Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Computerphile förklarar hur lösenordshanterare fungerar

Permalänk
Melding Plague

Computerphile förklarar hur lösenordshanterare fungerar

Att hålla koll på alla lösenord som krävs i tid och otid är inte lätt. Som tur är finns det utmärkta verktyg – lösenordshanterare. Men, hur fungerar de egentligen?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Har precis blivit med Lastpass. Inte egentligen satt det på prov än, enda jag har märkt hittills är att jag har en extra notis i mobilen hela tiden.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kör med keepass och synkar via google drive eller manuellt då drive plugin inte fungerar under linux. Har haft det i ett år ungefär och allt har fungerat som det ska än så länge. Linux applikationen är något instabil men under windows och android funkar det utmärkt.

Permalänk
Snusfri

Kör med Lastpass här med.
Fick dock lite hjärtsnörp tidigare i våras när jag inte hittade usb-minnet med lösenordet till Lastpass, men som tur var så kom jag på att jag hade det sparat på en gammal laptop med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag började med LastPass för flera år sedan men när de blev uppköpta av LogMeIn (eller vad de nu heter) så bytte jag till KeePass. Har kört med KeePass sedan dess på Windows och när jag bytte till Linux började jag använda KeePassXC applikationen då den verkar fungera lite bättre på Linux.

@SaltyLiquorice: Kan rekommendera att testa KeePassXC på Linux, fungerar enligt min erfarenhet lite bättre.

Permalänk
Medlem

Körde LastPass i ett par år som många andra gör, hade väl egentligen inga klagomål men ville testa något nytt så bytte till BitWarden som jag starkt kan rekommendera. Väldigt lätt och smidigt att föra över lösenorden från LastPass till BitWarden också.

Permalänk
Medlem

Har använt lösenordshanterare många år nu. Det känns ju som det enda i praktiken rimliga sättet att hantera alla dessa lösenord.
Just att den ganska så utsatta verkligheten kräver att man väljer långa oförutsägbara lösenord som dessutom inte får återanvändas gör ju att alternativen blir få; de smarta lösningarna för att välja och komma ihåg bra lösenord lämpar sig väl utmärkt för t.ex. ett huvudlösenord till lösenordshanteraren men skalar inte till de hundratals lösenord som man behöver hantera totalt sett om man inte tummar väldigt på hur unika de ska vara.

Sedan är ju användandet av just lösenord högst tveksamt i sig, men det finns väl ingen anledning att tro att vi kommer bli av med lösenorden inom överskådlig framtid även om man kan drömma om en övergång till mindre problematiska inloggningslösningar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Körde LastPass i ett par år som många andra gör, hade väl egentligen inga klagomål men ville testa något nytt så bytte till BitWarden som jag starkt kan rekommendera. Väldigt lätt och smidigt att föra över lösenorden från LastPass till BitWarden också.

Tack för tipset! Denna blev jag intresserad av då det är open source och dessutom stödjer två faktors auth med exempelvis Yubikey!

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

+1 på Bitwarden. Har en uppsatt hemma i Docker med ssl + yubikey.

Jag föredrar att ha lösenord på egen server istället för på någon annans. </foliehatt>

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Men, hur hänger det hela ihop? Hur vet Keepass, Lastpass eller 1Password vad just ditt lösenord är,

What? Man har själv skrivit in den..?

Jag har fortfarande inte fattat, Vad sker om någon hittar din privata nyckel och har tillgång till enheterna?
Förstår inte, osäkra/dåliga ställen = Dåliga lösenord, Mer aktiva ställen = Mer säkert lösenord, Det som absolut ej får hitta ut = Sätt ett supersäkert.

Varför är en manager MER säker?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

What? Man har själv skrivit in den..?

Jag har fortfarande inte fattat, Vad sker om någon hittar din privata nyckel och har tillgång till enheterna?
Förstår inte, osäkra/dåliga ställen = Dåliga lösenord, Mer aktiva ställen = Mer säkert lösenord, Det som absolut ej får hitta ut = Sätt ett supersäkert.

Varför är en manager MER säker?

För att det är lättare att komma ihåg ett komplicerat lösenord än 100.

Med en manager kan du ju använda komplicerade och unika lösenord på alla sidor men behöver bara komma ihåg ett enda. Sen kan man ju lägga på en authenticator eller fingeravtrycksläsning så minskar risken för intrång ganska rejält... Blir inte mycket bättre än så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

What? Man har själv skrivit in den..?

Jag har fortfarande inte fattat, Vad sker om någon hittar din privata nyckel och har tillgång till enheterna?
Förstår inte, osäkra/dåliga ställen = Dåliga lösenord, Mer aktiva ställen = Mer säkert lösenord, Det som absolut ej får hitta ut = Sätt ett supersäkert.

Varför är en manager MER säker?

Jag vet inte varför du resonerar som att det är självklart att det är okej att välja dåliga lösenord.

Resonemanget MED en lösenordshanterare är iaf att du automatgenererar och använder supersäkra och unika lösenord till ALLA tjänster. Ingenstans väljer du ett dåligt lösenord, ingenstans återanvänder du något lösenord, det finns ju ingen som helst anledning att göra det.

Sedan har du typiskt ett superbra lösenord som du själv kommer ihåg + gärna t.ex. 2FA till din lösenordshanterare, som håller ordning på alla de andra lösenorden åt dig.

Skillnaden i lösenordskvalitet mot att ha en massa lösenord av varierande kvalitet (och kanske återanvända?) bör vara rätt tydlig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Körde LastPass i ett par år som många andra gör, hade väl egentligen inga klagomål men ville testa något nytt så bytte till BitWarden som jag starkt kan rekommendera. Väldigt lätt och smidigt att föra över lösenorden från LastPass till BitWarden också.

Någon speciell anledning att du rekommenderar bitwarden? Vad är det för features du gillar? Jag är keepass + nextcloud användare själv, men trevligt att se om det finns andra alternativ, framförallt när jag försöker hjälpa andra

Skrivet av Niivpzi:

What? Man har själv skrivit in den..?

Jag har fortfarande inte fattat, Vad sker om någon hittar din privata nyckel och har tillgång till enheterna?
Förstår inte, osäkra/dåliga ställen = Dåliga lösenord, Mer aktiva ställen = Mer säkert lösenord, Det som absolut ej får hitta ut = Sätt ett supersäkert.

Varför är en manager MER säker?

Största anledningen är att det gör det lätt att sluta återanvända lösenord då du kan ge unika till alla inloggningar. Du vill inte att ett breach på ett ställe ger tillgång till något annat, och det kan vara komplicerat att hålla reda på dessa beroenden för att göra din "klassificering" pålitlig. Ett "oviktigt" konto kan hjälpa till att samla data för att ta sig in i mer värdefulla konton. Adress, telefonnummer och sista 4 eller första fyra siffrorna på ett kreditkort kan till exempel räcka för att ta sig in i iCloud (eller andra mycket värdefulla) konton genom att ringa kundtjänst. Mindre viktiga konton kan även utnyttjas för "spearphising" av dina viktiga konton. Det finns redan exempel på att göra dessa automatiskt, eller semiautomatiskt, och det kommer bara bli värre med utveckling inom AI.

Btw, dina formuleringar tyder på att du har 3 lösen för olika grader av viktighet. Gör dig själv en tjänst och sluta med det!

Dessutom så gillar jag personligen att ha en "logg" på var jag faktisk är registrerad, och med vilken mailadress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Tack för tipset! Denna blev jag intresserad av då det är open source och dessutom stödjer två faktors auth med exempelvis Yubikey!
/z

Kräver dock premiumversionen av Bitwarden. Yubikey är en ball pryl som jag hållt på med mycket (finns ju så mkt mer än bara OTP).

Lastpass som jag för nuvarande använder, kräver också premium för att stödja yubikey eller liknande hårvarunycklar (de hade dock halva priset på black friday ).

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Körde från början med KeePass men har nu använt pass(1) under en längre period då jag gör det mesta i terminaler. Kan stark rekommenderas. Agerar som en wrapper runt GPG där säkerheter för varje tjänst lever i sin egen asymmetriskt krypterade fil. Då allt existerar under ~/.password-store så är det trivialt att synca filträdet till mobila enheter/backups. git-integration är inbyggt.

Direkt ur lådan läcks dock meta-information (filnamn samt möjligtvis längd på lösenord via filstorlek) men det kan man lösa via pass-tomb. Finns dessutom plugins för hantering av entidslösenord, samt en längre lista möjliga front-ends.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Någon speciell anledning att du rekommenderar bitwarden? Vad är det för features du gillar? Jag är keepass + nextcloud användare själv, men trevligt att se om det finns andra alternativ, framförallt när jag försöker hjälpa andra

Har bara LastPass att jämföra med och detta är rent subjektivt. Det var nog ca 6 månader sedan jag bytte så saker kan ju ha förändrats.

  • Gillar att BitWarden är Open-Source

  • Möjlighet att hosta sitt valv själv om man skulle vilja

  • Upplevde att BitWardens Android app fungerade mycket bättre än LastPass app

Annat:

  • Kan tycka att LastPass har enklare UI att använda och förstå, men ingenting jag tänker på nu när jag vant mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Jag började med LastPass för flera år sedan men när de blev uppköpta av LogMeIn (eller vad de nu heter) så bytte jag till KeePass. Har kört med KeePass sedan dess på Windows och när jag bytte till Linux började jag använda KeePassXC applikationen då den verkar fungera lite bättre på Linux.

@SaltyLiquorice: Kan rekommendera att testa KeePassXC på Linux, fungerar enligt min erfarenhet lite bättre.

Installerade det och ska testa, so far verkar det ju helt klart mycket trevligare!

Permalänk
Medlem

kör keepass och lagrar lösenordsfilen på lokalt moln, känns mkt bättre än att låta alla lösenord ligga på nån annans moln..

Permalänk
Medlem

+1 på bitwarden. har köpt premium ($10 / år, så inget som svider direkt) för att stödja dem. körde truekey ett tag innan men har inte tittat tillbaka. föredrar bitwardens ui och extension alla dagar. och det är open source.

snubblade nyligen över lesspass. coolt koncept i sammanhanget, men inget jag har provat.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan använda en sån teknisk lösning, jag kan då inte lita på nåt annat än mitt huvud, vad händer om alla era enheter går sönder / brinner upp eller nåt är ni fucked då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Fattar inte hur ni kan använda en sån teknisk lösning, jag kan då inte lita på nåt annat än mitt huvud, vad händer om alla era enheter går sönder / brinner upp eller nåt är ni fucked då?

Jag använder Enpass som lagrar all data lokalt och syncar enheter via en krypterad fil som jag lagrar på Onedrive, skulle någon av mina enheter gå sönder så har jag flera andra som syncar mot samma fil alternativt är det bara att synca in en ny enhet på samma fil. Känns ganska bombsäkert tbh.

Skulle vara svårt att komma ihåg alla inloggningar bara i huvudet, privat har jag väl en 50 - 100 logins där jag använder några "standardlösenord" eller olika variationer av ett lösenord, men det går inte för jobb-relaterade grejjer så alla såna logins sparar jag i Enpass, är väl några dussin vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Fattar inte hur ni kan använda en sån teknisk lösning, jag kan då inte lita på nåt annat än mitt huvud, vad händer om alla era enheter går sönder / brinner upp eller nåt är ni fucked då?

kan bara svara för 1Password som jag haft sen starten, numera synkas det i deras moln... innan dess kunde man ha sitt valv på tex. Dropbox

om du kan minnas 100 lösenord typ: n^h&Zb^o_Q_2u3k&KH9M24Me}3z]AH är jag väldigt imponerad
man bör ju ha ett nytt lösenord för varje inloggning

1Password kan inte dekryptera mitt valv, av flera anledningar men mitt masterlösenord lämnar aldrig datorn

ett långt säkert masterpass är ganska enkelt typ: Madza_626iJärfäLLa1997-BiZZniZZ...(japp stavfel & åäö) helt omöjligt att bruteforca med all världens superdatorer... allt över 9 tecken är meningslöst att ge sig på, men blir man av med sin secret key är det kört, eller ja man får nollställa lösenord överallt
man kan skriva ut sina uppgifter som är mail, secret key, reg-email, allt detta är meningslöst utan din masterkey, eller spara pdf:en i ett krypterat rar-arkiv tex.
poängen är att lära sig ett enda superlösen, och helt slumpade på webbsidor

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tralle:

Fattar inte hur ni kan använda en sån teknisk lösning, jag kan då inte lita på nåt annat än mitt huvud, vad händer om alla era enheter går sönder / brinner upp eller nåt är ni fucked då?

Nä, då är det lagrat online, krypterat med en nyckel som enbart du kan. (Och om tjänsten går ner så är det lagrat offline. Båda måste dö, samtidigt som alla backups, för att man ska bli av med allt.)

Har du unika lösenord på varje sida? Är de lösenorden väldigt starka, eller påminner de på något vis om varandra?
Om svaret på någon fråga ovan är nej så skulle du med största sannolikhet få bättre säkerhet med en lösenordshanterare än vad du har nu.
Blir en sida hackad och din email + ditt lösenord till den läcker ut så kan de ju använda dem till att logga in på andra tjänster där du har samma uppgifter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kör Safeincloud, krypterad fil på gdrive och smidig integration i android, windows m.m

Permalänk
Medlem

Riktigt smidigt att köra tex 1Password och LastPass till Firefox just nu...

Permalänk
Medlem

Bestämde mig faktiskt någon dag innan den här artikeln att nu var det väl dags att skaffa en password manager jag också. Efter att ha googlat runt lite så kändes bitwarden som det bästa alternativet, då det är opensource. Då finns det alltid många klipska personer som kollat igenom koden och allt är bra å inget fulfuffens (Intalar jag mig själv i varje fall).
Sedan ville jag att den skulle vara mobil så att jag kunde ladda ner det nånstans alternativt logga in på webben för att komma åt lösenorden om jag inte är vid min egen dator/mobil, vilket bitwarden också har (dvs alla tänkbara OS, plugin till alla webläsare å fungerar på alla mobiler samt en webtjänst man kan logga in på).

Än så länge tycker jag det fungerar fint, börjat få in vanan att varje gång den ploppar upp om att spara lösenordet på någon sida jag loggar in på så bytar jag det även till ett mer komplicerat så successivt blir mina olika konton säkrare.

Enda jag kanske kan sakna är att jag det vid inloggningsfält ploppar upp i närheten av fältet om jag vill använda sparat lösenord från keypass, utan måste nu klicka på sköld-ikonen uppe i höger i browsern å välja kontot.

Jag önskar också att det infördes någon form av standard att alla lösenordsformulär kunde meddela password managers vad för lösenord de accepterar för att man ska kunna generera ett så starkt lösenord som möjligt som just den sidan tillåter. Just nu är jag bekväm och kör utan krusiduller (oh noes, försök bruteforca mina 16tecken långa lösenord om ni vill!), men hade väl varit trevligt om appen själv fick reda på att den här sidan kräver minst 6 tecken, kan hantera som mest 32 tecken, åäö fungerar ej, klarar de vanliga !"#&¤(%/()& specialtecknena men inte mer avancerade varianter etc. etc., så managern själv kan välja ett så långt och komplicerat lösenord som möjligt som sidan kan hantera (och kräver). Istället för att kanske ha valt bokstäver+siffror så ploppar sidan till med att du måste ha ett specialtecken, alternativt att ens lösenord är för långt (16 verkar de än så länge vara OK med, men hade väl inte spelat mig någon roll om jag hade 32 eller 100 tecken långt lösenord, något garanterat många sidor ej klarar av att hantera) eller att det strular för man använder åäö osv som de ej klarar att hasha+salta+whatever i deras lösenordsdatabas på sidan.

Long story short, haft bitwarden i typ en vecka, tycker det fungerar najs och rekommenderar fler att skaffa det.

Permalänk
Medlem

Jag använder själv Bitwarden nu. Tidigare använde jag LastPass.

Skrivet av JBerger:

Enda jag kanske kan sakna är att jag det vid inloggningsfält ploppar upp i närheten av fältet om jag vill använda sparat lösenord från keypass, utan måste nu klicka på sköld-ikonen uppe i höger i browsern å välja kontot.

Om du inte redan vet så kan jag tipsa att Bitwarden har kortkommando Ctrl+Shift+L autofyller inloggningsuppgifterna på sidan (jag minns dock inte om det är den kombinationen som standard eller om jag själv har valt den tangentbordskombinationen i Bitwardens inställningar någonstans). Har du flera inloggningar till en sida så är det den första som den tar (dvs den som du använde senast). Så vill du använda någon annan inloggning än den senaste använda så måste du klicka på Bitwardens ikon uppe till höger och välja den inloggning du vill använda.

Permalänk
Medlem

Hmm jag känner mig som en dinosarie med mina papper och penna. Men rätt säkert för hackers iallafall 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@JBerger: håller med om att det skulle stå vad & hur många tecken som accepteras direkt, men å andra sidan tar det inte många sekunder att modifiera lösengeneratorn...

flest tecken jag sett är ebay, dom accepterar 64 tecken

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hmm jag känner mig som en dinosarie med mina papper och penna. Men rätt säkert för hackers iallafall 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Det här är ju ett mycket stort "nja".

Visserligen är ditt lösenord "säkert" för hackers på det sätt att ingen kan läsa det genom att hacka din dator, din nätverkstrafik och så vidare. Men samtidigt så är dina lösenord antingen relativt korta alternativt osmidiga att skriva in. Ditt system är också mycket känsligt för keyloggers och fysiska svagheter som kameror eller att någon råkar se ditt papper (delar av). Detta då du måste skriva in varje lösenord varje gång. Med en manager så visar man visserligen också sitt lösenord för en logger/kamera/person, men då är det inte en direktväg in i exempelvis paypal utan man måste först få tag på "valvet" och sedan använda lösenordet där för att sedan få lösenordet till paypal. Det är i många fall lika krångligt (eller värre) än att komma över lösenordet.

Papper och penna har absolut en funktion för säkert användande av lösenord, men det finns också nackdelar.

För övrigt vill jag i allmänhet rekommendera numberphiles andra lösenordsrelaterade videos.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.