Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Permalänk
Medlem

lirat 3:an, New Vegas samt 4:an alldeles för många timmar (enligt familjen då...) 76:an tröttnade jag på efter några timmar... skittråkigt & inget alls som lockar
så nix blir inte mer spel av detta mög-spel, är avinstallerat

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Moderator
Forumledare

Spelade -76 och.... ja det är minst sagt blandad kompott. Hade man kunnat få det mer optimerat och mindre biffigt så hade det inte varit jättedåligt.
Där finns underhållningsvärde, inget snack. Dock så är det ju fortfarande en besvikelse, inget snack....

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Älskar Fallout och har spelat alla utom Tactics, men jag hatar MMO, så jag hade aldrig något intresse för Fallout 76 ens från första sekunden. Sen verkar det ju vara ett skitspel utifrån recensionerna också, så jag missar uppenbarligen ingenting.

Fallout (eller Skyrim) som ett co-op-spel med låt säga max 4 spelare (vänner/bekanta) skulle kunna vara riktigt kul dock. Och ingen jävla PvP.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Älskar Fallout och har spelat alla utom Tactics, men jag hatar MMO, så jag hade aldrig något intresse för Fallout 76 ens från första sekunden. Sen verkar det ju vara ett skitspel utifrån recensionerna också, så jag missar uppenbarligen ingenting.

Fallout (eller Skyrim) som ett co-op-spel med låt säga max 4 spelare (vänner/bekanta) skulle kunna vara riktigt kul dock. Och ingen jävla PvP.

Har en delvis god nyhet till dig då.

https://old.reddit.com/r/SkyrimTogether/

Closed beta släpptes nyligen, tror att man måste vara patreon för att få acess. Men open betan lär inte va allt för långt bort nu heller.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dinoman:

Skulle citera Dunderklumpen, där blev det helt kryss i mössan.

Det förklarar en hel del! Lätt hänt - då behöver jag inte oroa mig för att säger saker jag inte minns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som att många av de som aldrig spelat det och inte tänker göra det verkar lite hjärntvättade av alla negativa videos och kommentarer som snabbt blev populära när spelet var helt nytt och hade en del barnsjukdomar.

Klart spelet inte är perfekt och hade lite högt pris i början, men det har många nya spel. Jag tycker det fått ett extremt överdrivet negativt rykte. De kompisar jag har som säger att spelet är dåligt, vad har de alla gemensamt? Jo, ingen av dem har spelat det! Jag tycker spelet är kanon! Idag kan du köpa det för runt 110 kr på Kinguin. Du får extremt mycket spel för väldigt lite peng. Många timmars nöje! Det är ett roligt och bra spel. Väldigt stor värld och mycket att göra!

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Jag har spelat väldigt mycket sedan beta och gör det fortfarande. Har flyttat min bas till ett nytt ställe och utöver det fixandet så är det mest en lootshooter på legendariska. Jag behöver ytterligare en mäktig hagelbössa!

Senaste buggfixen sker i skrivande stund, bl a ökas stashen till 800.

https://bethesda.net/community/topic/323540/fallout-76-mainte...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ganska död tråd, så mycket smisk detta spelet fått i sociala media, men det har potential. Om man gillar Fallout rent allmänt.

Jag har i alla fall gjort "endgame" nu, i och med att jag har dragit iväg min första missil. Helt solo. Upptäckte nu att man kommer att behöva dra iväg många missiler för att kunna crafta den värsta utrustningen/vapnen, dom har ingredienser som bara finns en kort stund efter ett nedslag. Och man behöver mycket av dessa för att kunna crafta en enda liten pryl. Känns som att det kan bli väldigt tradigt.

Har inte satt mig in i mutationerna, dom går att köpa i Whitespring Bunker för galna pengar. Men hur får man dom spontant. Har inte orkat Googla. En del av grejen är att upptäcka, inte att Googla sönder spelet men .... känns relativt färdigt för mig nu. Vilket är skönt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the squonk:

Ganska död tråd, så mycket smisk detta spelet fått i sociala media, men det har potential. Om man gillar Fallout rent allmänt.

Jag har i alla fall gjort "endgame" nu, i och med att jag har dragit iväg min första missil. Helt solo. Upptäckte nu att man kommer att behöva dra iväg många missiler för att kunna crafta den värsta utrustningen/vapnen, dom har ingredienser som bara finns en kort stund efter ett nedslag. Och man behöver mycket av dessa för att kunna crafta en enda liten pryl. Känns som att det kan bli väldigt tradigt.

Har inte satt mig in i mutationerna, dom går att köpa i Whitespring Bunker för galna pengar. Men hur får man dom spontant. Har inte orkat Googla. En del av grejen är att upptäcka, inte att Googla sönder spelet men .... känns relativt färdigt för mig nu. Vilket är skönt

Ta av dig din power armor och sätt dig i en radioaktiv vattenpöl någonstans så går det snabbt att mutera. Gör det nära en sån dusch som renar det radioaktiva så att du kan upprepa flera gånger, men du måste ha starched genes först, annars försvinner mutationen. När du muterat måste du serverhoppa för att få en ny.

Jag tröttnade själv när man kom till endgame och det bara fanns scorchbeast queen grinding.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Lego Master

Jon / Many a true nerd satte fingret (well, flera fingrar) på problem och potentiella lösningar kring F76:

Pace yourself, den är 2½ timme lång. Men om du är minsta intresserad av spelet och dess framtid, så är den väl värd att se.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande
Blir mest att springa runt o jaga legendariska vapen, sälja de som inte är tillräckligt bra. Jag har köpt mina mutationer för jag hade så mycket pengar..! Marsupial och Speed Demon är två mutationer som funkar för de flesta karaktärer. Min karaktär (stilig tant i röd klänning) är baserad kring ett vapen, hagelbössa med explosiv effekt som jag hittade runt lvl 50. Behöver hitta en till hagelbössa av liknande karaktär, därav jakten på legendariska. Har man hagelbössa går det även en del speltid att samla plast för att kunna göra ammunition.

Brukar även spendera lite tid med att hjälpa nybörjare i spelet som en tillfällig kompanjon, ge dem vapen, ritningar, mat och utrustning som jag inte behöver. Detta är förmodligen det roligaste just nu, då alla är grymt tacksamma över detta

Reddit-forumet ger rätt mycket info: https://www.reddit.com/r/fo76/

Captainoob är en rolig gubbe från Australien, skickligt testar han diverse vapen han stöter på i spelet samt belyser de viktigaste perks man skall ha för respektive vapen:
https://www.youtube.com/channel/UCE6rlbDvll5tS8htVIVl90A

Jag grindar vidare ikväll, ligger väl runt level 170 eller nåt och har fortfarande några ställen kvar att upptäcka av någon anledning.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Har köpt Fallout 76 på inets lilla rea.
Har kollat en del på youtube och har de updaterat spelet? Vad jag sett så ser spelet mycket snyggare ut än vad det gjorde när det släpptes så jag tänkte ge spelet en chans då jag har gillat det jag sett på youtube
Ska bli kul att testa och se om jag fastnar för det när jag fått hem spelet på måndag eller när nu postnord väljer att lämna det i brevlådan

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ExcZist:

Har köpt Fallout 76 på inets lilla rea.
Har kollat en del på youtube och har de updaterat spelet? Vad jag sett så ser spelet mycket snyggare ut än vad det gjorde när det släpptes så jag tänkte ge spelet en chans då jag har gillat det jag sett på youtube
Ska bli kul att testa och se om jag fastnar för det när jag fått hem spelet på måndag eller när nu postnord väljer att lämna det i brevlådan

Kan inte påstå att jag ser någon grafisk skillnad mot när spelet släpptes

Det beror dock väldigt mycket på olika områden. Ljussättningen till exempel är på vissa ställen fantastisk, medan på andra ställen lyser solstrålar genom berg/väggar. Texturerna är väl inte jättehögupplösta direkt, men det får man nog leva med när det gäller Bethesda...

De börjar dock lägga till en hel del nytt i spelet nu, så det är en bra tid att börja spela

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte påstå att jag ser någon grafisk skillnad mot när spelet släpptes

Det beror dock väldigt mycket på olika områden. Ljussättningen till exempel är på vissa ställen fantastisk, medan på andra ställen lyser solstrålar genom berg/väggar. Texturerna är väl inte jättehögupplösta direkt, men det får man nog leva med när det gäller Bethesda...

De börjar dock lägga till en hel del nytt i spelet nu, så det är en bra tid att börja spela

Det kanske va konsol personen spelade på för jag kollade på 2 olika klipp och det ena så laggade det hela tiden och såg ut som skräp medans det andra såg ju riktigt bra ut .
Men jag kan ju ha helt fel med men såg ju rätt bra ut på det jag kollat 😁

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ExcZist:

Det kanske va konsol personen spelade på för jag kollade på 2 olika klipp och det ena så laggade det hela tiden och såg ut som skräp medans det andra såg ju riktigt bra ut .
Men jag kan ju ha helt fel med men såg ju rätt bra ut på det jag kollat 😁

Jo, så kan det ju ha varit såklart Konsolversionen ser inte så rolig ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tyvärr finns det nog inget i uppdateringsväg som gör spelet roligare, eftersom det är bristen på NPC:er som det hänger mest på.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Tyvärr finns det nog inget i uppdateringsväg som gör spelet roligare, eftersom det är bristen på NPC:er som det hänger mest på.

Verkligen inte, du har Fallout 4 om du bara vill interagera med NPC:er...

Det är bristen på vettig PvP och den extrema fördel man får från legendariska vapen (som man enbart kan få genom extrem grinding och tur) som är spelets största brist idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Verkligen inte, du har Fallout 4 om du bara vill interagera med NPC:er...

Det är bristen på vettig PvP och den extrema fördel man får från legendariska vapen (som man enbart kan få genom extrem grinding och tur) som är spelets största brist idag.

Mja, har spelat igenom Fallout 4 massvis med gånger och tyvärr var det ju dialogerna som var dess största brist. Tycker du inte att PvP har förbättrats något genom survival mode? Har aldrig testat det själv.
Själva grindingen efter bra legendariska vapen tycker jag är spännande.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Mja, har spelat igenom Fallout 4 massvis med gånger och tyvärr var det ju dialogerna som var dess största brist. Tycker du inte att PvP har förbättrats något genom survival mode? Har aldrig testat det själv.
Själva grindingen efter bra legendariska vapen tycker jag är spännande.

Tanken bakom survival mode och att man förlorar mer på att dö är bra, men när vissa spelare kan springa runt och döda alla utan problem, innan man ens hinner reagera, så försvinner hela poängen med PvP.
Att dessa extremt OP vapen inte går att få genom annat än tur och mängder av grinding gör saken ännu värre.

När de introducerar den nya legendary vendor kanske det blir bättre...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, så kan det ju ha varit såklart Konsolversionen ser inte så rolig ut.

Nu har jag spelat cirka 2 timmar och har kul så långt.
Va inte spelet ett Pvp spel?
Ser ut som att det är PVE endast för ingen har dödat mig än.
Har dock ingen aning om vad jag håller på med förutom att questa.
Hur bygger jag ett hus längre fram i spelet? Såg en level 29 med ett hus samt en massa lvl 80 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Som ett gammalt Fallout-fan så lyssnade jag faktiskt på recensionerna den här gången och undvek detta spelet som en venerisk sjukdom.

Verkar inte finnas en poäng med spelet?

Leta buggar, lite som Pokemon go, Dem finns överallt,

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

När man gjort mainquest/kampanjen så är det en rätt rolig loot shooter efter legendariska vapen och utrustning.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ExcZist:

Nu har jag spelat cirka 2 timmar och har kul så långt.
Va inte spelet ett Pvp spel?
Ser ut som att det är PVE endast för ingen har dödat mig än.
Har dock ingen aning om vad jag håller på med förutom att questa.
Hur bygger jag ett hus längre fram i spelet? Såg en level 29 med ett hus samt en massa lvl 80 +

Det finns ingen större poäng med att döda andra spelare, vilket har varit ett av problemen sen start. Så de flesta bryr sig helt enkelt inte om det. Nu har de lagt till ett survival-läge med lite större förluster.
Spelar du adventure mode kan inte andra spelare döda dig längre (så länge du inte skjuter dem, eller dör av en exploderande bil t.ex.) Vill du vara safe och bara utforska/questa, spela adventure mode och slå på pacifist mode i inställningarna.

Ett hus kan du bygga från start, men du kanske inte har så mycket material i början. Du sätter ned ditt camp någonstans och bygger vidare därifrån. Sen måste du hitta plans för att kunna bygga det mesta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det finns ingen större poäng med att döda andra spelare, vilket har varit ett av problemen sen start. Så de flesta bryr sig helt enkelt inte om det. Nu har de lagt till ett survival-läge med lite större förluster.
Spelar du adventure mode kan inte andra spelare döda dig längre (så länge du inte skjuter dem, eller dör av en exploderande bil t.ex.) Vill du vara safe och bara utforska/questa, spela adventure mode och slå på pacifist mode i inställningarna.

Ett hus kan du bygga från start, men du kanske inte har så mycket material i början. Du sätter ned ditt camp någonstans och bygger vidare därifrån. Sen måste du hitta plans för att kunna bygga det mesta.

Ok då förstår jag, har ingen aning vilket läge jag spelar på.
Tryckte bara på play..
Kunde även gå in till någons spelares hem och plocka lite saker ur den personens låda..
Spelet känns lite som Rust även om jag tycker att detta är trevligare att spela solo än vad det är i Rust.
Ska kolla lite på detta senare hur man bygger och hur det funkar. men jag är grymt impad när man läste hur skit spelet var hehe
Har garanterat inte mycket material... plockar typ allt jag kan hitta och förstör/säljer.
Får runt 42 till 98fps i 1440p Ultra med I7 5960X 4.6 Ghz och 1070. Har inte provat 4K än då jag mest vill spela så valde att sänka upplösningen istället.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ExcZist:

Ok då förstår jag, har ingen aning vilket läge jag spelar på.
Tryckte bara på play..
Kunde även gå in till någons spelares hem och plocka lite saker ur den personens låda..
Spelet känns lite som Rust även om jag tycker att detta är trevligare att spela solo än vad det är i Rust.
Ska kolla lite på detta senare hur man bygger och hur det funkar. men jag är grymt impad när man läste hur skit spelet var hehe
Har garanterat inte mycket material... plockar typ allt jag kan hitta och förstör/säljer.
Får runt 42 till 98fps i 1440p Ultra med I7 5960X 4.6 Ghz och 1070. Har inte provat 4K än då jag mest vill spela så valde att sänka upplösningen istället.

Vet inte om man kanske behöver nå en viss level innan man får valet att börja med survival mode.

Sakerna du hittar i en stash-låda är alltid dina egna, oavsett om lådan står i någon annans hem eller ute i världen. Så det var dina egna prylar du plockade på dig

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

...Sen måste du hitta plans för att kunna bygga det mesta.

Många av dessa ritningar erhålls som belöning vid slutförda uppdrag och att göra anspråk på workshops samt försvarandet av denna.

Edit: Har för mig att survival-mode går att välja efter lvl 5. I alla fall förut innan survival-betan började.

tillägg
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte om man kanske behöver nå en viss level innan man får valet att börja med survival mode.

Sakerna du hittar i en stash-låda är alltid dina egna, oavsett om lådan står i någon annans hem eller ute i världen. Så det var dina egna prylar du plockade på dig

Tack då vet jag att jag inte snodde saker ifrån en annan spelare

Skrivet av Näbbdjuret:

Många av dessa ritningar erhålls som belöning vid slutförda uppdrag och att göra anspråk på workshops samt försvarandet av denna.

Edit: Har för mig att survival-mode går att välja efter lvl 5. I alla fall förut innan survival-betan började.

Tack ska kika på det senare!

Permalänk
Medlem

Började en ny karaktär igår.
OMG vad jag saknar marsupial mutationen! Även mycket svårare och man är väldigt paranoid eftersom man har så kassa vapen och skydd.
Blir att grinda vidare ikväll.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat på en ny karaktär efter en tids uppehåll från spelet.

Nu har jag bara spelat ett par dagar och kommit till L11, men jag tycker inte att jag märker av några buggar.

Tidigare gubben fanns det ingen riktig tanke med. Den hade en märklig blandning av Perks och var inte särskilt bra på något. Nu blir det en Lone Ranger karaktär med fokus på gevär och AP. Brukar inte köra så mycket Stealth men det är kul att stå lite på håll och plocka 2-3 fiender innan de hinner fram.

Någon som kan rekommendera vapen för närstrid? Borde jag plocka upp en supersledge eller är det bättre med combat shotgun? Tänkte inte ha några Perks för närstrid så vet inte vad som kan passa bäst. Föredrar nog generellt shotgun.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av thirdace:

Jag har precis börjat på en ny karaktär efter en tids uppehåll från spelet.

Nu har jag bara spelat ett par dagar och kommit till L11, men jag tycker inte att jag märker av några buggar.

Tidigare gubben fanns det ingen riktig tanke med. Den hade en märklig blandning av Perks och var inte särskilt bra på något. Nu blir det en Lone Ranger karaktär med fokus på gevär och AP. Brukar inte köra så mycket Stealth men det är kul att stå lite på håll och plocka 2-3 fiender innan de hinner fram.

Någon som kan rekommendera vapen för närstrid? Borde jag plocka upp en supersledge eller är det bättre med combat shotgun? Tänkte inte ha några Perks för närstrid så vet inte vad som kan passa bäst. Föredrar nog generellt shotgun.

Annars är det ju bara att respecc:a din förra karaktär... Om du nu inte vill börja om med en ny, det vill säga.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.