Permalänk
Medlem

Har inte haft en ordentlig uppdatering på bygget på ett tag nu så här kommer lite undanflykter.
De senaste 4 åren har jag dragits med en skada (2 avslitna ledband i vänster handled) som har påverkat mitt liv ganska ordentligt under dessa år. Måste ändå få säga att utan denna skada hade jag nog antagligen inte börjat med modding alls i denna skala. Det blev lite av en tillflykt till vad som var roligt, intressant och vad min handled klarade av så på sätt och vis är jag väldigt glad att det hände

Trodde att detta projekt inte skulle drabbas allt för hårt av detta men det har visat sig efter några månader att det blev lite för mycket så det har varit ganska tyst nu under någon månads tid.

Nu till det lite mer roliga, idag (25:e januari) ringde dem från handkirurgen och jag har nu en operation att vänta följande tisdag, vilken jag annars hade behövt vänta på i 2-3 månader till på och mest troligt missat både Birdie och DHS. Detta kommer så klart innebära att jag mest troligt inte kommer fortsätta på bygget under ett par månaders tid, but I´ll be back stronger than ever.

Målet är fortfarande att det ska vara klart till Birdie i Maj så det kommer nog bli en ordentlig slutspurt, so hold on tight, I´ll be back

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nagelfar:

http://i66.tinypic.com/11cfal2.gif

Har inte haft en ordentlig uppdatering på bygget på ett tag nu så här kommer lite undanflykter.
De senaste 4 åren har jag dragits med en skada (2 avslitna ledband i vänster handled) som har påverkat mitt liv ganska ordentligt under dessa år. Måste ändå få säga att utan denna skada hade jag nog antagligen inte börjat med modding alls i denna skala. Det blev lite av en tillflykt till vad som var roligt, intressant och vad min handled klarade av så på sätt och vis är jag väldigt glad att det hände

Trodde att detta projekt inte skulle drabbas allt för hårt av detta men det har visat sig efter några månader att det blev lite för mycket så det har varit ganska tyst nu under någon månads tid.

Nu till det lite mer roliga, idag (25:e januari) ringde dem från handkirurgen och jag har nu en operation att vänta följande tisdag, vilken jag annars hade behövt vänta på i 2-3 månader till på och mest troligt missat både Birdie och DHS. Detta kommer så klart innebära att jag mest troligt inte kommer fortsätta på bygget under ett par månaders tid, but I´ll be back stronger than ever.

Målet är fortfarande att det ska vara klart till Birdie i Maj så det kommer nog bli en ordentlig slutspurt, so hold on tight, I´ll be back

Stay strong modder brother - beklagar historien, men glad att höra att det finns ljusningar. Håller tummarna och vill verkligen se ditt bygge klart.

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Medlem

Hmmm verkar bli lite längre tid med gips än jag tänkt. 8 veckor med gips och total vila under 12 veckor som det verkar. Hade inte räknat med gips över armbågen heller haha.
Aja bara att komma igen efter

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Händer inte mycket men man kan iaf planera för bygget så nu har jag investerat i en ordentlig bandslip.
Borde underlätta allt arbete med plexit en hel del.

Blev till att koordinera upp arbetsbänken också. Ordning och reda är trots allt väldigt viktigt.

Man kan fylla ett gäng såna här backar snuskigt fort.

Och självklart är man ju tvungen att införskaffa en Eisplateau.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

Var fick du tag på mayan mönstret? Letar efter liknande själv. Sen hur monterade du reservoaren platt mot baksidan?

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Var fick du tag på mayan mönstret? Letar efter liknande själv. Sen hur monterade du reservoaren platt mot baksidan?

Här har du färdiga fan grills med mayan mönstret.
https://www.coldzero.eu/custom-grills/

Om du, som jag ville ha möjligheten att kapa ur själv
https://www.coldzero.eu/custom-mayan-pattern-plate-500

Res är inte riktigt klart ännu men det jag gjort är att kapa ur baksidan så att pumpen delvis sitter utanför chassit, vilket i mitt tycke ser ganska läckert ut.

Ursäkta den dåliga bildkvaliteten men här kan man någorlunda se att jag kapat ur och tagit bort expansionsfästena. Samt så ser man hur pumpen sticker ut lite.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

@Nagelfar: Blir nog riktigt bra, vad jag förstått med phanteks r220/r260 så kan den bara monteras på sidan vid en fläktplats. Funderar på att göra ett fäste som monteras mellan kylflänsarna så den sitter fast ordentligt liggandes mot botten på kommande bygge i Ghost s1.

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

@Nagelfar: Blir nog riktigt bra, vad jag förstått med phanteks r220/r260 så kan den bara monteras på sidan vid en fläktplats. Funderar på att göra ett fäste som monteras mellan kylflänsarna så den sitter fast ordentligt liggandes mot botten på kommande bygge i Ghost s1.

Ja fästet som följer med finns det bara ett monteringssätt med men det går ju såklart att fixa till på andra sätt. Själva kylflänsen på baksidan av resen är ju skruvad så man kan använda dem skruvarna, vilket jag tänkt göra.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Sugen att kunna dra igång igen så tjuvade lite. Jobbade lite mer med inkapslingen av radiatorerna och jobbade sedan lite med baksidan.
Gipset sitter på i 9 dagar till sen borde jag kunna börja jobba lite mer intensivt med bygget igen.

Då jag tagit ur hela expansionsfästena för att få plats med reservoar och pump så blir det ju lite tomt där.

Detta är fortfarande i experimentsfasen men det ser lovande ut tycker jag nog.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Var några dagar sedan nu och jag har lite goda nyheter.
Vart äntligen av med gipset idag (29/3) men ska fortfarande ta det lugnt, eller ja jag ska typ inte göra någonting som belastar vänster handled i 4 veckor till. Tydligen segläkt vävnad som de åtgärdat har jag fått höra.

Öppnar ju dock upp möjligheter för mig att fortsätta byggandet så har gjort lite småsaker, vilka jag hoppas kommer att bli uppskattade.

Började lite smått med att täppa till det gigantiska hålet som blev efter att jag tagit bort expansionsfästena i chassit.
Detta är fortfarande i experimentsfasen men en klar förbättring tycker jag. Som ni säkert märkt kör jag väldigt hårt på RoG mayan mönstret från cold zero, dels för att jag tycker att det är j*****t snyggt och sen tillåter det ju en hel del luftflöde, vilket kommer behövas för bygget i sin helhet.

För att få en lite mer helhet får det bli en liten "overhaul" av, ja insidan av baksidan?
Större delen av denna kommer ju bli täck av reservoaren men jag tycker det blir en najs touch.

Sen har jag även påbörjat den övre topcovern för reservoaren med lite gravering, vilken så klart kommer bli upplyst på ett förhoppningsvis effektfullt sätt. Drog på blixten för att illustrera den effekten jag är ute efter.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Var några dagar sedan nu och jag har lite goda nyheter.
Vart äntligen av med gipset idag (29/3) men ska fortfarande ta det lugnt, eller ja jag ska typ inte göra någonting som belastar vänster handled i 4 veckor till. Tydligen segläkt vävnad som de åtgärdat har jag fått höra.

Öppnar ju dock upp möjligheter för mig att fortsätta byggandet så har gjort lite småsaker, vilka jag hoppas kommer att bli uppskattade.

Började lite smått med att täppa till det gigantiska hålet som blev efter att jag tagit bort expansionsfästena i chassit.
Detta är fortfarande i experimentsfasen men en klar förbättring tycker jag. Som ni säkert märkt kör jag väldigt hårt på RoG mayan mönstret från cold zero, dels för att jag tycker att det är j*****t snyggt och sen tillåter det ju en hel del luftflöde, vilket kommer behövas för bygget i sin helhet.
https://i.imgur.com/taNlHUv.jpg

För att få en lite mer helhet får det bli en liten "overhaul" av, ja insidan av baksidan?
Större delen av denna kommer ju bli täck av reservoaren men jag tycker det blir en najs touch.
https://i.imgur.com/iNBl0uL.jpg

Sen har jag även påbörjat den övre topcovern för reservoaren med lite gravering, vilken så klart kommer bli upplyst på ett förhoppningsvis effektfullt sätt. Drog på blixten för att illustrera den effekten jag är ute efter.
https://i.imgur.com/arXERdL.jpg

Det tar sig sade tanten som satte eld på håret.

Jag tror att det kommer att bli riktigt fint när det är klart.

Det är synd på din handled men allt har sin mening. Således även din skada, och att du fick komma in på operation tidigare än beräknat.

När det är helt läkt så kommer du kunna "elda i pannan" igen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Sakta men säkert börjar det ta lite form.
Knepigt att få till en tight passform på alla delar då det ska ju kunna monteras i och ur på ett hyfsat lätt sett. Det tar tid kan man ju lugnt säga.

Tror jag fått till det ganska bra i alla fall.

Börjar ju ta form om hur det kommer att se ut nu.

Var ju även tvungen att kolla om man gravering hade lyckats. Ser onekligen positivt ut enligt mig.

Ja det var väl allt för denna gång. Har beställt hem lite mer delar så att jag kan börja bygga in moderkortet så jag kommer inte överdrivet mycket längre utan dem.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ännu en av mina små mikro uppdateringar, vilka jag hoppas ni uppskattar?

Efter lite funderande så kände jag att bygget nog förtjänar en ordentlig processor så, ja jag låter bilden tala för sig

Som nog de flesta vet så går ju en 9900k ganska varm, ja då behöver man ett ordentligt block för denna så det fick bli ett EK Velocity block. Hur j***a snyggt är inte denna liksom?

Nu när jag äntligen har ett block på plats så har jag gjort upp en plan på hur jag ska "kapsla" in moderkortet, vilket jag började skissa på idag. Nästa uppdatering kommer nog innehålla lite mer detaljerat på hur det kommer att se ut.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Proffsmoddare

@Nagelfar: Mycket vackert block, bygget börjar se riktigt najs ut, keep it up modderbrother

Visa signatur

Älskar modding, PC gaming och det händer ibland att jag skär mig i fingrarna.
Webbplats: https://zeuligan.com
----------------------------------------------------
https://youtube.com/zeuligan | https://twitter.com/zeuligan | https://facebook.com/zeuligan | https://twitch.tv/zeuligan | https://instagram.com/zeuligan

Permalänk
Medlem

Ja det får bli en liten "preview" på min plan att bygga in moderkortet delvis också.
Hade inte så mycket tid idag så får fortsätta någon annan dag.

RoG Dominator minnena kommer nog "poppa" ganska bra när jag är klar i alla fall

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken tid det tar att få till alla små vinklar så att det ser bra ut. Börjar arta sig ganska bra nu i alla fall.

Ser inte mycket ut för världen just nu men.

Tror det blir bra med de lite olika vinklarna. Får nog tacka Zeuligan och hans grymma arbete med vinklar där jag "lånade" lite inspiration från

För lite extra luft till moderkortet får covern agera lite av en luftkanal också.

Ser ju inte överdrivet mycket av covern då den inte är lackad ännu men själva idén börjar ju visa sig.

Ja sen blev det till att köpa in lite fläkt/RGB kontroller också. Närmre bestämt 2st Corsair Commander Pro som ska få spela ihop med 2st nodes.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Kämpar fortfarande på med moderkorts covern. Tar en jäkla tid att få till så att allt blir rakt och passar in tajt när man gör allt manuellt, men det är ju en väldigt stor del i bygget så man vill ju att det blir bra. Sen hjälper det ju inte direkt att limmet behöver närmre ett dygn på sig innan man kan bearbeta delarna utan större risk att det går isär heller.

Det går i alla fall framåt och det börjar till och med kännas som att jag börjar närma mig mål

Blev till att skaffa en 90° ATX adapter för att få till kabeldragningen lite snyggare.

Tror det här kommer se riktigt bra ut.

Byggt ut covern nu så den är "nästan" klar. Man kan i alla fall se hur jag tänkt nu.

Sen har jag börjat lite mer med baksidan, vilken så klart kommer att synas då jag skaffat en glas sida till

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ahhh en ledig helg och en "frisk" handled ja då blev det att sitta och fila på ett gäng detaljer.
Ja jag hann med att fira lite Påsk med barn och fru också med tillhörande äggjakt och målningar

Moderkortscovern börjar så gott som att bli klar.
Ser ju tyvärr inte speciellt mycket nu då jag kör en klar plexiskiva. Kommer nog bli riktigt bra med lte matt svart färg på den dock

Tillverkade magnetfästen för en något sånär smidig installation när det är färdigt.
Klickar dit riktigt bra i den främre radiatorn.

Den främre radiatorcovern börjar bli klar också. Det där med diverse olika vinklar är då f*n inte lätt att få till snabbt i alla fall. Då allra helst inte när det ska passa in bra med ett gäng andra delar i bygget.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Mycket finlir som tar väldigt mycket tid nu.
Det går framåt i alla fall. Nu är insidan så gott som klar. Vissa småjusteringar kvar innan spackel och slipande kan börja.

Dessa jäkla vinklar tar tid, då allra helst när inte alla delar ska limmas mot varandra för att det ska bli modulärt. Måste ju tänka på att det ska ju gå att monteras och demonteras.

Aningen svårt att se då allt är ju genomskinligt men man får göra som jag, visualisera

Hade ju som sagt var börjat jobba lite på baksidan också och har nu tillverkat magnetfästen även där för att underlätta montering. Tillverkade distanser som jag sedan borrade ur och limmade fast magneter.

Klickar dit riktigt fint måste jag säga.

Ja det var väl allt för denna gång. Ledig i helgen så hoppas att jag kan visa upp lite mer framsteg då.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Har inte blivit så mycket gjort senaste tiden då jag har skaffat en 3D skrivare som jag upptäckte var rolig att hålla på med haha.
Sen slog det mig att jag nog borde ju försöka göra klart det jag har börjat på innan man börjar med nästa projekt

Mycket slipande då jag vill att allt ska sitta tight så det tar tid att få det rätt.
Nu har jag i alla fall fått till baksidan så som jag tänkt det och fixat så att fläkt och RGB styrningen har fått sin plats.

Då alla bitar är klara (tror jag iaf) känns det nästan som att det hade nog varit lättare att bygga ett chassi från scratch känner jag haha.

Aja lite för sent att tänka på det nu. Suttit och spacklat och slipat hela dagen och kände att jag ville ha någon sorts resultat så passade på att dra på några lager med lack på baksidan.

Nu känner jag nog att jag är ett ordentligt steg närmre att bli klar med bygget som tur är nu när alla delar är redo för lack
Hoppas på att få en hel del till gjort under helgen.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Proffsmoddare

Gillar verkligen panelerna och att du använder magneter för att hålla upp dom, önskar jag tänkt på det till spegel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen har bygget börjat gått in i slutfasen så här kommer en inte allt för snygg förhandsvisning

Moderkortscovern börjar ta ordentlig form.

En ganska ordentlig teaser på hur fronten kommer se ut.

Jodå jag tror nog det här kommer bli bra

Ja så var det ju det där med dessa jävla kablar. Aja ska nog få till detta ormbo till slut.

Ja det här får nog bli sista bilderna då jag inte vill avslöja allt för mycket.
Som det ser ut just nu kommer jag i alla fall att ställa upp på Birdie och DHS så den som vill se bygget i sin helhet får pallra sig dit eller vänta tills galleriet kommer upp efter dessa 2

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

It´s alive äntligen efter 6 månader. Lite småfix kvar. Känns som en gigantisk milstolpe i bygget. Ja jag vet att jag sa att jag inte skulle posta fler bilder så här blir det bara en liten teaser

Vi ses på Birdie

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods