Permalänk
Medlem

Sony Trinitron 32"

Har en Trinitron jag tänkt bjuda på, den är sparsamt använd men var lite osäker på vad den faktiskt är värd... Är lite osäker på vilken specifik modell det är, vet bara att det är en Trinitron 32" och med tanke på utseende gissar jag på sent 90tal tidigt 2000tal.

Någon idé från en mer insatt?

Permalänk
Medlem

Dom brukar vara ganska populära bland retro-spelare och CRT-konnäsörer så man kan nog få en lagom summa om man hittar rätt köpare. Dom flesta säljare brukar dock endast vara glada om man kommer och hämtar åbäkena så beror ju lite på hur insatta dom är. Kanske kan börja med 500kr? Är det inklusive stället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Dom brukar vara ganska populära bland retro-spelare och CRT-konnäsörer så man kan nog få en lagom summa om man hittar rätt köpare. Dom flesta säljare brukar dock endast vara glada om man kommer och hämtar åbäkena så beror ju lite på hur insatta dom är. Kanske kan börja med 500kr? Är det inklusive stället?

Det är hela åbäket med den där bänken under som den hör ihop med. Hade dock tänkt att ha den på ett bord i studentrummet pga platsbrist haha. 500 är nog rimligt. Får se vad de vet om den när man kommer dit, de kanske bara är glada över lyfthjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av man4ed:

Det är hela åbäket med den där bänken under som den hör ihop med. Hade dock tänkt att ha den på ett bord i studentrummet pga platsbrist haha. 500 är nog rimligt. Får se vad de vet om den när man kommer dit, de kanske bara är glada över lyfthjälpen

Lycka till Du kan ju även kolla runt på blocket och se vad dom går för. Tror jag har sett annonser på 200-300kr för en Trinitron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Lycka till Du kan ju även kolla runt på blocket och se vad dom går för. Tror jag har sett annonser på 200-300kr för en Trinitron.

Fått tag på den nu, riktigt härlig att spela på, fick den för 300kr eftersom att kontrollen var borttappad.

Permalänk
Medlem

Min första och enda 32" tjockTV var en Sony Trinitron. Riktigt trevlig maskin förutom när det var dags att flytta. Minns inte vad den vägde men det var nog 60-80kg iaf så det gick åt minst 2 gubbar när det vad dags att bära den.
Jag skänkte bort den till en bekant som behövde en TV i fritidshuset i mitten av 00-talet.

***** edit.. var tvungen att kolla upp vad den vägde... google säger 165 pounds.. dvs 75kg