Ghost S1 - prestanda, format, community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Jonas79:

har du fingäng 0.5 mm också ? ganska viktigt att tänka på så man ej skruvar sönder helicoils

du menar att gängorna skiljer sig? vet ej, får väl jämföra dem hemma.

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Royael:

du menar att gängorna skiljer sig? vet ej, får väl jämföra dem hemma.

Gick in till min lokala jänhandel som berättade att dom ej hade fingäng 0.5 mm som originalskruvarna utan bara grövre gäng så dessa skiljer sig åt.

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2016

Jag mailade Louqe om skruvarna och alla som har fått Top Hats verkar få nya skruv, om jag tolkat dem rätt.

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Jonas79:

Gick in till min lokala jänhandel som berättade att dom ej hade fingäng 0.5 mm som originalskruvarna utan bara grövre gäng så dessa skiljer sig åt.

0,5 mm är standard (eller grov/coarse) gängstigning för M3, det du kallar fingänga för M3 skulle vara 0,35 mm gängstigning.

Det är möjligt att din järnhandel har dålig koll på mindre skruvstorlekar då det inte används speciellt ofta utanför teknik.

http://www.kantec.se/empty_142.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Jeg er litt forvirret (norrbagga, jeg vet), men passer eller passer ikke Fractal sin Celsius S24 i Ghosten med large tophat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av deadline:

Jeg er litt forvirret (norrbagga, jeg vet), men passer eller passer ikke Fractal sin Celsius S24 i Ghosten med large tophat?

Den ska passa! Louqe använde den själv när de utförde AIO-tester.
https://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf

Jag tror dock att en hel del användare tyckt att det varit knepigt att installera den pga styva slangar...rätta mig någon om jag minns fel

WS: AMD Ryzen 1700 | 16GB Corsair LPX 3733 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung 970 EVO 500GB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 128GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av deadline:

Jag satte in en igår så det går bra

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Laine:

0,5 mm är standard (eller grov/coarse) gängstigning för M3, det du kallar fingänga för M3 skulle vara 0,35 mm gängstigning.

Det är möjligt att din järnhandel har dålig koll på mindre skruvstorlekar då det inte används speciellt ofta utanför teknik.

http://www.kantec.se/empty_142.html

Tack för infon då måste det nästan vara 0.35 mm stigning för kunde tydligt se skillnad mellan den dom hade i lager och original M3 skruven från chassit som jag tog med till affären

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av pellen:

Den ska passa! Louqe använde den själv när de utförde AIO-tester.
https://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf

Jag tror dock att en hel del användare tyckt att det varit knepigt att installera den pga styva slangar...rätta mig någon om jag minns fel

jag löste installationen med... våld, eller tyckte inte det var så farligt med slangarna.. värre om de är mjuka och stryper flödet helt.

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"