Hej!
Har inte hittat något svar i forumet om just detta problem, så ni får ursäkta om jag ställer en fråga som redan ställts men hittar som sagt inget svar.
Problemet är följande: Sedan två dagar tillbaka vill inte Spotify, SoundCloud, Play Butik, Zalando, Prisjakt, Västtrafik m.fl fungera med mobildata, men funkar helt utmärkt med WiFi. Däremot funkar Netflix, Youtube, Instagram, Google Drive och Messenger problemfritt med mobildata.
Sen när det kommer till Internet, ja då kan man söka på allt utan problem på Google, komma in på Wikipedia, men att gå in på t.ex webhallen eller hitta.se är dött.
Har testat nästan allt, ställt om APN, återställt fabriksinställningar för nätverk i mobilen, tömt cache, kört virusscanning, "optimerat" telefonen, "rensat" telefonen, stängt av/på, startat om (flera ggr).
Jag har gott om Data kvar att använda, har inga restriktioner på, och alla appar får använda både wifi och data. Och det verkar som app, efter app slutar funka, är rädd att YouTube och Netflix kommer lägga av snart också.
Min operatör är Tele2 och jag bor i Göteborg.
Min mobil är en Huawei Honor 8 32GB och vad jag vet är den up to date (EMUI 5.0.3) för den har inte nämnt någon ny uppdatering och dessutom när jag söker efter uppdateringar dyker inget upp.. testat söka med både WiFi och Mobildata.
Tips..? (tack på förhand)