Asus Z390-I kommer inte åt BIOS. Hjälp!

Permalänk
Medlem

Asus Z390-I kommer inte åt BIOS. Hjälp!

Jag hade lite problem med överklockning så jag bestämde mig för att rensa CMOS enligt instruktionerna i manualen.
Nu när jag startar datorn så kommer endast detta upp
Grejen är att det händer ingenting när man trycker F1. Jag har testat alla knappar, alla usb portar. Det är ett usb tangentbod och som funkar med en fungerande F1 knapp i en annan dator.
Jag har testat att rensa CMOS en gång till utan resultat.
Vad ska jag göra?

https://pasteboard.co/I5S2WjB.jpg

Permalänk

Vissa nyare tangentbord fungerar inte att komma in i bios med.
Därför har jag alltid ett super basic USB tangenbord samt ett PS2 sådant.
Du har inga vänner som kanske har något väldigt gammalt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flibbertigibbet:

Vissa nyare tangentbord fungerar inte att komma in i bios med.
Därför har jag alltid ett super basic USB tangenbord samt ett PS2 sådant.
Du har inga vänner som kanske har något väldigt gammalt tangentbord?

Fast mitt tangentbord är inte direkt nytt och det finns ingen PS2 port, endast USB.
Får försöka med ett annat tangentbord men kan inte tro att det skulle hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa även koppla "Mouse" på en USB port? Tryck "Delete" flera gånger eller hålla in den när du startar datorn.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Manggeee:

Fast mitt tangentbord är inte direkt nytt och det finns ingen PS2 port, endast USB.
Får försöka med ett annat tangentbord men kan inte tro att det skulle hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, vissa fungerar, vissa fungerar inte.

Samma sak med min lillebrors dator. Inga av våra tangenbord fungerade men ett gammalt för 79kr fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Testa även koppla "Mouse" på en USB port? Tryck "Delete" flera gånger eller hålla in den när du startar datorn.

Jag har haft en mus inkopplad också. ”Delete” har jag även testat med, hållt den inne från start och även tryckt flera gånger från start. Jag har verkligen testat alla kombinationer nu så börjar bli riktigt frustrerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade nu istället med ett BT tangentbord från grannen. Det står att det är anslutet men F1 fungerar fortfarande inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det vore ju kanske bättre om du testade något som inte var trådlöst? :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flibbertigibbet:

Det vore ju kanske bättre om du testade något som inte var trådlöst? :).

Har inget annat att tillgå ikväll. Det trådlösa blev bekräftat anslutet på den sidan som kommer upp för mig så det borde ju ha fungerat.
Jag får ta och köpa ett nytt trådat tangentbord imorgon och hoppas det fixar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha det räckte tydligen med att sova över saken! På det trådlösa tangentbordet så fanns en FN knapp så testade med att trycka FN+F1 och då lyckades jag komma förbi denna sida och in i BIOS och därmed ladda Windows.

Skickades från m.sweclockers.com