MJOLNIR | 9.7L Unibody mini-ITX Chassi | THOR ZONE

Permalänk
THOR ZONE

MJOLNIR | 9.7L Unibody mini-ITX Chassi | THOR ZONE

Officiell hemsida

Hej,

Vi håller på att utveckla ett kompakt unibody PC chassi - MJOLNIR I. Caset kommer vara ca 8.5 liter och rymma standard PC hårdvara. Ni får gärna berätta vad ni tycker och vad som kan utvecklas

Bilder

Specs

Versioner

  • MJOLNIR I - Standard Version

  • MJOLNIR I - RGB Version

Färger

  • Dark

  • Steel

Beysning

  • Full RGB (endast RGB Versionen)

Riser kabel

  • 30mm Type D premium PCIe x16 Riser kabel från Li-Heat

Sidpaneler

  • Härdat Glas (kan täckas för med aluminiumlock)

Moderkort

  • mini-ITX (170 mm x 170 mm)

CPU Kylare

  • 50 mm (H)

AIO Vattenkylning

  • 92 mm, 35mm (H)

Case fläktar

  • 1 x 92 mm

RAM

  • 49.5 mm (H)

PSU

  • SFX

  • SFX-L

GPU

  • (L-H-W): 300 mm x 141 mm x 40 mm (utan backplate)

Antal 2.5" lagringsenheter

  • 2

Dimensioner

  • (L-H-W) 335mm x 203mm x 125mm

Extern volym

  • 8.5 Liter

Case material

  • Aluminum

Case design

  • Unibody

Att-göra-lista

  • Justera 3D modellens toleranser - Pågående

  • Skapa prototypen

Ser fram emot era åsikter och tips!

Ha det så bra,
Alexander

Uppdatering
Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk

Hur löser ni kylningen? För det ser väldigt kompakt ut, och att den har dåligt luftflöde genom chassit, speciellt om man ska ha en ATX-GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
THOR ZONE

@sparkar_boll: Utskärningar för luftflöde kan du se på bilden nedan (markerat i blått)

Vi rekommenderar 2 saker för så bra kylning som möjligt i vårt Case.

1. Använda MJOLNIR I utan aluminium täckplattorna (på sidorna och ovan) så att luft kan passera genom utskärningarna i glaspanelerna.

2. Använda antingen 1 x 92mm fläkt eller 92mm AIO.

Tror inte jag förstod vad du menade med ATX-GPU? Menar du möjligtvis ATX-PSU eller ATX-moderkort?

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Skrivet av AlexTzone:

@sparkar_boll: Utskärningar för luftflöde kan du se på bilden nedan (markerat i blått)
http://thor-zone.com/mini-itx/MJOLNIR-I-mini-ITX-PC-case-cooling-air-on.jpg

Vi rekommenderar 2 saker för så bra kylning som möjligt i vårt Case.

1. Använda MJOLNIR I utan aluminium täckplattorna (på sidorna och ovan) så att luft kan passera genom utskärningarna i glaspanelerna.

2. Använda antingen 1 x 92mm fläkt eller 92mm AIO.

Tror inte jag förstod vad du menade med ATX-GPU? Menar du möjligtvis ATX-PSU eller ATX-moderkort?

Sorry om jag var otydlig, jag menade ett fullstort grafikkort.

På era renderingar så ser det ut som att det är väldigt lite utrymme mellan "locket" och grafikkortsfläkten. Är det medvetet gjort så? Det känns som om datorn inte kommer ha tillräckligt bra luftflöde för att slippa överhettningsproblem.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Så vad är ”skillnaden” på detta och ghost som också figurerar här på forumet. De känns likvärdiga.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man skaffa det här chassit istället för Loque Ghost S1?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
THOR ZONE

@sparkar_boll: Ingen fara. Det är ett par millimeter mellan glaspanelerna och grafikkortet (tänkt också på att utskärningarna i panelerna sitter precis framför GPU fläktarna, så direkt kontakt med fräsch luft utifrån caset), men vi måste genomföra test på en kommande prototyp innan vi kan svara på om det finns potentiella problem

@TubularBoy @Lodisen Den största skillnaden är utseendet, glaspanelerna och konstruktionen (chassit är unibody gjutet med precisionsgjutning). Många anser att utseendet är det största som sätter oss ifrån konkurrenterna, men sådant är preferens och jag förstår helt och hållet om vissa inte tycker det

Hur som, SFF case marknaden behöver växa och behöver nya cases. Alltid trevligt med starka små datorer, och alltid trevligt när man har några cases att välja mellan (och inte bara ett fåtal som ofta inte är i lager)

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Gjutning, intressant.
Har ni egen erfarenhet av gjutning? Om ni har så är ni väl medvetna om problemen tills slutresultatet är tillfredsställande om ni inte har erfarenhet så har ni en spännande resa framför er
Renderingarna ser bra ut ändå och det ser genomtänkt ut. Som tidigare nämnts i tråden så är väl temperaturerna svårt att sia om.

I övrigt är er timing fruktansvärt dålig(tror jag) iom ghost som lanseras om ~2månader.
Är marknaden redo för ett chassi till nu?

Sen känns det lite skumt med mjolnir(mjölner?) och Thor zone.
När jag tänker på Loque så tänker jag på Loke, lite väl mycket sammanträffande kanske.
Kan dock vara jag som missuppfattat Loque totalt xD

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
THOR ZONE

@bardbard: Detta kommer vara investment casting, och nej vi har tyvärr inte gjort några tidigare projekt med den metoden så resan kommer bli spännande. Du får gärna dela med dig av potentiella problem så kanske vi kan lära oss innan de inträffar

Ja precis, vi kommer dock göra en uppdatering så fort vi undersökt temperaturerna.

Det har du nog rätt i, men samtidigt kommer det nog komma ut fler och fler SFF cases (då SFF marknaden växer). Lika bra att köra när man har en bra idé. Många på vår Instagram (12.9k följare) verkar vänta på MJOLNIR I så med lite tur kan vi fixa detta.

Haha jaa galet sammanträffande! Vi började vår resa genom att designa eGPU chassit THOR I sent år 2016, men detta har ställts på is pga alla krångliga och tidskrävande Thunderbolt 3 certifikat. Därefter bytte vi till att utveckla caset MJOLNIR I ("mjölner"). Vi tycker också att det är lite kul med våra cases och Loque pga namnen

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

För att vara konkurrenskraftiga skulle ni behöva lite mer utrymme än 50mm för cpu-kylare. Samt ett riktigt bra pris. Det är i ett prissegment mellan 1k-1.5k ni kommer kunna ta marknadsandelar.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
THOR ZONE

@erssn: Vi kommer väldigt troligt att släppa modeller för större CPU-kylare än 50mm i framtiden Tyvärr är dessa chassis omöjliga att tillverka i 1k-1.5k prisklassen, kvalité och dessa produktionstekniker (precisionsgjutning & unibody-design) är mycket kostsamma.

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att slutpriset landar på? När tror ni att ni kommer att kunna börja leverera chassina/hur ser planen framöver ut?

Ser i vilket fall intressant ut och något man kommer att följa!

Permalänk
Proffsmobbare

Har ni kontaktat någon form av konstruktionsavdelning eller företag som sysslar med glas? Är det fysiskt möjligt att tillverka glassidorna? Det är väldigt smala spalter och mycket stress på en väldigt liten yta enligt renderingarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTzone:

@bardbard: Detta kommer vara investment casting, och nej vi har tyvärr inte gjort några tidigare projekt med den metoden så resan kommer bli spännande. Du får gärna dela med dig av potentiella problem så kanske vi kan lära oss innan de inträffar

Ja precis, vi kommer dock göra en uppdatering så fort vi undersökt temperaturerna.

Det har du nog rätt i, men samtidigt kommer det nog komma ut fler och fler SFF cases (då SFF marknaden växer). Lika bra att köra när man har en bra idé. Många på vår Instagram (12.9k följare) verkar vänta på MJOLNIR I så med lite tur kan vi fixa detta.

Haha jaa galet sammanträffande! Vi började vår resa genom att designa eGPU chassit THOR I sent år 2016, men detta har ställts på is pga alla krångliga och tidskrävande Thunderbolt 3 certifikat. Därefter bytte vi till att utveckla caset MJOLNIR I ("mjölner"). Vi tycker också att det är lite kul med våra cases och Loque pga namnen

Jag förmodar att ni varit i kontakt med de som ska gjuta. Om de sagt att allt är ok så är det väl bara att köra. Om ni inte kontaktat någon än så bli inte förvånade om ni får rita om lite.
Jag vet inte exakt vilken/vilka detaljer ni vill gjuta så kan inte säga så mycket mer om det.
Men gjutning i sig har ju lite nackdelar såsom ”dåliga” toleranser, formtoleranser, ytjämnhet, släppvinklar, mataranslutningar(fula), luftningshål(fula), kärnskarvar(fula), porer, sugningar m.m.
Vissa av dessa är bättre med precisionsgjutning än ex sandgjutning men innan man lägger en beställning ska man nog ha en bild klar för sig hur det kommer att se ut.
Är det en detalj som inte syns är set ju inte lika känsligt såklart.

Fördelen med gjutning är givetvis prislappen på enskilda detaljer. Finns få metoder som kan konkurrera med gjutning när geometrin blir lite ”bökigare”.

Nåväl, det blir nog bra, hur svårt kan det vara att hälla metall i en form?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Det är snygga renders helt klart, men 92mm fläkt? kunde ni inte få in en 120mm? Tänker att det kanske är värt 5mm extra i bredd för att få till det.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Snyggt case men jag är väldigt tveksam till projektet, med hänsyn till timing då Ghost Loque S1 är i farten samtidigt som DAN-Cases och Ncase M1 jobbar på nya projekt? Sen verkar kylningsmöjligheterna mediokra och att tvingas till glaspanel är inte alltid positivt, jag gömmer gärna grejerna och avskyr RGB.

Jag säger inte detta för att vara taskig eller negativ på något sätt, jag vill ge uppriktig feedback. Jag tror ni måste differentiera er på något särskilt sätt gentemot de andra produkterna på marknaden.

Lycka till!

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av Gurraahh:

Vad tror ni att slutpriset landar på? När tror ni att ni kommer att kunna börja leverera chassina/hur ser planen framöver ut?

Ser i vilket fall intressant ut och något man kommer att följa!

Jättekul att höra! Slutpriset kommer landa på ca 3000 kr. Kvalitén vi vill uppnå är kostsam, så det relativt höga priset beror inte på att vi vill roffa åt oss stora vinster eller liknande

Skrivet av Laine:

Har ni kontaktat någon form av konstruktionsavdelning eller företag som sysslar med glas? Är det fysiskt möjligt att tillverka glassidorna? Det är väldigt smala spalter och mycket stress på en väldigt liten yta enligt renderingarna.

Glaspanelerna kommer justeras för precis det du säger innan de går i produktion (bredare fästen - 10mm istället för 5mm), men det går snabbt att rätta till så vi gör det kort innan chassit hamnar på Kickstarter.

Skrivet av bardbard:

Jag förmodar att ni varit i kontakt med de som ska gjuta. Om de sagt att allt är ok så är det väl bara att köra. Om ni inte kontaktat någon än så bli inte förvånade om ni får rita om lite.
Jag vet inte exakt vilken/vilka detaljer ni vill gjuta så kan inte säga så mycket mer om det.
Men gjutning i sig har ju lite nackdelar såsom ”dåliga” toleranser, formtoleranser, ytjämnhet, släppvinklar, mataranslutningar(fula), luftningshål(fula), kärnskarvar(fula), porer, sugningar m.m.
Vissa av dessa är bättre med precisionsgjutning än ex sandgjutning men innan man lägger en beställning ska man nog ha en bild klar för sig hur det kommer att se ut.
Är det en detalj som inte syns är set ju inte lika känsligt såklart.

Fördelen med gjutning är givetvis prislappen på enskilda detaljer. Finns få metoder som kan konkurrera med gjutning när geometrin blir lite ”bökigare”.

Nåväl, det blir nog bra, hur svårt kan det vara att hälla metall i en form?

Vi har varit i kontakt med rätt många olika och tagit reda på toleranserna etc (håller på att justera 3D modellen för de nu). Skillnaden mellan sandgjutning och precisionsgjutning är ju enorm när det kommer till alla punkter du nämner (iallafall Silica Sol precisionsgjutning). Nackdelen är ju att det är svårare att byta design med precisionsgjutning pga det kräver tillverkning av nya mallar (dies). Men tackar så mycket för informationen, kommer vara till stor hjälp när vi ska välja huvudproducent

Skrivet av lowngcawt:

Det är snygga renders helt klart, men 92mm fläkt? kunde ni inte få in en 120mm? Tänker att det kanske är värt 5mm extra i bredd för att få till det.

Intressant tanke! Vi har dock planer på att skapa ett chassi efter MJOLNIR I som både rymmer 120mm fläktar samt lite mer coola grejer

Skrivet av CooingPendulum:

Snyggt case men jag är väldigt tveksam till projektet, med hänsyn till timing då Ghost Loque S1 är i farten samtidigt som DAN-Cases och Ncase M1 jobbar på nya projekt? Sen verkar kylningsmöjligheterna mediokra och att tvingas till glaspanel är inte alltid positivt, jag gömmer gärna grejerna och avskyr RGB.

Jag säger inte detta för att vara taskig eller negativ på något sätt, jag vill ge uppriktig feedback. Jag tror ni måste differentiera er på något särskilt sätt gentemot de andra produkterna på marknaden.

Lycka till!

Konkurrensen för SFF chassis kommer nog bara att växa, lika bra att göra någonting när man har en idé. Vi har ju trots allt ändå nästan 13 000 följare på sociala medier så det är alltid något (når en annan publik än övriga konkurrenter).

Angående glaspaneler. Sånt är preferens, förstår dig helt och hållet. Dock har vi gjort omröstningar där följare röstade 80% för att ha glaspaneler samt 73% för att ha RGB.

Uppskattar verkligen din ärliga feedback

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Lycka till med design, feedback och en framtida försäljning av chassina. Jag är klart intresserad av mer konkurrens på SFF-marknaden. Snygga grejer, hoppas ni lyckas.

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av superpwnguin:

Lycka till med design, feedback och en framtida försäljning av chassina. Jag är klart intresserad av mer konkurrens på SFF-marknaden. Snygga grejer, hoppas ni lyckas.

Uppskattar det verkligen, vi ska göra vårt bästa

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Hallåj!

Detta är egentligen uppdatering 5.75 (vi har redan hunnit göra ett par på forum som Reddit och SFF). En väldigt liten uppdatering, dock något som många bett oss att fixa; avståndet mellan PSUn och AIO fläkten. PSUn kan nu höjas med ca 4mm om man skulle vilja använda moddade kablar eller liknande.

Se här

Bilden nedan visar hur avståendet såg ut innan justeringen.

Utöver detta kan vi också glatt meddela att den interna ramen är 100% toleransjusterad, dvs produktionsredo. Nu är det ca 20% toleransjustering kvar innan hela caset är produktionsredo

Ses vid nästa uppdatering!

Ha det så gott,
Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Spännande att det händer grejer, blir kul att se vart det landar!
Lite feedback på senaste inlägget och dess bilder(vilket kanske är justerat):
Det är väldigt många hörn som är skarpa på vad som ser ut att vara skurna plåtar.
Skär ni plåt kostar det ju inget att lägga till radier på dessa(även små radier gör stor skillnad).
Skarpa hörn blir vassa och ska man vara där och montera komponenter så vill man ju inte skära upp handen
Ibland måste man ha skarpa hörn för en viss funktion men som jag uppfattar det på bilderna så finns det ingen anledning att inte lägga in radier.

Sen vet jag inte om ni fastställt att ni ska ha skruvar med kryss, personligen tycker jag det är skräp när man ska skruva ihop metallbitar. Skulle förmodligen kört skruv av typen K6S själv för att få en insexfattning. Men det är väl lite av en smaksak, ingen skruv skall ju dras speciellt hårt här så det är väl rätt lugnt med kryss.

Nåväl, blir spännande hur detta kommer att ta sig!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

När kommer detta chassi realistiskt finnas att köpa?

Tack på förhand!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Ser ni verkligen ett stort intresse på så hög prispunkt som 3000 SEK exklusive frakt?
Hur många behöver ni sälja för att kunna erbjuda det priset?

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av bardbard:

Spännande att det händer grejer, blir kul att se vart det landar!
Lite feedback på senaste inlägget och dess bilder(vilket kanske är justerat):
Det är väldigt många hörn som är skarpa på vad som ser ut att vara skurna plåtar.
Skär ni plåt kostar det ju inget att lägga till radier på dessa(även små radier gör stor skillnad).
Skarpa hörn blir vassa och ska man vara där och montera komponenter så vill man ju inte skära upp handen
Ibland måste man ha skarpa hörn för en viss funktion men som jag uppfattar det på bilderna så finns det ingen anledning att inte lägga in radier.

Sen vet jag inte om ni fastställt att ni ska ha skruvar med kryss, personligen tycker jag det är skräp när man ska skruva ihop metallbitar. Skulle förmodligen kört skruv av typen K6S själv för att få en insexfattning. Men det är väl lite av en smaksak, ingen skruv skall ju dras speciellt hårt här så det är väl rätt lugnt med kryss.

Nåväl, blir spännande hur detta kommer att ta sig!

Tack för otroligt bra feedback! Ja det ska verkligen bli spännande

Angående hörn
- Du har helt rätt, vi ska lägga till radier.

Angående skruvar
- Det är inte fastställt, och vissa delar inuti chassit nås bäst med insexnyckel (därmed kommer det i slutändan bli något likt det du föreslog).

Skrivet av Aeig:

När kommer detta chassi realistiskt finnas att köpa?

Tack på förhand!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Inom 3 - 4 månader Vi utvecklar så mycket som möjligt innan Kickstarter-kampanjen, tanken är att vi ska kunna sätta igång produktionen direkt efter finansieringen (om den går igenom, vi håller tummarna).

Du får jättegärna skriva upp din på vår email-lista så kan vi skicka ut en länk när chassit är uppe på Kickstarter (alt. genom att du går in på vår hemsida eller skickar din email i ett PM till mig). Ingen spam, det är ett löfte.

Skrivet av Dubbelklabbe:

Ser ni verkligen ett stort intresse på så hög prispunkt som 3000 SEK exklusive frakt?
Hur många behöver ni sälja för att kunna erbjuda det priset?

Vi ska försöka sänka de svenska priserna så mycket som möjligt (målet är att den maxade MJOLNIR I RGB-Edition ska landa en bit under 3000 SEK).

Rent generellt känns det som att intresset finns där, vår Instagram växer bra och fantastiska forum-communities (som Sweclockers, SFF och Reddit) har lärt oss förbättra caset gång på gång. Vi behöver sälja 500-1000 chassin (ledsen att jag inte ger dig den exakta siffran, vill hålla det lite hemligt tills det är dags)

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Hallåj,

Här kommer en mini-uppdatering, den här gången gäller det Glaspanelerna. Vi håller på att toleransoptimera chassit och bestämde oss för att göra panelerna mer robusta. Monteringsfästen är nu 10mm breda (vs 5mm), de onödiga (och svaga) ramarna runt glaspanelerna är också borttagna. Rent utseendemässigt kommer det vara minimal skillnad när panelerna är monterade på caset. Osäker på om den här förbättringen föreslogs här eller på något annat forum, säger tack så mycket i vilket fall som helst

Vi hörs,
Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Hej igen vänner,

Jag är extremt glad att meddela att MJOLNIR I är nu toleransoptimerad och produktionsredo. IMHO har detta varit det viktigaste steget i projektet och tagit oss hela 4 månader att göra färdigt.

Lite specs angående slutprodukten

Det här betyder inte att MJOLNIR I inte har rum för förändringar här och var (3D modellen är väldigt flexibel och om-optimeras omedelbart vid förändringar i nominella dimensioner).

Vi är mycket tacksamma för all hjälp och lärdom ni gett oss, ses i Juni när vi börjar bygga den första prototypen!

Bästa hälsningar,
Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk

Ser riktigt bra ut. Ser fram emot släppet!

Permalänk
THOR ZONE

@viktoreld: Tackar tackar, riktigt uppskattat! Håll uppsikt runt Augusti

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Heej, dags för en uppdatering

Vi har pratat med nästintill alla svenska producenter inom precisionsgjutning (7st) för att identifiera problem med vår 3D modell. Som tur var fanns det inte så många problem, och de som fanns är nu åtgärdade. Däremot har det främre luftintaget på MJOLNIR I fått ett signifikant annorlunda utseende, se nedan:

Det gamla luftintaget hade alldeles för smala väggar enligt producenter, däremot är det inte längre fallet i det nya luftintaget. Vad tycker ni? Vilken version gillar ni mest?

Bästa hälsningar,
Alexander

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AlexTzone:

Heej, dags för en uppdatering

Vi har pratat med nästintill alla svenska producenter inom precisionsgjutning (7st) för att identifiera problem med vår 3D modell. Som tur var fanns det inte så många problem, och de som fanns är nu åtgärdade. Däremot har det främre luftintaget på MJOLNIR I fått ett signifikant annorlunda utseende, se nedan:

http://thor-zone.com/publicfiles/new_front-min.png

Det gamla luftintaget hade alldeles för smala väggar enligt producenter, däremot är det inte längre fallet i det nya luftintaget. Vad tycker ni? Vilken version gillar ni mest?

Bästa hälsningar,
Alexander

Har ni tittat på alla andra chassin som envisas med en solid plastpanel i fronten? Det ger kraftigt försämrad förmåga att hålla ner temperaturerna. Hur resonerar ni kring valet att ha en solid panel i fronten, ventilation och eventuellt krav på avstånd mellan front och främre fläktar?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin