[K] Hjälp en mindre lycklig fellow Apex Legend:are att spela

Permalänk
Avstängd

[K] Hjälp en mindre lycklig fellow Apex Legend:are att spela

Hej!

Har en kompis som inte har det så bra ställt, där några andra kompisar gick ihop och fixade en dator åt honom för inte så länge sen.
Vi fick tag på en Phenom X6 1055t, GTX970 osv.
Allt var frid och fröjd tills Apex kom ut...

Den gamla phenom processorn stödjer inte en speciell version av SSE, och därför kan han inte starta Apex!
Nu sitter han för det mesta själv, medans alla andra spelar Apex.

Så, nu funderar vi på att gå ihop igen och köpa Moderkort, CPU och ev. Ram till honom.
Så sitter du med ett äldre Intel i7 paket 2600k och uppåt eller i5 3570k och uppåt så vill vi gärna köpa det så billigt som möjligt! Det kommer till bra användning!
Alternativt kan Phenom paketet gå som mellanskillnad!

Hör gärna av er. Kan hämta runt Vänersborgs trakten, annars är det frakt som gäller.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har ett AsRock 1155 med 2500k, 12 GB ram och en Noctua något på liggandes. Tror det ska fungera. Satt i en dator som krånglade som tusan så jag bytte mobo, CPU och minne, men det fortsatte bråka. Visade sig att det var nätaggregatet som var kass, moderkortet bör således vara ok, men jag kan inte garantera något. Tycker hur som att det är schysst av er att försöka hjälpa en kompis, så hämtar du får du sakerna gratis, men vill du göra mig en gentjänst tackar jag inte nej till lite Pepsi Max... 😁. Finns i Fristad, mellan Vårgårda och Borås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kul att det finns bra personer kvar där ute

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Jag har ett AsRock 1155 med 2500k, 12 GB ram och en Noctua något på liggandes. Tror det ska fungera. Satt i en dator som krånglade som tusan så jag bytte mobo, CPU och minne, men det fortsatte bråka. Visade sig att det var nätaggregatet som var kass, moderkortet bör således vara ok, men jag kan inte garantera något. Tycker hur som att det är schysst av er att försöka hjälpa en kompis, så hämtar du får du sakerna gratis, men vill du göra mig en gentjänst tackar jag inte nej till lite Pepsi Max... 😁. Finns i Fristad, mellan Vårgårda och Borås.

Skickades från m.sweclockers.com

Fyfan va snäll du är. Ringde han nu och förklara (då jag inte berättat om denna annons för han) och han börja nästa gråta
”Men men, ger han bort det? Vad är det för människa? Jag ska ge han flak av pepsi!” Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Fyfan va snäll du är. Ringde han nu och förklara (då jag inte berättat om denna annons för han) och han börja nästa gråta
”Men men, ger han bort det? Vad är det för människa? Jag ska ge han flak av pepsi!” Haha

Kul att kunna hjälpa någon, men jag vill dubbelkolla med dig så att du är helt med på att det kan vara så att moderkortet inte fungerar, som jag skrev igår. Byte av batteri på det är nog i vart fall ett måste.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Kul att kunna hjälpa någon, men jag vill dubbelkolla med dig så att du är helt med på att det kan vara så att moderkortet inte fungerar, som jag skrev igår. Byte av batteri på det är nog i vart fall ett måste.

Jaa självklart. Att det fungerar är inte helt hundra. Men jag hoppas kunna få igång det. Lite erfarenhet har jag med att pilla med trasiga grejer! Jag har skickat PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Jaa självklart. Att det fungerar är inte helt hundra. Men jag hoppas kunna få igång det. Lite erfarenhet har jag med att pilla med trasiga grejer! Jag har skickat PM

Bra! Jag svarar på ditt PM bums.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tjena, fick du tag på något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zy77en:

Tjena, fick du tag på något?

Jaa, det löste sig!