MJOLNIR I | 8.5L Unibody mini-ITX Chassi | THOR ZONE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av mmarks:

Förlåt men det här kommer låta drygt. Har du provat att läsa de senaste inläggen precis innan ditt eget?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha tröttmössa deluxe där Tack för påpekandet!

[Asus P8Z68-V PRO/Gen3] [Intel i7 2600K@4,5 Ghz] [Noctua NH-U12P] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [Corsair Vengeance 16 gb 1600mhz] [2x Samsung EVO 250 GB] [Corsair Force 3 120 Gb] [2x OCZ Agility 3 120 GB] [Seasonic Focus+ Gold 650 W] [FD Meshify C][Synology DS212 2x2 TB NAS] [Konnekt 8 FW ljudkort] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [Corsair K70 RGB] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av bluppblupp:

Haha tröttmössa deluxe där Tack för påpekandet!

Vi har alla varit där någon gång

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

Jag sitter på ett spöke men skulle vilja byta upp mig, tycker inte kylningen duger på cpu som det är nu.
Men när jag tittar på Mjolnir så ser det ut som att chassit kommer lida av samma problem som spöket, recirkulation av luften.
Även om ni har perforerad plåt så är hålen för små och för få, spöket har fler hål och ser ut att vara i samma storlek men har ändå stora problem med detta.
Visst kanske en aio hjäper något men en cpu idag är ju mellan säg 100-200W värme en topp end gpu är ju bra mycket mer.
Det är ändå i värsta fall 4-500W värme som ska ut.