Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Örebro alltså. Om allt går som planerat blir det en träff där inom en inte allt för avlägsen framtid.

Örebro ser jag fram emot!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Alla får en namnlapp med sitt SweC-nick sitt förnamn IRL!

Heter förresten Jacob, nickar Jacob på SweClockers.

Kommer det stå hur många år sen man reggade sig oxå?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Tempel:

Kommer det stå hur många år sen man reggade sig oxå?

Lapparna skriver jag för hand så det är lösbart om du vill ha det Men du kommer få smisk av 2001:orna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lapparna skriver jag för hand så det är lösbart om du vill ha det Men du kommer få smisk av 2001:orna.

Vet att det är en del som reggade sig tidigare men 2002 ser bättre ut framförallt i spegelskrift när den är "klockad"

https://d32c3oe4bky4k6.cloudfront.net/articles-videos/-/media...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

@Tempel herre gud din konto är nästan lika gammal som jag... hahahaha

Permalänk
Medlem

@iknight: Då bör man veta att jag inte var speciellt ung när jag reggade mig. Way past 30....

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tjo allesammans Nu är det bara fyra dagar kvar och vi är inte långt ifrån att bli 60 personer – vår största Meet & Geek hittills! Det här ställer givetvis större krav på redaktionen, varför uppslutningen från vårt håll också blir rekordstor.

Har under dagen tagit fram lite priser till quizen vi ska ha under kvällen. Den som kommer på första plats får välja på ett riktigt bra nätaggregat eller chassi och den som kommer på andra plats får det som den första inte valt. På tredje plats blir det en spelmus. Avslöjar inte mer detaljer om produkterna mer än att det naturligtvis är bra grejer.

Det verkar vara ett gäng som tänkt vara på plats lite tidigare än vi officiellt drar igång vid 18:30-19:00-tiden, om nån annan känner att det vore kul att försnacka lite. Själv kommer jag direkt från en annan resa och bör vara på plats med en hel halvtimmes marginal.

Ser fram emot en helkväll med likasinnade nördar och teknikfantaster!

@JonasT @Kenneth @Epic @Laxpudding @loevet @Zoyadog @Edin @Apanx @Mental @Yoshman @Überklass @Tempel @salakalle @anon2110 @bl0m1 @robbonn @hundburgaren @SunQ @iknight @Crowwops @varget @Igelkott @Ragin Pig @seraj5 @Gix @squix @CynXen @trickeh2k @PlogarN97 @Mightybjorn @moreempty @Jackbob @Dakkie @4ndroidG @tattis @Zatara @elhund @Majky @hugozeberg @FireFox @Xyborg @holter @Jonasee @mrpijey @nidas @XHI @PierreB @OldComputer @Nissling @Container

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Ser verkligen fram emot att träffa er alla!

Permalänk
Medlem

Kanske ska vi skapa en små lista över vem som kommer tidigt och när de ska komma dit?
Jag kan vara där runt 17:00.

Permalänk

Just nu är jag förkyld med hoppas de släpper inom kort. Finns plats samt att jag är frisk kommer jag anmäla mig.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lapparna skriver jag för hand så det är lösbart om du vill ha det Men du kommer få smisk av 2001:orna.

Kan du försöka rita allas avatarer också?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Anmäler i egenskap som relativt okänd långtidslurker mitt intresse av att deltaga i detta event. Då jag jobbar i krokarna lär jag dyka upp närmare 17 än 18. Få se hur detta går. =P

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av iknight:

Kanske ska vi skapa en små lista över vem som kommer tidigt och när de ska komma dit?
Jag kan vara där runt 17:00.

Nån annan får gärna dra i det, om behovet finns. Annars tänker jag att ni hittar varandra.

Skrivet av Jiiniasu:

Anmäler i egenskap som relativt okänd långtidslurker mitt intresse av att deltaga i detta event. Då jag jobbar i krokarna lär jag dyka upp närmare 17 än 18. Få se hur detta går. =P

Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Får man ta en +1 med sig?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

@Jacob Jag anmäler mig är det många som ska käka eller blir det mest bira?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av _tekken_:

Får man ta en +1 med sig?

Vi har tidigare sagt nej till det då träffarna är till för just SweClockers medlemmar. Om vi inte är fulltaliga till fredag är det okej, men vill inte lova något.

Skrivet av crew seven:

@Jacob Jag anmäler mig är det många som ska käka eller blir det mest bira?

De flesta kommer äta! Har hänt att nån enstaka inte käkat tidigare och vill man inte är det okej.

Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜

Verkar ju bli grymt, det här! Kan eventuellt titta förbi senare på kvällen, hade varit roligt att träffa alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Betyder det att du kommer nu på fredag?
Det är lugnt, förväntas inte heller att man ska vara kvar till slutet! Tiden är satt efter när restaurangen stänger och att jag kommer finnas kvar så länge det finns folk som vill hänga. Välkommen!
Ba-bara-baaaaa!
Välkomna!

Just denna fredag sitter jag upptagen med Citrix-studier, men nästa gång, då lovar jag!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _tekken_:

Får man ta en +1 med sig?

Det är varken speciellt svårt eller dyrt att bli medlem dock

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Är väl själva fan att man är på tjänsteresa denna veckan och kommer hem sent på fredag...
Hoppas det blir fler tillfällen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit PERFEKT.. ledig fredag men ska flytta.. vafan, missade växjö pga jobb och nu detta. haha, hoppas på fler chanser!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Just denna fredag sitter jag upptagen med Citrix-studier, men nästa gång, då lovar jag!

I'll take your word for it!

Skrivet av Trigger:

Är väl själva fan att man är på tjänsteresa denna veckan och kommer hem sent på fredag...
Hoppas det blir fler tillfällen!

Synd Du är så klart välkommen att svänga in senare om du känner för det och hinner.

Skrivet av Wastafari:

Hade varit PERFEKT.. ledig fredag men ska flytta.. vafan, missade växjö pga jobb och nu detta. haha, hoppas på fler chanser!

Fan vad tråkigt! Ska försöka lägga dig på minnet och ge dig heads-up nästa gång vi kör i närområdet (igen).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Jacob:

Synd Du är så klart välkommen att svänga in senare om du känner för det och hinner.

Landar Arlanda 20:00 så allt är möjligt Då kan man ju ”grunda” på flyget
Kan ju bli så att taxin fortsätter in mot stan istället för att svänga av mot Vallentuna..

Visa signatur
Permalänk
Sjusovarn

Någon som ska åka från Växjö?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SunQ:

Kan du försöka rita allas avatarer också?

Om du hade frågat mig när jag var 10-11 år – absolut! Nu har jag inte underhållit min konstnärliga ådra på för många år för att kunna rita tillräckligt bra eller snabbt för den delen.

Skrivet av Trigger:

Landar Arlanda 20:00 så allt är möjligt Då kan man ju ”grunda” på flyget
Kan ju bli så att taxin fortsätter in mot stan istället för att svänga av mot Vallentuna..

Det är ju lätt att missa Vallentuna och hamna i city...

Skrivet av My2nd:

Någon som ska åka från Växjö?

Skickades från m.sweclockers.com

Betyder det att du kommer? Glöm inte ställa väckarklockan!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Landar Arlanda 20:00 så allt är möjligt Då kan man ju ”grunda” på flyget
Kan ju bli så att taxin fortsätter in mot stan istället för att svänga av mot Vallentuna..

Strunta i Taxin, Ta Arlanda Express (20min) och sen är det 5 minuters promenad från stationen.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Jacob:

Om du hade frågat mig när jag var 10-11 år – absolut! Nu har jag inte underhållit min konstnärliga ådra på för många år för att kunna rita tillräckligt bra eller snabbt för den delen.
Det är ju lätt att missa Vallentuna och hamna i city...
Betyder det att du kommer? Glöm inte ställa väckarklockan!

Ja! Signe me Uppe!

Permalänk
Skäggig legend

Jag jobbar på södermalm och kommer smita vid 16 isch beroende på jobb som kommer in. PS. stänger dörren för kunderna. (höhö)

Så kommer väl dit lite innan?

Som den ADHD fläkten jag är: TAGGA TILLRÅÅÅÅ

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Det är varken speciellt svårt eller dyrt att bli medlem dock

Ingen reggad senare än 2001 borde få delta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av nidas:

Ingen reggad senare än 2001 borde få delta

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, nehe, skiter väl i att dyka upp då.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner