Halo: The Master Chief Collection kan avtäckas för PC/Windows den 12 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

HYPE!!!

Detta är min barndom så det skriker om det, så många gånger jag och min dåvarande (och nuvarande) bästa vän varvat dom första 3 halo spelen, letat Skulls och bara trollat runt i Online-läget. Alla Halo-LAN där man släpat PC, konsoller & TV-apparater, herre gud...

Får vi fulla MF Collectionen på PC, även om det är genom Xbox Pass, då blir jag som ett barn på julafton

Hejdå värdefulla pluggtimmar

Permalänk
Medlem

Köpte Master Chief Collection till Xbox One men sålde skiten bara någon dag senare på grund av framedrops. Kul att det kommer även till PC!

Permalänk
Medlem

Har inte spelar Halo sedan 2:an, alltid önskat att det skulle komma till PC och äntligen är det dags!
Kommer ihåg när demot var spelbart för Halo 1 på webhallen, var där all ledig tid tills det släpptes...

Permalänk
Medlem

Skulle vara skoj. Har alla spelen förutom det som är till XONE. Skulle vara skoj att köra gamla spelen i 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoahJaybird:

Har inte spelar Halo sedan 2:an, alltid önskat att det skulle komma till PC och äntligen är det dags!
Kommer ihåg när demot var spelbart för Halo 1 på webhallen, var där all ledig tid tills det släpptes...

samma här. Kan bli kul att köra om allt från början och få hela upplevelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Stora problemet med lanseringen var att multiplayer var så trasigt att paketet i princip släpptes utan multiplayer. Vilket var ett rätt stort problem med tanke på hur stor spelarbas Halos multiplayer haft så det var ju just det många såg fram emot.

"I repeat, the multiplayer absolutely did not work at the time of review. An hour's worth of attempts on four different days each resulted in nothing but failed connections and dropped matches. That the game was released with matchmaking this broken is a stain on the already uneven franchise."

Hmmjapp, det där skulle jag kalla ospelbart (om det var multiplayer man ville spela, och det var det som sagt för många av dem som köpte det). Att det fungerar som det ska numera garanterar ju inte att det kommer funka för PC-användarna vid release, men i så fall är det inget vi inte är vana vid...

Permalänk
Medlem

Ja tack

Permalänk
Medlem

Vore kul att kolla vad det är, har ju hört en del om det.

Permalänk
Medlem

ÅÅååååh!!!!
Ett av mina stora achivements som gamer (okej jag är kanske lite casual/n00b) är att jag och en polare drog igenom alla tre första spelen på legendary.

2:an var vidrig vill jag minnas då det räckte med att en dog för att man skulle behöva köra om från checkpoint.<3

Permalänk
Medlem

Hoppas på CO-OP kampanj till PC! jag och brorsan försökte få det att funka men ikke!

Permalänk
Medlem

Brukade sitta o spela Halo 2 med min vän på mitt gamla xbox, var la strax 10 år sen nu. Det ligger i nån låda någonstans o dammar. Rätt kul att sätta på ibland å få en hjärtattack av start up ljudet!

Permalänk
Avstängd

Hepp, inget Halo idag då, inte ens ett releasedatum. Hade förväntat mig att åtminstone få veta när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik8:

Köpte Master Chief Collection till Xbox One men sålde skiten bara någon dag senare på grund av framedrops. Kul att det kommer även till PC!

Och sedan en evighet senare släppte man ordentliga patcher som löste problemen på Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Och sedan en evighet senare släppte man ordentliga patcher som löste problemen på Xbox One

Då måste de ha släppt dessa patchar nyligen. För sex månader sen var det fortfarande framedrops i Halo 1 sist jag testade. Det blev värre när man spelade co-op minns jag.

Permalänk
Medlem

Blir säkert exklusivt endast tillgängligt på Microsoft store...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik8:

Då måste de ha släppt dessa patchar nyligen. För sex månader sen var det fortfarande framedrops i Halo 1 sist jag testade. Det blev värre när man spelade co-op minns jag.

Ironiskt hur alla konsol peasants använts för buggtestning nu i 5 år. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Blir säkert exklusivt endast tillgängligt på Microsoft store...

Stod Steam i artikeln...

Dessutom: https://store.steampowered.com/app/976730/Halo_The_Master_Chi...