Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Hm.. ser ut som att jag behöver lära mig lite javascript och NodeJS då, har noll erfarenhet av dessa två :s
kan hända att jag hör av mig med frågor den dag jag faktiskt har tid att ta tag i det här på riktigt om det går bra

Jag medger att det händer en del magi i koden, ska försöka dokumentera lite till för att göra själva algoritmen tydligare. Det måste ju inte vara NodeJS, kunde troligtvis lika gärna ha skrivit det i Python (förutsatt att jag kunde python förstås ).

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

RAM-stickorna som krånglade har nu skickats tillbaka och blivit utbytta mot ytterligare en SSD. Och vad ska jag göra med ytterligare en SSD?

.....

https://amd-osx.com/

Ungefär nu känner jag att jag börjar närma mig någon form av avslut. Har även skaffat en kopparplåt för kommande montering av de analoga mätarna:

Får se om jag hinner bli klar i tid till DHW18, i så fall så dyker jag upp och visar maskinen.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Var fick du tag i kopparplåten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

@kirayatail: Var fick du tag i kopparplåten?

En butik som heter Slöjd-detaljer. Det var lite för dyrt för att jag skulle rekommendera det, om man vet var man ska leta borde det gå att hitta plåt en god bit billigare. Synd bara att jag är amatör

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

En butik som heter Slöjd-detaljer. Det var lite för dyrt för att jag skulle rekommendera det, om man vet var man ska leta borde det gå att hitta plåt en god bit billigare. Synd bara att jag är amatör

Ah, Slöjddetaljer brukar jag handla av för andra hobbies men har tyckt att det var fasligt dyrt om man vill ha lite tjockare koppar än de vanliga 0.5 mm som erbjuds.

Permalänk
Medlem

Kära vänner.

Ikväll har det här projektet tagit ett stort steg. Just nu skriver jag detta i Safari för macOS High Sierra. På min kopparbestyckade AMD-drivna PC med vattenkylning.

Detta steget har krävt och kommer fortsatt att kräva mod, felsökning och manuell konfigurering. Men det påminner om varför vi gör det här, och vad vi alltid kommer svara när någon frågar varför: För att det är kul när det är jobbigt, För att få fans och tvivlare att häpna, För att man kan.

I och med detta bockar jag av en punkt på min mentala lista av vad detta bygget innebär. Nu är det fokus på att färdigställa mina kringliggande hårdvarumoddar.

(edit: Märkligt att blixten var så snabb att fläkten står stilla...)

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Nu är det lugnt och stilla, har lagt veckan på att försöka få monteringsplattan för mätarna att oxidera med hittills svaga resultat.

Snart dags att återbesöka det röda handtaget, har i alla fall köpt hem det som behövs för att bearbeta hålet.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

I finally got something red and shiny for my... Valve. (pls don't sue me, GabeN)

Så vad är kvar?

* Monteringsplatta för mätare
* Nya mätarskalor
* Sleevade kablar (kommer nog beställa, prylarna jag köpte vill inte leka med mig...)
* Belysning? Har en idé här...

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Jag har varit på Inet och Hornbach igen. Det var dags att fixa bra belysning till systemet, och jag bestämde mig för att tillverka ett lysrör (en LED-slinga i ett kopparrör förstås, Göteborg hälsar).

Det lilla delprojektet fick en egen tråd som finns att läsa här: Lysrör - underprojekt till Steam Machine

Samtidigt har jag till sist beslutat mig för att döpa om projektet till Steam Machine, det är helt enkelt en bättre beskrivning av temat. Kom ihåg! Trots att folk tror att jag siktat på Steampunk så vill jag hävda att det är mer Steam än Punk. Dessutom har jag monterat kablarna från Cablemods. Inte helt såld på den ljusblåa, men jag har mörkare blå hemma så jag kanske byter.. får se. Nu: bilder!

Vad är kvar att göra?
* Monteringsplatta för mätare
* Printa och montera mätarskalor
* (ny) Elektroplätera backplates till Vega-korten

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Under vintern kom jag äntligen till skott och byggde för första gången ett vattenkylningssystem i en ny dator. Jag blev tipsad om att posta bygget här, så.. det blir inte riktigt en levande logg då projektet faktiskt är klart*. Till på köpet finns redan en artikel på Medium om bygget, men jag tänkte dela med mig på svenska också om intresse finns.

Ställ gärna frågor eller be mig berätta om de detaljer du är nyfiken på.

Jag kan börja med att berätta att detta var ett utmanande projekt, men samtidigt något av det roligaste jag gjort (även om jag har svurit en del åt kopparn). Om någon känner sig inspirerad att skaffa något liknande så är jag definitivt sugen på att hjälpa till.

Datorkomponenterna:
AMD Ryzen 7 1700
AMD Radeon RX Vega 64
Corsair Vengance LPX 2x8GB
Asus Prime X370-Pro
WD Black m.2 NVME 500GB

Vattenkylningsprylar:
Allt från EKWB
360x120x45mm radiator + 280x140x27mm radiator
Vega FC copper/plexi, behöll stock backplate
Supremacy EVO copper/plexi
12mm HDC fittings
Svart/mattsvart hårdvara
Kopparrör, 90°-vinklar för lödning F/F & F/M från närmaste seriösa byggbutik.

(* Klart som i att maskinen är uppe och snurrar, och gör ett fenomenalt jobb med 35°C vid full belastning. Har planer på att eventuellt sätta i ett grafikkort till, samt hitta en vacker lösning för belysning. Oh, och den ska klara av att köra macOS innan jag anser mig själv klar).

Lite bilder från det färdiga bygget:
https://i.imgur.com/DM3QkNc.jpg
https://i.imgur.com/7v3c7M8.jpg
https://i.imgur.com/fUPH778.jpg

Riktigt snyggt, du får hålla oss uppdaterade som tiden går 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

@Lafiel: Det kan du räkna med! Har två kommande delprojekt och sen är det kanske dags för Dreamhack, och där hade jag tänkt att visa upp maskinen (om jag klarar mig undan kemiska missöden...).

Under tiden svarar jag gärna på frågor eller diskuterar förslag på förbättringar

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Det är väl kopparradiatorer du har?
Häftigt blev det iaf, vill man köra med kromade så finns det böjar att köpa som oxå är kromade men det blir lite badrumskänsla av det med kromade. Jag hade oxiderad rören så de blev gröna. 😀

Man kan även köpa rör som man klämmer fast böjarna istället för att löda eller svetsa fast dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är väl kopparradiatorer du har?
Häftigt blev det iaf, vill man köra med kromade så finns det böjar att köpa som oxå är kromade men det blir lite badrumskänsla av det med kromade. Jag hade oxiderad rören så de blev gröna. 😀

Man kan även köpa rör som man klämmer fast böjarna istället för att löda eller svetsa fast dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, EKs CoolStream ska vara koppar eller mässing, så ingen oro där. Alla block är koppar, och sen är fittings och annan hårdvara nickel, så jag håller mig lugn i frågan om galvanisk korrosion.

Tittade på klämringskopplingar, och de är ju något större, vilket kan vara snyggt särskilt om man har ett större chassi som man vill kunna "fylla ut" med prylar. Blir lite dyrare då kanske, de här lödningskurvorna kostar typ en femma styck.

Har du nåt galleri eller bildalbum med de oxiderade rören? Hade varit kul att se

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är väl kopparradiatorer du har?
Häftigt blev det iaf, vill man köra med kromade så finns det böjar att köpa som oxå är kromade men det blir lite badrumskänsla av det med kromade. Jag hade oxiderad rören så de blev gröna. 😀

Man kan även köpa rör som man klämmer fast böjarna istället för att löda eller svetsa fast dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kirayatail:

Ja, EKs CoolStream ska vara koppar eller mässing, så ingen oro där. Alla block är koppar, och sen är fittings och annan hårdvara nickel, så jag håller mig lugn i frågan om galvanisk korrosion.

Tittade på klämringskopplingar, och de är ju något större, vilket kan vara snyggt särskilt om man har ett större chassi som man vill kunna "fylla ut" med prylar. Blir lite dyrare då kanske, de här lödningskurvorna kostar typ en femma styck.

Har du nåt galleri eller bildalbum med de oxiderade rören? Hade varit kul att se

Gällande radiatorerna är det oriskabelt att anta att radiatorerna är av koppar om inget annat anges. EKWB har/hade väl något amatörkit som var av aluminium men då stod det uttryckligen att dessa var av aluminium och inte skulle blandas med koppar. Sen är väl de flesta, om inte alla, block gjorda i koppar? Skulle vara kontraproduktivt av EKWB, Heatkiller, Alphacool osv att sälja kopparblock till aluminiumradiatorer.

Klämringskopplingar är väl svårare att montera än kopplingar som löder? Har för mig att man måste vara ganska så precis när man klämmer ihop dem annars kan det läcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Klämringskopplingar är väl svårare att montera än kopplingar som löder? Har för mig att man måste vara ganska så precis när man klämmer ihop dem annars kan det läcka.

Kan inte svara för klämringskopplingar, men jag vill lyfta ett varningens finger för att mina kopplingar inte var säkra och befriade från läckor. Testade alla under tillverkning och fick göra om ett par stycken som inte höll tätt. Där är nog bara ett rör med lödningar i hela systemet som jag fick rätt på första försöket.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Gällande radiatorerna är det oriskabelt att anta att radiatorerna är av koppar om inget annat anges. EKWB har/hade väl något amatörkit som var av aluminium men då stod det uttryckligen att dessa var av aluminium och inte skulle blandas med koppar. Sen är väl de flesta, om inte alla, block gjorda i koppar? Skulle vara kontraproduktivt av EKWB, Heatkiller, Alphacool osv att sälja kopparblock till aluminiumradiatorer.

Klämringskopplingar är väl svårare att montera än kopplingar som löder? Har för mig att man måste vara ganska så precis när man klämmer ihop dem annars kan det läcka.

Man använder en speciell maskin för att klämma ihop dem med, har sett rörmokare använda det.
Går att hyra för en dag på närmsta Cramo, HLL osv.
För att trycktesta systemet kan man plugga rören och använda en annan mekanisk maskin där man pumpar upp ett tryck i systemet pch låter det stå så i 12-24 timmar. Är det samma tryck efter den tiden ska det vara tätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Ja, EKs CoolStream ska vara koppar eller mässing, så ingen oro där. Alla block är koppar, och sen är fittings och annan hårdvara nickel, så jag håller mig lugn i frågan om galvanisk korrosion.

Tittade på klämringskopplingar, och de är ju något större, vilket kan vara snyggt särskilt om man har ett större chassi som man vill kunna "fylla ut" med prylar. Blir lite dyrare då kanske, de här lödningskurvorna kostar typ en femma styck.

Har du nåt galleri eller bildalbum med de oxiderade rören? Hade varit kul att se

Nej jag har inte gjort detta själv, ännu men jag blev inspirerad att göra ett till nästa rigg. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Nej jag har inte gjort detta själv, ännu men jag blev inspirerad att göra ett till nästa rigg. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

all right, misstolkning i grammatiken helt enkelt. Jag står nu i valet mellan att behålla den borstade finishen och låta den patineras något, eller att polera och klarlacka rubbet. Behöver nog lite smakråd tror jag.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

all right, misstolkning i grammatiken helt enkelt. Jag står nu i valet mellan att behålla den borstade finishen och låta den patineras något, eller att polera och klarlacka rubbet. Behöver nog lite smakråd tror jag.

Polera och sedan klarlacka borde vara snyggt, eller oxå måla dem i någon färg och lacka på det.
Självlysande färg kanske vore häftigt. Prova lite på en bit rör först innan du sätter igång att göra allt så ska du nog hitta något som du gillar. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt snyggt!

Jag har själv suttit och planerat att använda kopparrör i mitt nästa bygge (som tyvärr dröjer längre än jag velat pga lön kontra pris på komponenter).

Tycker du gör rätt i att få bort den blå färgen på kablarna, dom känns inte riktigt "hemma" i resterande färgtema.

Stort plus för det snygga lysröret också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Riktigt, riktigt snyggt!

Jag har själv suttit och planerat att använda kopparrör i mitt nästa bygge (som tyvärr dröjer längre än jag velat pga lön kontra pris på komponenter).

Tycker du gör rätt i att få bort den blå färgen på kablarna, dom känns inte riktigt "hemma" i resterande färgtema.

Stort plus för det snygga lysröret också!

Tack så mycket! Kör på vetja, och hör av dig när det närmar sig, jag har rör över som jag troligtvis inte kommer använda.

Mm, tror det blir lite bättre med en mörkare blå. Funderar visserligen på att gå över till EKs ogenomskinliga blåa vätska som är mycket ljusare än den jag har idag. Får se helt enkelt...

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Inaktiv

Vattenkylning är för mig galenskap, hur gör du med kondens? Den risken är väl större med koppar?

Permalänk

@anon285333:

Nu är inte jag trådstartaren, men kan svara på frågan om kondens.
Kondens uppstår om temperaturen går under daggpunkten (den temperatur till vilken luft måste avkylas, utan ändring av lufttryck eller innehåll av vattenånga, för att kondensation av vatten skall påbörjas).

Med andra ord, så länge temperaturen på luften som används för att kyla datorn är tillräckligt hög kan inte kondens uppstå. Inne i ett hus är oftast temperaturen runt 20 grader vilket gör att luftfuktigheten måste upp på väldigt höga tal för att kondens ska bildas.

Dock så kan kondens bildas om det kyls med kall luft, exempelvis utomhusluft vintertid.

//Freezer

Tillägg:
Jag skrev på ett förenklat sätt, just för att slippa skriva en hel följetong.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Vattenkylning är för mig galenskap, hur gör du med kondens? Den risken är väl större med koppar?

Skrivet av Freezer64Pro:

@anon285333:

Nu är inte jag trådstartaren, men kan svara på frågan om kondens.
Kondens uppstår om temperaturen går under daggpunkten (den temperatur till vilken luft måste avkylas, utan ändring av lufttryck eller innehåll av vattenånga, för att kondensation av vatten skall påbörjas).

Med andra ord, så länge temperaturen på luften som används för att kyla datorn är tillräckligt hög kan inte kondens uppstå. Inne i ett hus är oftast temperaturen runt 20 grader vilket gör att luftfuktigheten måste upp på väldigt höga tal för att kondens ska bildas.

Dock så kan kondens bildas om det kyls med kall luft, exempelvis utomhusluft vintertid.

//Freezer

Well, nästan rätt. För detta specifika fallet är det viktiga vi behöver ta reda på: "Är några komponenter kallare än daggpunkten?". Systemet i sig är tätt och förändrar inte luftfuktigheten, så så länge jag inte har kondens på väggarna i lägenheten så kommer jag inte magiskt att få kondens bara för att jag har vatten i systemet. Mitt system bygger på att komponenterna är varmare än den omgivande luften, i dagsläget har jag 23 grader inne, och vattnet i loopen rör sig kring 35-40 grader. Koppar är bra värmeledare, så rören är också så varma.

Om jag skulle ta ut datorn en kall vinterdag utan regn (jag bor i Göteborg, det snöar inte på vintern, det regnar.), så kan jag förutsätta två saker: Daggpunkten är lägre än lufttemperaturen, och mina komponenter kommer vara varmare än lufttemperaturen eftersom kylförmågan beror på temperaturskillnaden mellan luft och det uppvärmda vattnet. Därför kommer jag inte ens under sådana förhållanden få kondens - rören är helt enkelt för varma, oavsett hur fuktig luften hade varit.

De varianter av datorkylning som behöver bry sig om kondens är s.k. sub-ambient-system som antingen använder nånting som liknar lösningen för ett kylskåp, eller något annat exotiskt som flytande kväve. Då kyls komponenterna i sig ner till dramatiskt lägre temperaturer än både rumstemperatur och daggpunkt. Vid något tillfälle ska jag göra ett experiment för att hitta daggpunkten i min lägenhet, men inte idag.

Men jag har ett fysikexperiment till @anon285333. Ta en kastrull, gärna en blankpolerad så syns det kanske bättre. Fyll på med kallvatten och låt den stå ett tag, har du tur är vattnet kallt nog att orsaka kondens på utsidan av kastrullen.
Värm sedan kastrullen långsamt och mät temperaturen på vattnet samtidigt. Notera vid vilken temperatur kondensen börjar försvinna. Värm sedan vattnet till typ 40 grader och kolla om du har någon kondens kvar på utsidan. Skillnaden mellan temperaturerna är marginalen jag har för att slippa oroa mig för kondens.

Sista missförståndet är att koppar skulle vara extra utsatt för kondens. Materialet har nog fått ryktet eftersom rör i badrum med kallvatten gärna drar åt sig kondens när man duschar, och de rören är ju koppar eller kromad koppar. Egentligen hade plast eller vilket material som helst haft problem med kondens om materialet 1. är nedkylt till under daggpunkten, och 2. har hög värmekapacitet (kapacitivitet?), alltså tar en stund att värma upp. Isolatorer som plast eller trä har ofta så dålig kapacitet att det värms upp innan kondensen hinner bildas om man exempelvis tar in en vedklabbe från utekylan in i ett varmt rum med något högre luftfuktighet. Att det drabbar tunna kopparrör i badrum beror helt enkelt på att kallvattnet i röret håller röret nedkylt, och ångan kondenserar.

Så... Jag kan förstå att det kan verka som galenskap, men det är bara fysik i praktiken. Att du ställer frågan visar bara att du är på väg att lära dig något nytt, och det vill jag uppmuntra. Jag såg till att plugga på rejält innan jag satte igång och byggde den här loopen, som är mitt första försök någonsin med vattenkylning, så fortsätt ställa frågor och läsa på så kommer ämnet verka mindre galet.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skrivet av kirayatail:

Well, nästan rätt. För detta specifika fallet är det viktiga vi behöver ta reda på: "Är några komponenter kallare än daggpunkten?". Systemet i sig är tätt och förändrar inte luftfuktigheten, så så länge jag inte har kondens på väggarna i lägenheten så kommer jag inte magiskt att få kondens bara för att jag har vatten i systemet. Mitt system bygger på att komponenterna är varmare än den omgivande luften, i dagsläget har jag 23 grader inne, och vattnet i loopen rör sig kring 35-40 grader. Koppar är bra värmeledare, så rören är också så varma.

Om jag skulle ta ut datorn en kall vinterdag utan regn (jag bor i Göteborg, det snöar inte på vintern, det regnar.), så kan jag förutsätta två saker: Daggpunkten är lägre än lufttemperaturen, och mina komponenter kommer vara varmare än lufttemperaturen eftersom kylförmågan beror på temperaturskillnaden mellan luft och det uppvärmda vattnet. Därför kommer jag inte ens under sådana förhållanden få kondens - rören är helt enkelt för varma, oavsett hur fuktig luften hade varit.

De varianter av datorkylning som behöver bry sig om kondens är s.k. sub-ambient-system som antingen använder nånting som liknar lösningen för ett kylskåp, eller något annat exotiskt som flytande kväve. Då kyls komponenterna i sig ner till dramatiskt lägre temperaturer än både rumstemperatur och daggpunkt. Vid något tillfälle ska jag göra ett experiment för att hitta daggpunkten i min lägenhet, men inte idag.

Men jag har ett fysikexperiment till @ChrilleCratzz. Ta en kastrull, gärna en blankpolerad så syns det kanske bättre. Fyll på med kallvatten och låt den stå ett tag, har du tur är vattnet kallt nog att orsaka kondens på utsidan av kastrullen.
Värm sedan kastrullen långsamt och mät temperaturen på vattnet samtidigt. Notera vid vilken temperatur kondensen börjar försvinna. Värm sedan vattnet till typ 40 grader och kolla om du har någon kondens kvar på utsidan. Skillnaden mellan temperaturerna är marginalen jag har för att slippa oroa mig för kondens.

Sista missförståndet är att koppar skulle vara extra utsatt för kondens. Materialet har nog fått ryktet eftersom rör i badrum med kallvatten gärna drar åt sig kondens när man duschar, och de rören är ju koppar eller kromad koppar. Egentligen hade plast eller vilket material som helst haft problem med kondens om materialet 1. är nedkylt till under daggpunkten, och 2. har hög värmekapacitet (kapacitivitet?), alltså tar en stund att värma upp. Isolatorer som plast eller trä har ofta så dålig kapacitet att det värms upp innan kondensen hinner bildas om man exempelvis tar in en vedklabbe från utekylan in i ett varmt rum med något högre luftfuktighet. Att det drabbar tunna kopparrör i badrum beror helt enkelt på att kallvattnet i röret håller röret nedkylt, och ångan kondenserar.

Så... Jag kan förstå att det kan verka som galenskap, men det är bara fysik i praktiken. Att du ställer frågan visar bara att du är på väg att lära dig något nytt, och det vill jag uppmuntra. Jag såg till att plugga på rejält innan jag satte igång och byggde den här loopen, som är mitt första försök någonsin med vattenkylning, så fortsätt ställa frågor och läsa på så kommer ämnet verka mindre galet.

Hade i och för sig varit helt jäkla guld om du hade kunnat dra 10 meter extra rör utanför PCn som kunnat gå i en slinga ned i is-bad vid "gamenight". En variant på extern monsterkylare.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Hade i och för sig varit helt jäkla guld om du hade kunnat dra 10 meter extra rör utanför PCn som kunnat gå i en slinga ned i is-bad vid "gamenight". En variant på extern monsterkylare.

Får mig bara att tänka på när Linus skulle kyla typ fem arbetsstationer i samma loop med en kvadratmeter radiator utomhus.

Annars kan man ju göra såhär:

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Diggade i och för sig rött å blått, rider ju lite på valvetemat med portal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Diggade i och för sig rött å blått, rider ju lite på valvetemat med portal.

Skickades från m.sweclockers.com

tänker du på de orangea och blå Cabelmods-kablarna?
Indeed intended, men den blåa färgen är nog fel nyans. Låter minnena också växla mellan orange och blå, och sen har jag blå vätska och ish orangea rör Det finns en tanke i alla fall. Om jag ändrar kablarna så är det bara för att byta den blåa nyansen.

Funderar även på att köra blå EKs Cryfuel Solid, som i någon mån liknar Aperture Science Repulsion Gel. Ska testa den när det är dags att riva ner och städa loopen.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skrivet av kirayatail:

tänker du på de orangea och blå Cabelmods-kablarna?
Indeed intended, men den blåa färgen är nog fel nyans. Låter minnena också växla mellan orange och blå, och sen har jag blå vätska och ish orangea rör Det finns en tanke i alla fall. Om jag ändrar kablarna så är det bara för att byta den blåa nyansen.

Funderar även på att köra blå EKs Cryfuel Solid, som i någon mån liknar Aperture Science Repulsion Gel. Ska testa den när det är dags att riva ner och städa loopen.

Haha! Guld! Kör hårt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision