99 om speltelefonen Razer Phone 2: "misslyckas med nästan allt"

Permalänk
Melding Plague

99 om speltelefonen Razer Phone 2: "misslyckas med nästan allt"

Med telefonen Razer Phone 2 vill Razer med en 120 Hz-skärm vinna över de kräsna entusiasternas gunst, men enligt SweClockers syskonsajt är den bara smärtsam att använda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

120-Hz skärm kommer nog inte att kompensera för faktumet att det fortfarande är touchscreen som kontroll vilket skymmer en del av alla spel man spelar!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Master of Overkill

Tycker inte stämmer överhuvud taget på vad jag utvärderat den.

Då har jag testat 30-40 telefoner.

Den är fantiskst just för gaming.

Att den är långsam mot iPhone nyaste jo såklart det är alla android på 845.

Man köper ju tillbehören det är då den är nice

https://www.inet.se/produkt/2000158/razer-raiju-mobile-contro...

har jag testat med och funkar utmärkt.

Detta är inte en telefon för ergonomi med en hand eller att sånt ärt perfekt eller att knapparna sitter konstigt.

Det är inte focus.

Jag kör iPhone Xs max där det finns noll addons som har full support om du vill spela med kontroller.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gaming på mobilen !!! Märks man blivit gammal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker recensionen verkar sämre än telefonen.

Permalänk
Medlem

Läser jag av något knasigt eller tar de 1500:- för en handkontroll?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HugSeal:

Läser jag av något knasigt eller tar de 1500:- för en handkontroll?

https://www.komplett.se/product/1100502/gaming/spelkonsoler/p...

Några olika.
ASUS kostar satans fan!

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Detta är inte en telefon för ergonomi med en hand eller att sånt ärt perfekt eller att knapparna sitter konstigt.

Det är inte focus.

Jag kör iPhone Xs max där det finns noll addons som har full support om du vill spela med kontroller.

Smaken är som baken. Alltid lika kul med " jag har testat 39999 olika telefoner" förändrar inte faktumen att 99 recencenten inte gillade mobilen. Sen hade han säkert en mer generell syn på saken att använda den till vardags utan kontroller.
Många faktorer som spelar in, små eller stora händer kan göra väldigt stor skillnad hur man upplever en telefon är ett av många exempel.

Du kanske ska göra en egen recention som är mer inriktad på gaming? Antar att du recenserar telefoner eftersom du testat så många?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aka_The_Barf:

Smaken är som baken. Alltid lika kul med " jag har testat 39999 olika telefoner" förändrar inte faktumen att 99 recencenten inte gillade mobilen. Sen hade han säkert en mer generell syn på saken att använda den till vardags utan kontroller.
Många faktorer som spelar in, små eller stora händer kan göra väldigt stor skillnad hur man upplever en telefon är ett av många exempel.

Du kanske ska göra en egen recention som är mer inriktad på gaming? Antar att du recenserar telefoner eftersom du testat så många?

Nope, det är för jobb syfte, och sen testar jag privata när jag har dom hemma.

Man ska objektivt testa saker inte sitta tycka till saker som man personligen sitter tycker är skit.

Men det är bara jag, den är grym 120Hz panel som är helt underbar spela vanliga spel on the fly, är den värd 9k? inte en chans...

Finns det något annat med mycket tillbehör? ja rog phone med tillbehör så är du uppe i 18k äre värt? nej.

Men markanden tex i asien för rog /razer är gigantsik största platform är mobile gaming.

Jag tycker det är ingen telefon man köper om det viktigaste är inte gaming då gör man som jag brukar säga, fel fokus och nyttan med den försvinner direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nope, det är för jobb syfte, och sen testar jag privata när jag har dom hemma.

Man ska objektivt testa saker inte sitta tycka till saker som man personligen sitter tycker är skit.

Men det är bara jag, den är grym 120Hz panel som är helt underbar spela vanliga spel on the fly, är den värd 9k? inte en chans...

Finns det något annat med mycket tillbehör? ja rog phone med tillbehör så är du uppe i 18k äre värt? nej.

Men markanden tex i asien för rog /razer är gigantsik största platform är mobile gaming.

Jag tycker det är ingen telefon man köper om det viktigaste är inte gaming då gör man som jag brukar säga, fel fokus och nyttan med den försvinner direkt.

Vissa saker bli ju helt klar personliga om tex hans händer är små och han får ont av kanterna eller vad det var så kan det säkert bli ett problem för andra och bör helt klart nämnas, även om de med stora händer troligen kommer undra vad han dillar om.

Ja det är en rätt riktad produkt. Gamer telefoner har en tendens att fallera. Minns en polares n- gage eller vad den hette vilken katastrof.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vissa saker bli ju helt klar personliga om tex hans händer är små och han får ont av kanterna eller vad det var så kan det säkert bli ett problem för andra och bör helt klart nämnas, även om de med stora händer troligen kommer undra vad han dillar om.

Ja det är en rätt riktad produkt. Gamer telefoner har en tendens att fallera. Minns en polares n- gage eller vad den hette vilken katastrof.

Tycker produkterna borde finnas men man ska inte vinkla dom fel, och säga "skit telefoen, dålig kamera etc etc"

Men är la bara jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Plot twist, det var ett prank - det är Apple som gjorde den.
99: 7000 solar!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Att Razer ens finns fortfarande är ett mysterium med tanke på all skit de säljer, deras mott o måste vara: ”Skit i kvallitén, sätt bara ditt en häftig logga som tilltalar kids och sälj det dyrt så ordnar det sig”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker produkterna borde finnas men man ska inte vinkla dom fel, och säga "skit telefoen, dålig kamera etc etc"

Men är la bara jag

Nä för "bristerna" kanske inte påverkar alla. Då kan man lägga till att tex har man små händer kan den kännas "vass" eller vad det nu är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Att Razer ens finns fortfarande är ett mysterium med tanke på all skit de säljer, deras mott o måste vara: ”Skit i kvallitén, sätt bara ditt en häftig logga som tilltalar kids och sälj det dyrt så ordnar det sig”.

Hur många razerprodukter har du använt än att bara hoppa på edgelordtåget?

Permalänk
Medlem

Vad är det för mobilspel man behöver 120hz i? Antar att.det inte är Wordfeud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vad är det för mobilspel man behöver 120hz i? Antar att.det inte är Wordfeud.

Fortnite finns väl på mobil? Tveksamt att en Snapdragon 845 klarar 120fps dock?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Släpper de en gamertelefon med CRT, för kortast responstid, då ska ja köpa den och skita i resten av nackdelarna

Nä men känns lite som att stämpla dit "Gamer" på produkter är våran motsvarighet till de tidigare fenomenen "Turbo", "2000", "Digital" osv osv... men värre. Finns säkert gamer-gräsklippare snart också.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag vet inte hur gammal du är men jag spelade spel på min 3210 och det är snart 20år sedan den släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Obegripligt för mig att folk spelar på en mobil. Svårt att tänka mig en sämre spelupplevelse. Mikroskopisk skärm, fingrar i vägen för bilden, klen prestanda.

Tror jag spelade Snake på Nokia 3310 senast jag spelade på mobil...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är inte focus.

Ser ut som en oerhört oskön (klumpig) kontroll. Nästan lika illa om inte värre än Xbox kontrollerna. Och sen för 1,5k gör det inte mer tilltalande

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Jag gissar du har använt alla deras produkter då? jag har haft möss/tangentbord och nu en razer laptop, aldrig haft några problem, visst loggan är gräslig men jag tycker om produkterna

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hur många razerprodukter har du använt än att bara hoppa på edgelordtåget?

Tillräckligt många som inte ens blev 1 år innan jag gav upp att reklamera mer.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det är inte focus.

Hela grejen med mobil-spel försvinner ju om man måste köpa en handkontroll, då är det inte mobilt längre.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Fortnite finns väl på mobil? Tveksamt att en Snapdragon 845 klarar 120fps dock?

Fortnite körs bara i 60Hz på android.

”There are a bunch of fixes and upgrades to graphics and gameplay, but most relevant to Android players is support for 60Hz refresh rate support rolling out to select Android devices — Samsung Galaxy Note 9 (USA), Huawei Honor View 20, and Honor Mate 20 X to start, with more devices expected to come in future updates.”

https://www.androidcentral.com/fortnite?amp

Permalänk
Medlem

Smaken är som sagt som baken.

Jag älskar den, delvis pga var fingeravtrycks sensorn sitter. Hittade ingen annan vettig nalle med den på sidan. Gick från Xperia Z5. Så samma design fast större och bättre.
Vad jag kan komma på så har jag bara 1,5 problem med mobilen. Android 9 har ej kommit än och den är så extremt glatt på baksidan (tror det finns matt). Kan lägga den på golvet och nog faan trillar den ner på något vänster.....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av blue eyed devil:

Hela grejen med mobil-spel försvinner ju om man måste köpa en handkontroll, då är det inte mobilt längre.

Så mobilitet är inte om man har en kontroll med sig ok fattar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"99 testar "speltelefonen" Razer Phone 2 – misslyckas med nästan allt"

Hårda ord mot 99:s recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är inte focus.

Master of Overkill i all ära, men varför skulle du vara mer relevant bara för du testat många telefoner..?
Fokus är, oavsett vad du än tycker, att detta är en telefon. Det är dess huvudsakliga syfte. Och om den är oergonomisk och inte ens alltid flyter smidigt i operativsystemet ja då har den misslyckats.

Sedan kan en recension knappats låta såhär:
Helt fantastisk för gaming om du köper till en handkontroll för att spela med! 10/10!
Däremot är du välkommen att utveckla dina åsikter om telefonen utöver det, alltid kul att höra från en användare också

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dumbullen:

Master of Overkill i all ära, men varför skulle du vara mer relevant bara för du testat många telefoner..?
Fokus är, oavsett vad du än tycker, att detta är en telefon. Det är dess huvudsakliga syfte. Och om den är oergonomisk och inte ens alltid flyter smidigt i operativsystemet ja då har den misslyckats.

Sedan kan en recension knappats låta såhär:
Helt fantastisk för gaming om du köper till en handkontroll för att spela med! 10/10!
Däremot är du välkommen att utveckla dina åsikter om telefonen utöver det, alltid kul att höra från en användare också

Tycker tvärt om, för telefonen är gjord med massa addons som fokus därav mitt argument.

Jag har inte samma argument för en s9+ eller Xs max tex.

Denna är gjord för gaming dvs kommer finns tillbehör för att göra den upplevelsen bättre.

Skiter fullständigt att det är en telefon tbh

Visa signatur