Permalänk
Medlem

Satisfactory

Har länge väntat på ett spel som uppfyller mina minecraft-behov men med bra grafik och nya miljöer. Satisfactory verkar vara spelet som kan leverera det!

Detta såg först på E3 och reveal trailer finns här: Satisfactory Reveal Trailer E3 2018

Deras hemsida: https://www.satisfactorygame.com/

Finns på Steam (till min stora glädje) och finnes här Satisfactory - Steam Store

Jag är väldigt taggad och kan inte vänta på recensionerna av spelet!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Sötast

Vill inte lura in i dig i världens bästa spel... meeeen.... spelat Factorio?

Satisfactory ser ut att kunna bli något likt factorio, fast i 3D.

Har lagt 500+ timmar i factorio och det i sig är väl inte så farligt mycket, man kan lätt lägga 300timmar på en karta om man vill x)

Jag väntar ivrigt på satisfactory!

Permalänk
Medlem

Ser som Allexz säger väldigt mycket ut att vara inspirerat av Factorio. Kan nog bli kul, men kan inte hävda att jag saknar nåt direkt i Factorio som detta kan erbjuda. Så min hype är ganska låg.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Väcker liv i den här tråden igen! Jag fick precis fylla i en "Alpha Key Survey" och hoppas på att få ett svar väldigt snart! Ingen annan som reggat sig som intressanter?

Allexz, Factorio = heroin De borde implementera "First try is free".

Jag är riktigt hype över Satisfactory. Hoppas att de kommer någorlunda i närheten av samma komplexitet som Factorio och lite av den "mysiga" känslan ifrån No Mans Sky. (jag lär väl bli halshuggen för att jag nämner något positivit om NMS)

Edit: Första rundan med alpha-keys skickades tydligen ut den 17e oktober (jag fick ingen).

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem

Väcker liv i tråden snart är det dags (19 Mars)

man kan redan nu köpa spelet om man vill https://www.satisfactorygame.com/

Jag spelade lite factorio innan men 2D va inget för mig så ser framemot 3D varianten. Hoppas det finns fler clockers som gillar såna här spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Väcker liv i tråden snart är det dags (19 Mars)

man kan redan nu köpa spelet om man vill https://www.satisfactorygame.com/

Jag spelade lite factorio innan men 2D va inget för mig så ser framemot 3D varianten. Hoppas det finns fler clockers som gillar såna här spel.

Humor. Satt och skrev, såg under tiden din post så jag deletade mitt.

Kollat in lite streams och youtubeklipp och börjar bli rejält sugen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Keeper of Traditions

Det verkar vara borttaget från Steam? Ska det bara släppas på Epic?

Blir inget köp då

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Humor. Satt och skrev, såg under tiden din post så jag deletade mitt.

Kollat in lite streams och youtubeklipp och börjar bli rejält sugen.

Blev ett köp för mig efter jag läste att de kanske höjer priset när hela spelet kommer.

Skrivet av Dunder:

Det verkar vara borttaget från Steam? Ska det bara släppas på Epic?

Blir inget köp då

Ser så ut i början iaf

Men man kan visst fortfarande ansöka om nyckel till spelet via hemsidan https://www.satisfactorygame.com/

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Har suttit fastklistrad framför skärmen idag preeeeecis hela dagen och spelaat Alphan! Riktigt roligt faktiskt med bra och fin grafik, prestandan har varierat kraftigt beroende var man är på kartan och så länge jag inte har varit nere i det djupaste hålen där volymetriskt ljus och dimma regerar har jag haft en bra och klart godkänd nivå på ultra 3440x1440. Spelet i sig är helt fantastiskt och ger mer smak. Ska tömma ut denna alphanyckeln ordentligt sen kanske det blir ett köp på detta

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

"No procedurally generated planets", det var ju tråkigt. Det roliga med Minecraft är ju att varje ny start är ett helt nytt äventyr. Ser intressant ut men jag avvaktar och ser vad det blir av detta spel i framtiden.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar och var road under hela sessionen. Hoppas multiplayer blir mer stabilt framöver bara

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett rejält sidospår. Vill man diskutera sidospåret passar det bättre i en egen tråd

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

har på två dagar plöjt ner närmare 20 timmar

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Kastar in lite info

Citat:

Early Access Launch - March 19

The first couple of weeks will focus on patching and hotfixing:
• Crashes
• Most annoying bugs
• Smaller QoL improvements

Update #1 - End of April

• Quartz Research Chains
• Sulfur Research Chains
• Conveyor Lifts

Update #2 - End of May

• Tier 7 (Nuclear and Aluminium)
• Trains
• Overhaul late game areas

Från: https://www.satisfactorygame.com/#going-early-access-section

Permalänk
Medlem

Spelade nu i helgen och är ganska hooked. Hann bara spela ett fåtal timmar. Hade ingen krash och det flöt relativt på bra.
Även om jag var tvungen att dra ner på grafikinställningarna för att få 60FPS stabilt. Har en känsla på mitt R9 280X får bytas ut snart. Spelet är riktigt grafiskt krävande men utnyttjade endast 10% av min Ryzen 2600.

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad som kommer efter dessa tiers man kunde uppnå på alphan, vad för mer fantastiska maskiner kommer man kunna bygga, andra planeter också..Ja det får nog faktiskt bli ett köp för min del, jag är nyfiken

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Ganska givet köp för mig detta spelet. Imponerade mycket när jag såg det vid E3 men blir troligen att vänta någon vecka till. Har rätt fullt upp spelmässigt för stunden så vill försöka avverka något innan jag gör ett nytt köp.

Permalänk
Medlem

Spelade några timmar nu i helgen så fort tillfälle gavs. Blir helt klart ett köp trots early access. Har åtskilliga timmar i factorio redan så detta blir ju ett naturligt steg att gå vidare till.
Tyckte allt flöt på bra i ultra och 2560*1440, fram tills det började bli lite mycket på rullbanden. Kunde få några korta dippar när man befann sig centralt där det fanns många och långa rullband belamrade med material. Men nu när man är lite mer bekant med upplägget kommer man nog organisera maskineriet lite bättre.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Äntligen dags för Early Access lanseringen idag. Jag har sett fram emot spelet länge så ser fram emot att dra igång spelet efter jobbet.

Stödjer spelet 3440x1440 vettigt, ni som spelat alfan?

Permalänk
Medlem

Bra spel ända jag har problem med är att musen laggar och det är bara i det här spelet i alla andra spel som är betydligt krävande så flyter musen hur bra som helst på men inte här

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Nu har Early Access släppts!
Jag provade demot häromveckan och tyckte det var väldigt trevligt.
Har dock inte köpt det eftersom att det till min stora besvikelse inte finns till Steam...
Coffee Stain har skrivit på ett avtal med Epic Games som säger att de måste vara exklusivt på Epic Games Launcher i X-tid framöver...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt spelet och kan börja spela. Köpte det innan idag men det står bara "unavailble" för mig på "Satisfactory early access"-ikonen....

löste sig... fast nu vill den ladda hem hela skiten igen.. även om jag var med på test-helgen.... =(

23Gb på adsl... kul......

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alfa347:

Någon som köpt spelet och kan börja spela. Köpte det innan idag men det står bara "unavailble" för mig på "Satisfactory early access"-ikonen....

Även via spelbiblioteket? För mig blev Install-knappen användbar nu i eftermiddag och spelet går att starta med. Växla mellan exempelvis Home och Library eller starta om Epic Game Launcher kanske borde få fart på den annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Äntligen dags för Early Access lanseringen idag. Jag har sett fram emot spelet länge så ser fram emot att dra igång spelet efter jobbet.

Stödjer spelet 3440x1440 vettigt, ni som spelat alfan?

Ajjemen det funkar fint! Det var upplösning jag själv körde med

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Epic.. skippar detta då

Feta fingrar
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

Ajjemen det funkar fint! Det var upplösning jag själv körde med

Sweet, blir att prova på andra datorn ikväll. Igår var jag så trött efter jobbet att det inte blev mer än att testa med datorn som har en 2560x1440-skärm. Detta spel lär bara bli bättre på en ultrawide.

Permalänk
Medlem

Själv är jag lite varsam kring detta då jag tycker att ambitionen är för nära vad factorio redan är - fast i 3d. Det ser inte tillräckligt eget ut i mina ögon än för att jag ska spendera pengar på det. Jag har ju redan alla dessa gameplay funktioner plus mer och mod stöd i factorio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Själv är jag lite varsam kring detta då jag tycker att ambitionen är för nära vad factorio redan är - fast i 3d. Det ser inte tillräckligt eget ut i mina ögon än för att jag ska spendera pengar på det. Jag har ju redan alla dessa gameplay funktioner plus mer och mod stöd i factorio.

Jag håller med dig. Har svårt att se hur man skulle kunna göra spelet tillräckligt komplext för att attrahera folk som spelar factorio. Hur man ska få en vettig överblick av det man bygger.

Permalänk
Medlem

Köpte det och jag gillart!:)
Bara spelat 2+ timmar och försöker lära mig just nu.
Spelar tillsammans med min bror och han gillar det också.
Kollade in factorio för massa månader sedan men skippade då jag är mer för FPS!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

Ajjemen det funkar fint! Det var upplösning jag själv körde med

Nu har jag äntligen kunnat prova. Spelet känns riktigt härligt i denna upplösning. Mitt 1070 är lite för slött för att orka knuffa pixlar på ultra så blir att optimera lite.