Hur oprofessionellt tycker ni detta är på en skala 1-10?

Permalänk
Medlem

Hur oprofessionellt tycker ni detta är på en skala 1-10?

Jag har en stadsnätsuppkoppling med en idiotisk placering av nätverksuttaget. Detta är såklart inget nytt då de flesta som fått fiber installerat i sin lägenhet ofta har fått en obekväm placering av sitt nätverksuttag. Dock så fick jag problem med att uttaget inte ville haka fast i någon TP-kabel så jag felanmälde uttaget (Telia öppen fiber) till min dåvarande fiberleverantör som vidarebefodrade ärendet till Telia som i sin tur vidarebefodrade det till min hyresvärd. Så de skickade ut en tekniker för att byta ut eländet. Såhär ser det ut nu:

Därtill satte de ett buntband i min hatthylla (jag har inte hunnit med ordentlig kabeldragning än) för att säkerställa att felet inte skulle återuppstå:

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Tekniker trodde förmodligen att någon hängt i sladden innan, det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Se det mer som att han faktiskt brydde sig lite. Det är väl bara att klippa loss buntbandet?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: Buntbandet är ingen stor grej, det är som sagt något jag kan och kommer lösa själv när jag fixar kabeldragningen. Det är mer hålet runt om nätverksuttaget som jag tycker är väldigt fult och utom min kontroll att göra något åt. Jag inkluderade bara det med hatthyllan eftersom det hände samtidigt, det kanske hade varit tydligare om jag utelämnat det.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Oansvarigt att inte använda silvertejp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@mezzo_:

Bor du i hyresrätt : Vem bryr sig i så fall.Spackla skiten tar kanske 10 minuter om du bryr dig

Bor du i bostadsrätt : spackla skiten tar kanske 10 minuter

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Avstängd

Tja, hela lösningen är en solklart tia. Är inte särskilt förvånad dock eftersom det handlar om en hyreslägenhet. De brukar inte bry sig så mycket om att göra saker ordentligt, utan riktar mer in sig på att göra det så billigt för stunden som möjligt. Sedan suger de ut dig på mer pengar genom att höja hyran för att deras omkostnader har stigit.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

alldeles för tjock och lös cat-strypare, drar man inte åt tills kabeldiametern minskat minst 25% och de skär in litegran kommer packet loss-na första veck-an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fram till uttaget är det ett s.k fastighetsnät som i 9 fall av 10 ägs av fastighetsägaren. Det är därför de skickade en tekniker och inte via din leverantör. Nätverkstekniker återställer bara till målbart skick, och lägenhetsnätet är upp till hyresgästen i detta fallet då det inte är byggt med dubbeluttag och kanaler etc till TV-rum.

Permalänk
Medlem

Tja, det man ev. hade kunnat försökt göra annorlunda är att dölja märket efter det gamla uttaget bättre, men om det var av en udda modell som var större än de som finns idag har man löst det så gott det går.
Att man hängt kabeln med en strajp i hatthyllan är ju bara hyggligt, då slipper du att det händer igen tills du dragit kabeln ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com