SweClockers föregår Artikel 13 – inför förmoderering av alla inlägg

Permalänk
Medlem

Dags att lämna EU nu då.

Edit: jaha, april april

Permalänk
Medlem

Bra att ni gör en vaksam tidigt. XD Får se om en går på något idag.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Jag gick på det....... I början.

Riktigt bra 1:a april.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Gick inte på det, det hade dödat communitien på sikt och lagt en orimlig arbetsbörda på SweFolket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev upprörd på riktigt när jag läste titeln, haha! Good one!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Avstängd

Omg! Jag säger då bara det: väldigt dedikerat aprilskämt! Trevlig moderering!

P.S. Jag har en länk, vart swishar jag länkskatten?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Att det alltid är en stor mängd människor som råkar rösta fel i dessa val med enorma konsekvenser är för mig helt obegripligt. Med den lönen ska man åtminstone lyckas trycka på rätt knapp 100 % av gångerna (även om man har obegripliga åsikter).

Och! April april

Skickades från m.sweclockers.com

Man röstar "fel" antingen för att kunna ha en ursäkt om det behövs eller för att man inte vet vad man håller på med/sitter av tiden.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Homdax:

Gick inte på det, det hade dödat communitien på sikt och lagt en orimlig arbetsbörda på SweFolket.

Arbetsbördan har vi tänkt på, det är därför vi behöver 100 nya moderatorer.

Och att det skulle döda communityn håller jag inte med om. Jag tror att det blir tvärtom. Att vår moderatorfamilj blir större gör om något den communityn starkare, för resten så tror jag också att en likriktning av inläggen kommer främja sammanhållning och harmoni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Knep den redan av att läsa rubriken när den kom upp i ”populära ämnen”

I dagens samhälle gäller det att inte ha en naiv syn oavsett vilket datum eller klockslag det råkar vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Då är jag rätt körd. Jag behöver ordentligt med tid på mig innan jag känner mig som människa på morgonen, även i vanliga fall. Jag är inte det minsta alert, och så nu då när man helt plötsligt skall tvingas upp 05:40 (mentalt), istället för 06:40, ja då blir det kaos i huvudet. Jag tycker dock det vore enkelt avhjälp genom att vi som samhälle slutar bete oss som att det bara är typ A-människor som räknas och slutar leve i bondesamhället. Det fyller ingen funktion att gå upp aptidigt och känna sig yrvaken fram till lunch, så mja... Första aprill är svår för mig. Man går inte på alla cylindrar direkt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ni fick mig med! Dags att hämta morgonkaffet! Haha

Permalänk

Nej den gick jag inte på!

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

Omg! Jag säger då bara det: väldigt dedikerat aprilskämt! Trevlig moderering!

P.S. Jag har en länk, vart swishar jag länkskatten?

Du kan swisha den till mig, det blir 1337 kr. Nummer i PM.

/ Mod

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Haha bra försök

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Arbetsbördan har vi tänkt på, det är därför vi behöver 100 nya moderatorer.

Och att det skulle döda communityn håller jag inte med om. Jag tror att det blir tvärtom. Att vår moderatorfamilj blir större gör om något den communityn starkare, för resten så tror jag också att en likriktning av inläggen kommer främja sammanhållning och harmoni.

Jag tycker Sweclockers också ska stödja de röda, det enda riktiga i vår värld. Tvinga användarna till https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Star_OS

Det om något misstänker jag skulle öka effektiviteten för moderatorer

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Vore kul med ett språkfilter som ersatte alla svordomar, könsord och rasistiska tillmälen med gulliga ord.

Facebook skulle döda hatet med ett litet enkelt filter.

Ge mig Nobels Fredspris nu!

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk

Dagens bästa "nyhet"! Hej då religions lektionen

Permalänk
Avstängd

Too easy, nice try.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Även om de flesta fattar att det är första April så var faktiskt det där inte roligt...alls.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Inaktiv

OnT: Om detta nu stämmer så kommer det ta väldigt mycket tid att granska alla trådar som skapas. En hel avdelning till bara redigera trådar och kommentarer.

Inte OnT: April april ?

Permalänk
Medlem

𝑻𝒉𝒊𝒔 𝒄𝒐𝒎𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒉𝒂𝒔 𝒃𝒆𝒆𝒏 𝒄𝒆𝒏𝒔𝒐𝒓𝒆𝒅 𝒅𝒖𝒆 𝒕𝒐 𝒕𝒉𝒆 𝑬𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒂𝒏 𝑼𝒏𝒊𝒐𝒏 𝑪𝒐𝒑𝒚𝒓𝒊𝒈𝒉𝒕 𝑨𝒈𝒓𝒆𝒆𝒎𝒆𝒏𝒕.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Är detta eran April skämt i år?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Lol..... Dum som jag är insåg jag ej att det var 1a april förrns jag var på väg att posta mitt arga inlägg...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Opatagio:

Jag tycker Sweclockers också ska stödja de röda, det enda riktiga i vår värld. Tvinga användarna till https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Star_OS

Det om något misstänker jag skulle öka effektiviteten för moderatorer

Bra idé, jag ser fram emot en forumtråd där du förklarar hur man installerar Steam på Red Star OS.

Fast nja, Nordkorea är nog lite väl långt att gå. Kina räcker.

Permalänk
Medlem

Folk är så lättkränkta nuförtiden att skämt och satir kommer att försvinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Fick tänka till lite faktiskt, men sen kom man på vilken dag det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Gillar det inte alls!

Permalänk
Medlem

Redan rubriken var lite väl avslöjande kan tyckas.
Kul dock. Mer sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *gif*

Citat:

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *meme*

Citat:

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13

Citat:

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13

Citat:

Inlägg förmodererat i enlighet med artikel 13 *länk*

Ytterligare bevis på hur dj*vligt övernitiska moderatorerna på sweclockers är.

Citat:

Vi börjar med förmoderering av inlägg från den 1 maj 2019.

***bort***

Inlägg redigerat i enlighet med artikel 13 (upphovsrättsskyddat smiley) /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

OnT: Om detta nu stämmer så kommer det ta väldigt mycket tid att granska alla trådar som skapas. En hel avdelning till bara redigera trådar och kommentarer.

Inte OnT: April april ?

OnT: Sweclockers skulle efter många läsningar av direktivet inte hamna under Artikel 13 (nu 17) annat än potentiellt skyddad text då det är den enda typ av verk som kan sparas på forumets servrar, direktivet pratar specifikt bara om tjänster som lagrar verk på plattformen.

"online content sharing service provider" means a provider of an information society service whose main or one of the main activity is to store and give the public access to works or other subject-matter uploaded by its users which it organises and promotes.

definition av "plattformar"

Den bryter också mot ett EU direktiv som hindrar länder från att sätta upp lagar med obligationer till företag att söka efter olagliga aktiviteter på deras tjäster.

Artikel 11 (nu 15) blir mer relevant och intressant att se på då den bryter mot Bernkonventionen (om paragraf 1-4 inte kastas bort), vettefan om EU kommer vilja ha hela FN flåsandes i nacken.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ytterligare bevis på hur dj*vligt övernitiska moderatorerna på sweclockers är.

***bort***

Det där ser ju inge vidare bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed