Ghost S1 - prestanda, format, community

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Jonas79:

Min tanke var 90 grader passar den då ?

Skrivet av Jonas79:

Går den att vrida mot Psu som någon annan nämner i tråden ?

Alternativt mot io panelen.

Skrivet av Bearolverine:

Antar att du provat vrida kylaren 180 grader? Böjen på rören måste inte vara neråt.

Vred den ett kvarts varv mot PSU:n och det gick det precis. Men ändarna på heatpipe:sen tar i lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Nytt problem... Hur sätter man fast en 3.5-tummare i mounting platen?? Står på Louqes hemsida att detta ska gå men hålen verkar inte stämma alls...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2016

@Infiniti: Tycker hela produkten verkar väldigt "stressad" i min mening, sålde min på grund utav missnöje och köpte Ncase M1 istället. Tror att framtida batches kommer vara bättre överlag gällande passform kring flertalet aspekter.

Nu vet jag inte om det gäller detta fallet med 3.5" men jag hade problem att fästa min 2.5"...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Infiniti:

Nytt problem... Hur sätter man fast en 3.5-tummare i mounting platen?? Står på Louqes hemsida att detta ska gå men hålen verkar inte stämma alls...
http://i63.tinypic.com/2h51q9c.jpg

Innan jag gjorde mig av med min 3,5" hårddisk så lyckades jag endast montera den med buntband genom skruvhålen på disken till monteringsplattan. Gick ej att skruva fast disken direkt i monteringsplattan då hålen ej stämde överens.

Så här i efterhand borde jag nog påpekat det till Louqe så dom haft en chans att fixa det till batch 2.

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,0V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Infiniti:

http://i63.tinypic.com/2h51q9c.jpg

Tycker att det framgår ganska tydligt på hemsidan att den bara stödjer 2,5".

STORAGE
1 x 2.5" HDD/SSD, 3 x 2.5” with tray
+ M.2

LOUQE Ghost S1 mkII | Intel i5 8600K 4,5Ghz | Noctua NH-L12 | Gigabyte Z370N WiFi | Corsair Vengeance LPX 16Gb 3000MHz | EVGA 1080 Ti FTW3 | Corsair SF600 v1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av kribol01:

Tycker att det framgår ganska tydligt på hemsidan att den bara stödjer 2,5".

STORAGE
1 x 2.5" HDD/SSD, 3 x 2.5” with tray
+ M.2

På hemsidan görs dock reklam för att en 3,5" hårddisk passar om man använder en medium TopHat. Visst, den passar rent fysiskt men det går inte att fästa den så kan framstå som lite missvisande.

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,0V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av DanMas:

@Infiniti: Tycker hela produkten verkar väldigt "stressad" i min mening, sålde min på grund utav missnöje och köpte Ncase M1 istället. Tror att framtida batches kommer vara bättre överlag gällande passform kring flertalet aspekter.

Nu vet jag inte om det gäller detta fallet med 3.5" men jag hade problem att fästa min 2.5"...

Förstår inte hur denna produkt tog sig igenom prototypstadiet... Med tanke på hur tight allting sitter, och att man verkligen måste använda våld för att då att på plats. Samt att vissa skruvhål är för små för de medföljande skruvarna... Med mera, med mera. Misstänker att de ritat upp allt i CAD och skickat ritningarna direkt till fabriken utan att ens testa om caset går att sätta ihop. Nä.. Jag är besviken. Nog för att allt gick att få ihop till slut, fick även dit 3.5-tummarn, men den sitter knappast särskilt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Infiniti:

Förstår inte hur denna produkt tog sig igenom prototypstadiet... Med tanke på hur tight allting sitter, och att man verkligen måste använda våld för att då att på plats. Samt att vissa skruvhål är för små för de medföljande skruvarna... Med mera, med mera. Misstänker att de ritat upp allt i CAD och skickat ritningarna direkt till fabriken utan att ens testa om caset går att sätta ihop. Nä.. Jag är besviken. Nog för att allt gick att få ihop till slut, fick även dit 3.5-tummarn, men den sitter knappast särskilt bra.

dom hade någon prototyp väldigt tidigt så riktigt på det viset gick det inte till. det stora problemet vid såna här tillverkningar är att prototyper och förserier oftast görs i mer manuella maskiner då det inte är ekonomiskt försvarbart att börja ta fram fixturer verktyg och programmering på dom automatiska maskinerna och då håller man inte samma snäva toleranser så allting passar ihop bättre och så är det mycket lättare att handskas med delarna manuellt så att man även senare stöter på problem med att maskinerna som bearbetar sakerna böjer och skadar delar.