SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 12 april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jaha, nehe, skiter väl i att dyka upp då.

haha nu var det inte så att jag var seriös på något sätt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Jaha, nehe, skiter väl i att dyka upp då.

Skrivet av nidas:

haha nu var det inte så att jag var seriös på något sätt

Såja, pöjkar, lugna nu! @nidas, minns nu när vi satt på Monks? DET var länge sedan! <3

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av nidas:

haha nu var det inte så att jag var seriös på något sätt

Skrivet av emilakered:

Såja, pöjkar, lugna nu! @nidas, minns nu när vi satt på Monks? DET var länge sedan! <3

För sent, redan kränkt för att folk inte förstår ironi på internet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Jag vågar inte vara med, är för osocial och skräms av folk som inte kan dricka vettigt öl!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Jag vågar inte vara med, är för osocial och skräms av folk som inte kan dricka vettigt öl!

vad innebär vettigt öl?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Yo,
Nu har jag blivit förkyld och känner jag mig själv så kommer lidandet peaka på fredag. Jag känner att det är bäst att jag lämnar plats #23 till förfogande tills vidare!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CynXen:

vad innebär vettigt öl?

Allt som inte är en "Stor stark" eller vanligt ljust lageröl (Carlsberg, Budweiser, Corona, Mariestad e.t.c).

Själv föredrar jag överjästa SMaSH-öl, eller överjästa öl rent generellt.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Allt som inte är en "Stor stark" eller vanligt ljust lageröl (Carlsberg, Budweiser, Corona, Mariestad e.t.c).

I see, då tycker vi olika

Jag vill ju påstå att alla ölsorter har sin plats, även om jag inte är ett fan av alla så finns det mycket gott i flera kategorier ( inkl. ljus lager )

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Typiskt. Suttit och läst denna tråden några gånger och är ju rätt taggad. Dock skall frugan så klart ha firmafest och jag har sedan LÄNGE anmält mig helt frivilligt!!???? att hämta på kvällen den 12 april...

Aja kommer fler tillfällen att träffa lite nördar med en öl i varje ben.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av eXpander_:

Jag vågar inte vara med, är för osocial och skräms av folk som inte kan dricka vettigt öl!

Nu valdes inte ställe efter alkoholutbud, utan vilka förutsättningar som fanns för ett göra en så bra träff som möjligt för SweClockers medlemmar med plats för många deltagare. Är övertygad om att vi alla som kommer gör det för utbytet mellan likasinnade i både första och andra hand. Kan redan nu säga att det kan bli på Barbeque Steakhouse även nästa gång vi kör en Meet & Geek i Stockholm om det blir bra den här gången.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Igelkott:

Yo,
Nu har jag blivit förkyld och känner jag mig själv så kommer lidandet peaka på fredag. Jag känner att det är bäst att jag lämnar plats #23 till förfogande tills vidare!

Tråkigt! Plockar bort dig så länge, men vore vi fulltaliga (60) till fredagen och du är på fötter igen ser jag till att klämma in dig.

Skrivet av Triton242:

Typiskt. Suttit och läst denna tråden några gånger och är ju rätt taggad. Dock skall frugan så klart ha firmafest och jag har sedan LÄNGE anmält mig helt frivilligt!!???? att hämta på kvällen den 12 april...

Aja kommer fler tillfällen att träffa lite nördar med en öl i varje ben.

Känner till flera som kommer som inte dricker, så du är givetvis mer än välkommen att delta spiknykter och avrunda när det är dags att hämta upp din andra hälft.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Nu valdes inte ställe efter alkoholutbud, utan vilka förutsättningar som fanns för ett göra en så bra träff som möjligt för SweClockers medlemmar med plats för många deltagare. Är övertygad om att vi alla som kommer gör det för utbytet mellan likasinnade i både första och andra hand. Kan redan nu säga att det kan bli på Barbeque Steakhouse även nästa gång vi kör en Meet & Geek i Stockholm om det blir bra den här gången.

Synd, finns denna annars som kan bokas för många personer: http://www.ardbegembassy.se. En restaurang med bred spektrum som borde locka till sig fler personer, bra mat, alkoholfria drycker, öl, whiskey...

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Typiskt. Suttit och läst denna tråden några gånger och är ju rätt taggad. Dock skall frugan så klart ha firmafest och jag har sedan LÄNGE anmält mig helt frivilligt!!???? att hämta på kvällen den 12 april...

Aja kommer fler tillfällen att träffa lite nördar med en öl i varje ben.

Två rödingar så får tanten åka taxi hem så är problemet löst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eXpander_:

Synd, finns denna annars som kan bokas för många personer: http://www.ardbegembassy.se. En restaurang med bred spektrum som borde locka till sig fler personer, bra mat, alkoholfria drycker, öl, whiskey...

Jag har faktiskt varit på ardbegembassy och det var god mat och god dryck. Stället som vi ska dit nu har jag sämre erfarenhet av, men för mig är det skitsamma. Det är SweClockersgänget jag vill träffa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det är SweClockersgänget jag vill träffa.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes!!

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en plats om det finns kvar?!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Ingen reggad senare än 2001 borde få delta

Skickades från m.sweclockers.com

haha, det blir du, jag och mental då...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon2110:

Jag har faktiskt varit på ardbegembassy och det var god mat och god dryck. Stället som vi ska dit nu har jag sämre erfarenhet av, men för mig är det skitsamma. Det är SweClockersgänget jag vill träffa.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PlogarN97:

Och vi från redaktionen vill träffa er! Ur ett större perspektiv handlar det om att vi som gemenskap, oavsett om vi talar om redaktörer, moderatorer eller vanliga medlemmar, bygger starkare och nya relationer. Det tycker jag är oerhört viktigt för oss alla som hänger på SweClockers och det är därför jag brinner för de här träffarna.

Skrivet av jock3:

Jag tar gärna en plats om det finns kvar?!

Absolut, vi ses på fredag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

Ingen reggad senare än 2001 borde få delta

Skickades från m.sweclockers.com

Då blir det en mycket liten grupp, och rätt många från redaktionen som inte kan vara med

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Och vi från redaktionen vill träffa er! Ur ett större perspektiv handlar det om att vi som gemenskap, oavsett om vi talar om redaktörer, moderatorer eller vanliga medlemmar, bygger starkare och nya relationer. Det tycker jag är oerhört viktigt för oss alla som hänger på SweClockers och det är därför jag brinner för de här träffarna.
Absolut, vi ses på fredag!

Fint sagt, jag håller med - det är kul att se att det engagemanget finns från redaktionen! Sen ska man ju inte hymmla med att det inte skadar att man får en ursäkt att ta sig ut och dra några biror också

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Såja, pöjkar, lugna nu! @nidas, minns nu när vi satt på Monks? DET var länge sedan! <3

ja jävlar det var inte i förrgår men å andra sidan minns jag med tveksam glädje ölkvällar som vi arrangerande någon gång strax innan hjulet uppfanns med fy fan, de slutade sällan vackert

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Äsch, klart man ska med och träffa medlemmarna och dricka vettig öl. Sign me up @jacob

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Klorixx:

Äsch, klart man ska med och träffa medlemmarna och dricka vettig öl. Sign me up @jacob

Skäggkvoten blir precis ytterligare lite större!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av eXpander_:

Synd, finns denna annars som kan bokas för många personer: http://www.ardbegembassy.se. En restaurang med bred spektrum som borde locka till sig fler personer, bra mat, alkoholfria drycker, öl, whiskey...

Somliga bryr sig mer om sällskapet än om ölen och det är knappast meriterande att dricka bokstavskombinations-öl. Känner du att det blir för jobbigt för din integritet att dricka blasköl och sällskapa kan du alltid ta några flaskor från det lilla sortimentet på Systembolaget och sätt dig framför TV:n där hemma och klappa katterna. Förövrigt tycker jag det är dålig stil att kritisera planeringen av ett evenemang på det sätt du gjort, skriv ett PM nästa gång och rekommendera restauranger du tror kan vara lämpliga, du hade två veckor på dig.

@Jacob: Finns det något ställe i stan som har öppet längre än 01:00 om situationen och stämningen är på topp och intresset för fortsättning finns?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av My2nd:

@Jacob: Finns det något ställe i stan som har öppet längre än 01:00 om situationen och stämningen är på topp och intresset för fortsättning finns?

Det finns möjligheter till fortsatt utgång efter 01:00 om vi är ett gäng som får feeling! Har ingen stenkoll på ställen då jag inte bor i Stockholm själv, men det löser sig nog framåt småtimmarna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det finns möjligheter till fortsatt utgång efter 01:00 om vi är ett gäng som får feeling! Har ingen stenkoll på ställen då jag inte bor i Stockholm själv, men det löser sig nog framåt småtimmarna.

Skall ärligt erkänna att feeling redan infunnit sig. Taggad som tusan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det finns möjligheter till fortsatt utgång efter 01:00 om vi är ett gäng som får feeling! Har ingen stenkoll på ställen då jag inte bor i Stockholm själv, men det löser sig nog framåt småtimmarna.

Svårt att inte hitta 3 ställen i Sthlm så är inte ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Anmäler mig.
Någon mer som åker från Wexio?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av eddan89:

Anmäler mig.
Någon mer som åker från Wexio?

Först och främst; varmt välkommen!

Menar du Växjö? I sådana fall vet jag att @My2nd åker därifrån!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Först och främst; varmt välkommen!

Menar du Växjö? I sådana fall vet jag att @My2nd åker därifrån!

Man tackar man tackar.

Exakt Växjö jag menar

Roligt och höra att det kommer flera snålänningar :=)