Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Medlem

Det ska alltså gå att köra nu? Antingen är spelet helt trasigt eller så är det min dator som hatar just det här spelet. Kommer inte ödsla mer tid på den här skiten hursomhelst.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@altair4: Har inga problem med varken loot boxes eller microtansacrioner då jag aldrig känt ett behov av dom. Har heller aldrig upplevt att min spelupplevelse har försämrats för att jag inte använder dom.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiri:

@Evil Peter: Ytterligare en EA flopp asså \o/
Upplevde du någon stuttering-frame drops?

Ja, det var inte helt jämn fps, även om jag inte tänkte på det när jag kom utanför basen. Iofs hade jag fullt upp med att vara irriterad på annat då.

Permalänk

Tyckte det var roligare idag än förra veckan...
kommer köpa det ifall resten av lirarna på jobbet köper det

Kan rekommendera flygandet med bara tangentbord, Musen är för känslig på nått sätt.

Visa signatur

Ryzen
1080ti

Permalänk
Medlem

Känns som något fattas i flytet i spelet. Det är inte helt smooth.
Flygkänslan var horribel. Körde i 20 minuter, kommer nog inte köra något mer.

Känns som ett dåligt val med en beta... Potentiella köpare lär ju bli avskräckta.

Permalänk
Medlem

Hela datorn hängde sig efter 2sek gameplay och ingen ordinarie knapp kombo funkade för att ta sig tillbaks till skrivbordet. Hård reboot och avinstallerade direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Hela datorn hängde sig efter 2sek gameplay och ingen ordinarie knapp kombo funkade för att ta sig tillbaks till skrivbordet. Hård reboot och avinstallerade direkt.

Vart är tålamodet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Vart är tålamodet?

Sådan har jag tappat med åren ;). Ger det gärna en till chans om det kommer någon mer gratis helg framöver, ser coolt ut vad jag sett på youtube.

Permalänk
Medlem

Jag var en stor Bioware fan men det var ett tag sedan nu jag gillade deras spel. Inte så sugen längre efter att ha blivit besviken senaste 5 åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

På Xbox One x så är man ju mer i 20 FPS än 30. Ibland är man nere på kanske 5 när de händer mycket. De kan ju inte mena de är tanken ? Under 1 timme så crasha spelet helt 1 gång och 2 disconnects. Sen en jäkla massa loading screens överallt. De blir inte köp för min del. Inte ens på PC tro jag. Möjligtvis om man köper 2080 ti och får de till 😂

Permalänk
Medlem

Känns som om att spelet inte flyter på bra alls. Har 80+fps, men det känns ändå väldigt hackigt och segt. Sedan vill inte motionblur försvinna även om jag stängt av inställningen.. :/

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Destiny med bättre kontroll och att flyga är roligt, så mer eller mindre vad jag förväntade mig, tyvärr

Permalänk
Medlem

Mitt spel fryser och stängs ner då och då! Vetefan vad felet är.
Hade inte detta förra helgen!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Spelade en stronghold och ett vanligt mission och gillade spelet, att flyga omkring med dräkterna är väldigt bra dock musen är väldigt känslig så man får vara försiktig med hur mycket man väljer att röra på den. Väldigt likt Iron Man filmerna hur han flyger omkring, samt combat i spelet är väldigt bra gjord och man får otroligt mycket loot efter varje quest, mycket intressanta vapen och abilities som man kan plocka upp och mixa i sin loadout.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar till nu och hittat massa buggar där man åker ner i marken å osynliga väggar mitt på öppen yta. Moobs som försvinner framför näsan. Texturer som inte laddas in. 2 gånger har spelet stängts av. Ljud som glitchar ur när de händer mycket i spelet. Vapen ljud tex kan försvinna nån sekund.
Tro inte de är särskilt felfritt vid release.

Permalänk
Medlem

Skulle ge det en chans till men Fy fan va dåliga kontroller, helt mongo att flyga och skjuta samtidigt, massa delay och skit också. Nä det blir inget mer Anthem för min del. Riktigt jevla skitspel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Samma här. Ska ge det en chans imorgon, kanske testa med handkontroll för att se om flygandet blir bättre. Utan PvP känns det lite whatever med precision ändå, så lär väl gå lika bra tänker jag.

Flygandet var betydligt lättare med handkontroll!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Sjukt krävande spel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Samma här. Ska ge det en chans imorgon, kanske testa med handkontroll för att se om flygandet blir bättre. Utan PvP känns det lite whatever med precision ändå, så lär väl gå lika bra tänker jag.

Woot?!? Det är ju utan PvP som gör att det känns bra. Skulle bara förstöra mer än det ger.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Känns som om att spelet inte flyter på bra alls. Har 80+fps, men det känns ändå väldigt hackigt och segt. Sedan vill inte motionblur försvinna även om jag stängt av inställningen.. :/

Finns någon permanent motion blur på, märkte det också.
Inget som stör mig i själva fighterna men när man "springer" runt i Bazaaren så ser man det väldigt tydligt.

Permalänk
Medlem

Får se om man kommer lägga ut någon tid i detta spel! Betan är ju riktigt värdelös! Krascher, Laddningstider, Kontrollen suger (K/M), Öppen värld men laddnings tider till olika zoner? Spelet kräver ju även en hel del! Cirka 100fps med datorn i sign spelar i 1080p med low settings. Sedan ingen FOV slider.

Spelet känns tyvärr lite överhypad i alla fall när man såg hur det såg ut i första trailern.

Kommer säkert testa spelet när det kommer men får se hur länge det håller!:/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Sjukt krävande spel.

Ja. Första spelet jag måste dra ner till medium för att hålla hyfsat stabila 60fps med 980ti och 6700k. Likt mig själv inbillar man sig fortfarande att hårdvaran är ny och fräsch

Skrivet av GuuFi:

Finns någon permanent motion blur på, märkte det också.
Inget som stör mig i själva fighterna men när man "springer" runt i Bazaaren så ser man det väldigt tydligt.

Mådde nästan illa när jag gick runt i bazaren. Tyvärr hängde sig spelet efter att jag dog första gången, jag gick in i någon sorts cirkel och då kom det upp en informationsruta från spelet som det tog ett par sekunder att klicka bort medan fienderna fick fortsätta skjuta, kul...

Ska väl ge det en chans till imorgon. Spontant känns det ganska kul även om risken är att man tröttnar väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga om det var snyggt eller inte, övre-medel betyg kanske.
Kändes som det saknades en hel del ögongodis, iaf i 4K/Ultra.
Spelet kändes för övrigt som sirap/dålig consol port.

4K/Ultra med 2080ti och Ryzen 1700 (enbart cpu OC atm), gav 43-50 fps.
20 min spelande gav siffrorna nedan, verkar som spelmotorn flaskar.

HWMonitor under spelandet, startade den under spel, dvs. användningen under loading screen är inte med.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Spelade igenom allt content i demon med en kompis, ingen av oss råkade ut för några krasher. Dock några disconnects.

Kontrollerna vid flygning och under vattnet är lite som mouse smoothing x 100, segt som sirap ända tills det slår över åt andra hållet och du drar en 360 utan att veta om det. Mycket märklig design. Blev dock van ganska snabbt och det var inga problem att styra flygandet efter några timmar men bättre kan de absolut göras.

Laddningsskärmarna (många och långa även med SSD) borde de fokusera på att korta ner.

Svårt att säga så mycket om spelets innehåll eller variation i ett kort demo. Själva "core gameplay" gillade jag dock. Kändes lagom kaotiskt och snabbt, kul att flyga runt i combat och det fanns ett bra urval av förmågor per "klass" och de kändes alla som att de faktiskt gjorde nånting. Där fallerar ju t.ex. Destiny iom att det är skittråkigt från första början helt oavsett innehåll.

Att spelets grund är kul bådar ju i alla fall gott inför framtiden, så länge Bioware kan fixa innehåll som inte blir alldeles för repetitivt.

Försiktigt optimistisk blir nog min slutsats efter att ha spelat igenom demon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Finns någon permanent motion blur på, märkte det också.
Inget som stör mig i själva fighterna men när man "springer" runt i Bazaaren så ser man det väldigt tydligt.

Läste i någon tråd på reddit där någon tipsade om att stänga av Post-processing (eller på så låg som möjligt) så hjälpte det en del, vilket det gjorde för min del.

Nu får man hoppas att det kommer mer uppdateringar inför release som får spelet att inte kännas så klumpigt.

Edit:

Lite info om kommande PC uppdateringar inför release:

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/am3lvf/pc_con...
https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/am4ovn/pc_ui_...

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Flygandet var betydligt lättare med handkontroll!

Av vad jag sett på Biowares streamar så verkar ju spelet vara väldigt gjort för konsoll och portat till PC.
Kontrollera har väldigt mycket konsollkänsla.

Var kom iden från EA att låta Bioware göra detta spelet? Vilken studio som helst hade kunnat göra det.
Spelet har ingen direkt story och det händer inte mycket i "världarna" förutom att skjuta samma mobs om och om igen.

Känns som att Todd från Bethesda har tatt över detta och tatt bort allt som är Bioware och gjort dem till ännu ett FPS företag.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

alt+tab och windowskey+tab är helt åt skogen.
Vet inte hur jag lyckades men jag blev sinna som jag alltid blir när tab inte funkar i spel och jag lyckas högerklicka på top baren när jag tvingats sätta windowed mode för att komma ut ur spelet och då låser den spelet så jag inte kan komma in i det trots att det är igång. Ovanpå detta så är spelet ALWAYS ON TOP, hur tänkte dem där!?

Jag köpte förövrigt Andromeda 5 dagar efter the SHITSTORM men Anthem köper jag när det kostar 5kr för game of the year shidition.

Skall jag skylla på mig själv, bioware/ea eller windows 10(2mån in)? Aldrig haft problem i windows 7...

PS: Ja, jag kan bara INTE tabba så går det bra men jag har inte 2 skärmar. Om ens det skulle hjälpa.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Spelat i 20min nu och är redan less. Det kändes enformigt på en gång. Kontrollerna för att flyga var verkligen så dåliga som man läst om också. Känns som något grundläggande saknas för när till och med att använda sin super inte känns märkvärdigt så är det något som inte stämmer.

Ska spela med en kompis senare ikväll och se om det blir roligare. Men den känsla jag har nu är att jag längtar tillbaks till Destiny 2, problemet är att jag redan spelat 50h+ i Forsaken så är less det.

Som en liten motvikt kan jag säga att jag själv spelade Destiny 2 i en halvtimma och tyckte det var fullkomligt värdelöst.

Har testat Anthem ikväll. Det är ganska så kul men hade högre förhoppningar. Har kraschat till desktop typ 5 gånger.

Osäker om jag kommer att köpa det, men ganska kul tycker jag det är ändå. Lite dyrt spel bara såvida ingen vet om det går att köpa till PC för mindre än hutlösa 650 kr någonstans.

Permalänk

Körde ungefär två timmar och var mest undrande över vad jag gjorde i spelet p.g.a. UI.
Trodde jag skulle köra freeroam men hamnade i en grupp som gjorde nånting som tog slut helt plötsligt.
När jag fick igång freeroam åkte jag utanför området där jag skulle vara på nåt vis, och när jag respawnade hamnade jag ännu längre bort från rätt ställe.
Kunde inte luska ut hur man sätter vägmärken på kartan.
Hoppas spelet har bra och lång kampanj annars blir det knappast ett köp.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

När jag fick igång freeroam åkte jag utanför området där jag skulle vara på nåt vis, och när jag respawnade hamnade jag ännu längre bort från rätt ställe.

Demot har ett begränsat område du får vistas i när du kör freeroam. Hamnar du utanför har du några sekunder på dig att vända, annars blir du teleporterad till spawnplatsen.