Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med Bahnhof

Hej!

Jag bor i en villa där fiber är inkopplat med internetleverantören Bahnhof vilket har fungerat under en ca 2 års period helt felfritt.
Men nu är det så att internet slutade fungera den 9:e Januari och är nyfiken på om det är några fler
här som har haft problem med deras fiber under den senaste tiden med Bahnhof som leverantör.

Om ni nu fortfarande har hur länge har ni fått vänta på support ?
Och om ni hade hur lång tid tog det från att det började strula tills det började fungera igen ?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxter:

Hej!

Jag bor i en villa där fiber är inkopplat med internetleverantören Bahnhof vilket har fungerat under en ca 2 års period helt felfritt.
Men nu är det så att internet slutade fungera den 9:e Januari och är nyfiken på om det är några fler
här som har haft problem med deras fiber under den senaste tiden med Bahnhof som leverantör.

Om ni nu fortfarande har hur länge har ni fått vänta på support ?
Och om ni hade hur lång tid tog det från att det började strula tills det började fungera igen ?

Mvh

Har du ringt Bahnhof och kollat med dem om det är något problem?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag skulle i första hand kolla med de som sköter stadsnätet där du bor. Är övertygad om att Bahnhof kommer hänvisa dig dit i första hand...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla även på
https://www.bahnhof.se/kundservice/driftinfo

för att se om de noterat någon driftstörning hos dig.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

@Dexxter: Är det verkligen Bahnhof du har problem med, och inte fibret i sig? Vad säger de när du kontaktar dem? Vad spelar det för roll vad slumpmässiga forumanvändare säger när de kan vara utspridda över hela landet?

Permalänk
Medlem

@daskedennis: Ja, ringde både Bahnhof samt Halmstads stadsnät där båda sa att de inte såg några fel på deras håll. Men när jag har kollat runt på nätet så är det några som har noterat att även deras internet la av den 9:e och vissa andra har förlorat det under den senaste månaden som har varit.

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken: Jag skulle förmoda att det är Bahnhof för ingen av minna grannar eller vänner som bor i samma ort har haft problem med deras fiber. Bahnhof säger själva att dom inte hittar något fel när jag pratar med deras kundservice, men nu har dom iallafall skickat iväg en felanmälning till teknikerna.
Tänkte bara se om det var någon här som tidgiare har haft problem med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jag skulle i första hand kolla med de som sköter stadsnätet där du bor. Är övertygad om att Bahnhof kommer hänvisa dig dit i första hand...

Skrivet av Sebbepojken:

@Dexxter: Är det verkligen Bahnhof du har problem med, och inte fibret i sig? Vad säger de när du kontaktar dem? Vad spelar det för roll vad slumpmässiga forumanvändare säger när de kan vara utspridda över hela landet?

I princip inget stadsnät (eller annan nätägare) tar emot felanmälan från slutanvändare. Du felanmäler till din tjänsteleverantör, vilket i detta fall då är Bahnhof, tjänsteleverantören felanmäler sedan om det är nödvändigt till nätägaren.