SweLäskers är tillbaka! Med banansmak!

Permalänk
Relik 📜

SweLäskers är tillbaka! Med banansmak!

Efter några veckors ledigt i sviterna från julkalender-drickandet så är det dags att på allvar sätta igång med dryckersprovandet igen! Först ut är någon bananhistoria som @Gurt köpt. Undertecknad, @JonasT och @Kenneth tömmer upp i glas, sniffar, smakar och kommer med omdöme.

#SweLäskers

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är helt tagen av alla spännande saker på den där hyllan bakom dig, Emil.

Permalänk
Medlem

Älskar Emils T-shirt!

OT: Nationaldryck i diverse Bananrepubliker...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Bananläsk är gott! Här är lite saker från min egen kyl

Permalänk
Medlem

Fy tusan, läsk med banansmak. Jag lider med er av bara tanken. Möjligen skulle nån kolsyrad vitlök/musselspad/whiskas-kombination kunna komma i närheten, men det är tveksamt.

Med hopp om er överlevnad.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

När kommer LäskBlaskers tillbaka ?

Permalänk
Medlem

Tycker läsken såg ut som trocadero

Permalänk
Medlem

Väldigt många märkliga smaker och ämnen i de där läsken. Finns det inte någon mer... organisk läsk? Något som SweLäskers bör borra djupare i tycker jag.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Rekl3M:

När kommer LäskBlaskers tillbaka ?

BlaskLäskers menar du?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jacob:

BlaskLäskers menar du?

Pratar ni om LäskClockers?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av NordhNet:

Pratar ni om LäskClockers?

Trodde vi pratade om ClockBlaskers.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Swedman18:

Tycker läsken såg ut som trocadero

Well. På en skala 1-10 hur likt Trocadero den smakar, så är det typ -4 000.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har någon på redaktionen prövat Fentimans cherry-cola? Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trattgunnar:

Har någon på redaktionen prövat Fentimans cherry-cola? Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som en drog. Vilka butiker brukar ha den?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Well. På en skala 1-10 hur likt Trocadero den smakar, så är det typ -4 000.

Ni borde alltid använda 1-10 jämfört med Trocadero för betygen. Trocadero är ju ändå den definitiva referensläsken och annan läsk har man bara för när Trocaderon är slut.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Låter som en drog. Vilka butiker brukar ha den?

Jag har hittat den på Ica Kvantum på brynäs här i Gävle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@emilakered: Ni borde skapa en ny serie "GroggBlanders" eller typ "Will it sprit" och blanda alla dessa med alkohol som ni var inne på i denna video.

OT: Banansmak är skitäckligt på allt utom vanliga bananer typ.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trattgunnar:

Jag har hittat den på Ica Kvantum på brynäs här i Gävle.

Skickades från m.sweclockers.com

Nämen, det är ju just den butiken jag går till för att handla! Får leta upp colan nu i veckan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

"Jaaa... Det här var inte alls pjåkigt" Haha, fantastisk content!

Permalänk

Grukläsk nästa

Försök hitta en gurkläsk när ni är i staterna nästa gång, kommer tänk på detta clip när man ser er på sweläskers testa soda. "läskhimmelen"

Permalänk
Medlem

Banan smak, det är väl vad Gamla vira blåtira smakar

Permalänk
Medlem

@emilakered: Fan, vad sugen man blir! 😍 Bananläsk låter fantastiskt!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

När jag var lite fanns Zoom dricka med alla möjliga smaker banan och apelsin smaker var mina favoriter drickan fanns i några år

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ni får skapa ett läsk index. Det verkar ju som att trocadero är standarden så där har vi index 100.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Burks:

Ni får skapa ett läsk index. Det verkar ju som att trocadero är standarden så där har vi index 100.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan leva med att Trocadero är index 100 om Coca Cola Zero får vara 200

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av marow:

Banan smak, det är väl vad Gamla vira blåtira smakar

Nej, däremot hade den flera kompanjoner varav ena var Halka Banalka som smakade banan. Den var rätt god vad jag kommer ihåg

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Nej, däremot hade den flera kompanjoner varav ena var Halka Banalka som smakade banan. Den var rätt god vad jag kommer ihåg

a så var det ja, bra att nån har koll.

Permalänk
Skrivet av TimeCommando:

Bananläsk är gott! Här är lite saker från min egen kyl

https://i.imgur.com/CwxAwdA.jpg

Var hittade du Inka Kola? Jag har velat smaka på den igen sedan jag var i Peru för 15 år sedan...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Kan leva med att Trocadero är index 100 om Coca Cola Zero får vara 200

Deal.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Var hittade du Inka Kola? Jag har velat smaka på den igen sedan jag var i Peru för 15 år sedan...

Jag köpte från en butik i Göteborg. Men finns på Partkungen.se! Såg dock att det var slut där nu ;/
Finns nog på diverse onlinebutiker som säljer importgodis & läsk. Hittade den bland annat på https://segagubben.se/produkt/inca-cola/