Permalänk
Medlem

Vad ska man ha för mick ?

Hej! Jag undrar vad det är för mick som man ska ha för min mick som sitter på mitt headset är helt värdelöst... Ska man köra på en blue yeti som har usb eller något annat ?

Tack
P.s varnar för G533 mick annars är det ett jävligt gött headset

Permalänk
Skrivet av Frutipro:

Hej! Jag undrar vad det är för mick som man ska ha för min mick som sitter på mitt headset är helt värdelöst... Ska man köra på en blue yeti som har usb eller något annat ?

Tack
P.s varnar för G533 mick annars är det ett jävligt gött headset

Ja Logitech är kända för att ha ganska dåliga mikrofoner på sina headset

Blue Snowball eller Blue Yeti är vanliga rekommendationer som instegsmikrofon vad gäller streaming så båda är ganska säkra kort

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Blue Yeti. Köpte den före jul och är definitivt nöjd.

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle kolla är så att inställningarna i windows är rätt. Har varit med om flera fall då mikrofonen är felinställd och låter som skräp. Kolla så att den åtminstone är på 16 bitar 44100 Hz.

Om du fortfarande behöver en ny mikrofon är det här ett mer budgetvänligt alternativ: Neewer NW-7000. Köpte den för typ 4 månader sen och jag är väldigt nöjd. Värt att tänka på är att om du har högljudda brytare (typ cherry mx blues) så hörs dom när man skriver mycket.

Här finns även en youtube review.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en Blue Snowball under september förra året. Är oerhört nöjd!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

@Simon^L: Kvaliten ligger på 48000Hz, micken har väldigt dåligt ljud och ljudet är väldigt lågt.

Permalänk
Medlem

@Frutipro: Blue- mikrofoner är ett säkert kort. Jag har blue snowball och den låter finfint

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball