Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Ah, det var ytterligare en anledning jag inte tänkt på Själv har jag haft min stående på en lite hemmabyggd "skateboard" som man kunnat rulla runt. Numera hänger den under bordet och det är oslagbart för egen del. Särskilt när man har ett höj och sänkbart bord

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@iBurningMan: Ah, det var ytterligare en anledning jag inte tänkt på Själv har jag haft min stående på en lite hemmabyggd "skateboard" som man kunnat rulla runt. Numera hänger den under bordet och det är oslagbart för egen del. Särskilt när man har ett höj och sänkbart bord

Jag hade själv gärna haft ett sådant skrivbord, men samma modell jag redan har som är höj/sänk -bart kostar några tusenlappar mer tror jag. Behöll därför gamla kontorsstolen som gör samma sak

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Svårt att använda kontorsstolen när du vill stå upp dock 😂 Med det sagt så förstår jag helt, jag fick tag i mitt skrivbord gratis, så

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

kör lite 90-tals björkfanér-tema

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@adfactory: Säker på att det inte är bok som ju var da shit på 90-talet?

Permalänk
Skrivet av improwise:

@adfactory: Säker på att det inte är bok som ju var da shit på 90-talet?

Kan det mycket väl vara

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Uppdaterad bild. Inget speciellt, men här sitter jag och försöker vara kreativ på den lilla ytan jag har!
(Flyttar givetvis ritplattan och tangentbord vid tillfällen där det krävs)

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Igår kom nya MG279Q skärmen, så det blev lite om-möblering på skrivbordet. Buntband behövs fortfarande.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Renoverat klart i extrarummet så äntligen åkte datorn tillbaka på rätt plats. Slipper man hålla frugan vaken om nätterna med ens mekaniska tangentbord när man gamera. Fick även till helt okay kabeldragning denna gången.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Gjorde äntligen slag i saken och ordnade bort alla kablar.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt simpel setup, har inte förändras nämnvärt på länge men jag trivs väldigt bra här! Måste bara köpa mig en ny stol.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Gjorde äntligen slag i saken och ordnade bort alla kablar.

https://i.imgur.com/UYkpNB0.jpg

Inte för att vara sån men jag ser ett antal i bilden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Redigt snygg setup!

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Inte för att vara sån men jag ser ett antal i bilden

Det är en lärande process, och det gäller enbart under skrivbordet

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det är en lärande process, och det gäller enbart under skrivbordet

Hmmm....en lärande process som bara pågår under skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hmmm....en lärande process som bara pågår under skrivbordet

Det syns inte såväl kanske, men det var en riktig härva där som försvann

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Städat upp, samt bytt tillbaka till mitt Enthoo Evolv i och med att jag monterade in mitt nya Vega64!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

https://i.imgur.com/iL8zVGX.jpg

Väldigt simpel setup, har inte förändras nämnvärt på länge men jag trivs väldigt bra här! Måste bara köpa mig en ny stol.

Vart har du köpt stativet till hörlurarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christiaan:

Vart har du köpt stativet till hörlurarna?

Vill minnas att de är från den extremt exklusiva hifi-butiken Wish, kostade nog hela 7 kronor

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lite nattagaming

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Efter mycket pulande och pusslande har jag nu något jag vill kalla ett resultat av ommöbleringen jag påbörjade för längesedan. Begränsat utrymme i ett rum med snedtak och inrett för 2 arbets/gaming platser.

Ser ut ungefär så här med IKEAS ritverktyg:

Mina bildskärmar är Dell 27" 4K U2718Q monterade på Dell Dual Monitor Stand – MDS19 . Kan påpeka att det tar en hel del skrivbordsyta.

Skrivbord är IKEA Bekant blå skiva med vita ben.

Tangentbord är Asus ROG Strix Flare

Mus och matta är Logitech Wireless G703 samt Powerplay

Ljud Logitech Z623

Stol är AKRacing Master Premium

Mitt chassi är Corsair Carbide Air 540, men liggande (funderar på en liten story om det, dock inte moddat).
Fläktar är 120 samt 140 CoolerMaster RGB, tyckte deras tefatsliknande CPU fläkt såg cool ut. Fick skaffa extra grenkontakter till RGB och fläkt uttagen på moderkortet.

I övrigt så är datorn en Asus ROG Strix burk med X-470 chip, Ryzen 2600X, Nvidia 1060 6GB samt G.Skill minnen.

Den andra arbetsplatsen har en HP minidesktop med maxat minne. ssd disk och cpu, två 1920x1200 skärmar, Dell U2412M, Dell tangentbord, inget speciellt.

Lagt till mer produktlänkar
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har ett billigt skrivbord från Ikea som många andra verkar ha här inne. En Linnmon-skiva med ben!

Jag har dock upptäckt ett problem med ljud från tangentbordet. Jag bytte för några dagar sen tillbaka till mitt "gamla" Apple-tangentbord efter att ha kört ett Qpad-mk50 i flera år. Eftersom det i grunden lät så mycket så tänkte jag aldrig på ljudet som färdas genom skrivbordsskivan. När jag slängt upp Apple-bordet istället så märks det TYDLIGT hur den ihåliga skivan plockar upp ett dovt dunkande ljud när man skriver. Lägger jag tangentbordet på soffbordet tex som är massivt trä så är tangentbordet mer eller mindre tyst förutom ett svagt ljud ifrån knapparna då.

Eftersom jag skriver relativt fort så blir det som ett jävla muller fårn skrivbordet typ. Största anledningen till att jag bytte var att frugan gnällde på ljudvolymen från det mekaniska. Sen spelar jag typ inte alls längre och skriver snabbare på Apple-bordet...

Jag testade att lägga musmattan under (tunn tygmatta) men det hjälper inte. Provade även med möbeltassar på undersidan men det gör nästan ljudet värre...

Någon som har något bra tips angående detta?

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Skrivet av trifix:

Jag har ett billigt skrivbord från Ikea som många andra verkar ha här inne. En Linnmon-skiva med ben!

Jag har dock upptäckt ett problem med ljud från tangentbordet. Jag bytte för några dagar sen tillbaka till mitt "gamla" Apple-tangentbord efter att ha kört ett Qpad-mk50 i flera år. Eftersom det i grunden lät så mycket så tänkte jag aldrig på ljudet som färdas genom skrivbordsskivan. När jag slängt upp Apple-bordet istället så märks det TYDLIGT hur den ihåliga skivan plockar upp ett dovt dunkande ljud när man skriver. Lägger jag tangentbordet på soffbordet tex som är massivt trä så är tangentbordet mer eller mindre tyst förutom ett svagt ljud ifrån knapparna då.

Eftersom jag skriver relativt fort så blir det som ett jävla muller fårn skrivbordet typ. Största anledningen till att jag bytte var att frugan gnällde på ljudvolymen från det mekaniska. Sen spelar jag typ inte alls längre och skriver snabbare på Apple-bordet...

Jag testade att lägga musmattan under (tunn tygmatta) men det hjälper inte. Provade även med möbeltassar på undersidan men det gör nästan ljudet värre...

Någon som har något bra tips angående detta?

Jag använder en XXL-musmatta som tangentbordet få stå på, det fångar upp lite ljud. Bytte även igår till ett skrivbord i trä men tänkte inte på om ljudnivån blev bättre, sämmre blev det iallafall inte.
Men varför köper du inte en bänkskiva i masivt trä och byter ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev nyligen klar med mitt

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av trifix:

Jag har ett billigt skrivbord från Ikea som många andra verkar ha här inne. En Linnmon-skiva med ben!

Jag har dock upptäckt ett problem med ljud från tangentbordet. Jag bytte för några dagar sen tillbaka till mitt "gamla" Apple-tangentbord efter att ha kört ett Qpad-mk50 i flera år. Eftersom det i grunden lät så mycket så tänkte jag aldrig på ljudet som färdas genom skrivbordsskivan. När jag slängt upp Apple-bordet istället så märks det TYDLIGT hur den ihåliga skivan plockar upp ett dovt dunkande ljud när man skriver. Lägger jag tangentbordet på soffbordet tex som är massivt trä så är tangentbordet mer eller mindre tyst förutom ett svagt ljud ifrån knapparna då.

Eftersom jag skriver relativt fort så blir det som ett jävla muller fårn skrivbordet typ. Största anledningen till att jag bytte var att frugan gnällde på ljudvolymen från det mekaniska. Sen spelar jag typ inte alls längre och skriver snabbare på Apple-bordet...

Jag testade att lägga musmattan under (tunn tygmatta) men det hjälper inte. Provade även med möbeltassar på undersidan men det gör nästan ljudet värre...

Någon som har något bra tips angående detta?

Du behöver fånga upp stötarna från tangentbordet mot något mjukt. Oftast skall tangentbordets egna tassar, de flesta har, klara av detta, men verkar som om det behövs något ytterligare. Något som skall vara både ljud- och resonansdämpande är vanlig kork, kanske komplettera tangentbordets tassar med några tunna kork bitar. Bör finnas i hobby butiker. Eller skär upp en kork från en vinflaska

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Blev nyligen klar med mitt

Jag har försökt. Få det så där rent, men alltså... det går ju inte. Antingen är du en stoisk munk eller pedant för även om det ser väldigt bra ut så fattar jag inte hur man lyckas hålla det så en längre tid.
Var är sladd till skärm? Trådlöst? Hur? Tangentbord och mus, oxå trådlöst?

En fråga, kan du vrida och vinkla skärmen eller sitter den helt fast...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Homdax: Haha, pedantisk till en viss grad, men att hålla rent ska väl inte vara några problem.
Jag dammar av bordet en gång i veckan, mer än så behövs inte

TBord/Mus är trådlöst och används av Logitechs teknologi (Lightspeed)
Skärmen är inte tiltbar, den är däremot justerad exakt efter min huvudhöjd så ögonen möter center.
Vrida den skulle aldrig komma på fråga 😵🤭

Sladdarna går igenom väggen

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Då jag har lite nya grejer sen sist jag la upp en bild i denna tråd så tänkte jag dela med mig av mitt lilla nördhörn.

Har lite flera saker på min att fixa lista men just nu är jag nöjd

Lite dåliga bilder då min telefon envisas med att göra just dehär hörnet skitmörkt på bild

Permalänk
Medlem

Lite trångt, men jag trivs bra ändå!

Tyvärr inte mycket gaming som pågår här längre - men ibland dammar man av de gamla CS skilzen!

Lenovo Y720
iPad Pro 10.5 med Apple Pencil och Logitech Slim Combo Keyboard (fenomenal kombo för studier om man mest skriver/läser)
Logitech G430
Logitech G533

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7