningsmatta i chassit, det var grejer det!

Permalänk
Medlem

Har haft ett sånt, byggde min första HTPC i den.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Grattis härifrån kalla toppen av landet Dryga 16 år har det blitt i ert sällskap! Varit trevligt

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Å fan, har man varit här sedan '02?!
Varit bra hittills så tugga vidare!