Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av evosu:

@CDON
Kommer ni få in Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx igen?

Hej Evosu,
Tack för ditt inlägg!

Först och främst beklagar jag över vårt sena svar!

Jag har nu varit i kontakt med vår inköpsavdelning angående detta och tyvärr har vi inget preliminärt datum för när dessa åter kommer på lager. Troligtvis kommer det däremot att dröja någon månad dessvärre.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Okt 2005

E det nån action på CDON i det här forumet nu för tiden?

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Gibbem:

E det nån action på CDON i det här forumet nu för tiden?

Hej Gibbem,

Tack för inlägget, absolut är vi fortfarande aktiva här!

Vi ser Sweclockers som ett utmärkt forum för oss att nå ut till våra kunder och andra nyfikna besökare.

Vi hoppas att ni är lika taggade som vi är inför Green Friday!

Med vänliga hälsningar,
Alfred

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av deques:

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Om du inte visste det så är CDON.com numera en handelsplats som te.x Amazon.

Så om produkten inte sälja av CDON själva, utan av en annan säljare, så är det mest troligt att det är den säljaren som tar fraktavgift

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Belzader:

Om du inte visste det så är CDON.com numera en handelsplats som te.x Amazon.

Så om produkten inte sälja av CDON själva, utan av en annan säljare, så är det mest troligt att det är den säljaren som tar fraktavgift

Men det är CDON som levererar produkten

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av deques:

Men det är CDON som levererar produkten

Nu har jag inte köpt något därifrån, så jag kan inte svara på om produkten levereras av dem eller inte.
Men jag har däremot köpt på Amazon, och det är alltid säljaren som skickar produkten inte Amazon, och jag kan inte tänka mig att CDON.com fungerar annorlunda.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Belzader:

Nu har jag inte köpt något därifrån, så jag kan inte svara på om produkten levereras av dem eller inte.
Men jag har däremot köpt på Amazon, och det är alltid säljaren som skickar produkten inte Amazon, och jag kan inte tänka mig att CDON.com fungerar annorlunda.

Det står ganska tydligt vem som levererar produkten även på cdon, strax under köpknappen.
cdon: https://cdon.se/hushallsapparater/smeg-citruspress-rosa-p4383...
kitchenTime: https://cdon.se/hushallsapparater/citruspress-p44758861

Fraktfritt för 200 kr fanns som budskap igår, med tillägget "Endast idag" så jag gissar på att det gällde... igår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av deques:

Hej, tänkte beställa från er. Men står det inte att det är fri frakt vid beställningar över 200 kr? Får ju ändå en fraktavgift när jag är i kassan

Antar nog detta.

"*Gäller ej Möbler från Ellos (Fraktklass K-E). Erbjudandet gäller t o m 2019-04-26 och kan endast användas vid ett köptillfälle."

EDIT:
Någon var lite snabbare än mig.

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | EVGA 1070 SC ACX 3.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av keyser:

Det står ganska tydligt vem som levererar produkten även på cdon, strax under köpknappen.
cdon: https://cdon.se/hushallsapparater/smeg-citruspress-rosa-p4383...
kitchenTime: https://cdon.se/hushallsapparater/citruspress-p44758861

Fraktfritt för 200 kr fanns som budskap igår, med tillägget "Endast idag" så jag gissar på att det gällde... igår.

Hmm, detta står inte i mail utskicket. Eller så är jag blind som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Wahoo

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av deques:

Hmm, detta står inte i mail utskicket. Eller så är jag blind som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Hej deques,

Tack för ditt inlägg. Precis som keyser och Goteborgan skriver så gällde erbjudandet om fri frakt endast i fredags. Info om detta fanns om man gick in på kampanjen antingen direkt via site eller genom att klicka sig vidare via mailet.

Beklagar om det kändes otydligt för dig, och hoppas att du inte gick miste om någon grym deal på grund av det.
Kom ihåg att Green Friday pågår i en hel vecka i år, och det kommer alltså finnas fina erbjudanden till på fredag!

Ha en fin dag!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2009

Någon fler som fått ett mejl från CDON gällande BOX-adress på något företagskonto? Både jag och min flickvän fick samma mejl precis. Antingen är vi båda hackade eller så har det blivit något fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av motvikt:

Någon fler som fått ett mejl från CDON gällande BOX-adress på något företagskonto? Både jag och min flickvän fick samma mejl precis. Antingen är vi båda hackade eller så har det blivit något fel?

Samma här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2009

Puh blev orolig där ett tag. Såg framför mig att någon hade beställt massa saker i mitt namn till någon postbox

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2002

Jag fick just ett sådant mail också, jag skrev till deras support för säkerhets skull och bad dem gå till botten med det. Men är det många som fått samma mail så kanske det är större risk att det blivit något tekniskt fel än att någon bedragare varit i farten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005

Fick också ett sådant

De har också skickat ett nytt mail gällande mailen

We are Sorry
Hi, you recently received an email regarding that you had to change your adress due to the word box being in it. This email was sent in error and you can ignore it completly. Once again we apoligize for the inconvience this may have caused you.

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

Jag fick också mailet, blev också orolig om någon har kapat mitt konto.

|| Corsair Carbide 270R || EVGA SuperNOVA 750 G3 || Gigabyte Z87N-Wifi ||
|| Intel 4670K 4.1GHz || Noctua U9B SE || Corsair 8GB DDR3 LP ||
|| ASUS 1070 Strix OC || OS: W10 Samsung EVO 850 250GB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Greensboro, NC
Registrerad
Nov 2004

Fick mailet, men adressen ser ut att vara oförändrad.

Brum: i7 3930k | Asus P9X79 WS | 32 GB | Asus GTX1070OC 8GB | Crucial m4 256GB, 2x Samsung 850 EVO 250GB
Brumma: AMD Athlon 5350 | 4GB | Asus GT730 | 7 TB HDD
Ek-kurre: Lenovo 700-15ISK | i5-6300HQ | GTX 950M 4GB | 12GB | 128+250GB SSD

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009

Kära kunder, 

Idag råkade vi skicka ut ett mail till er om att uppdatera en eventuell boxadress. Detta var ett misstag från vår sida och ni kan helt enkelt bortse från detta meddelande. 
Vi har fått ett stort antal mail och samtal om detta och vi tackar för ert tålamod då vi försöker besvara alla ärenden så snabbt vi kan!

Med vänlig hälsning, CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2003

@CDON.COM:
Okej, skönt att det inte var bluff/skadligt. Man blir alltid lite misstänksam när det kommer såna här mejl. Bytte lösenordet på en gång men bra att det inte var nån fara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Myllerman:

@CDON.COM:
Okej, skönt att det inte var bluff/skadligt. Man blir alltid lite misstänksam när det kommer såna här mejl. Bytte lösenordet på en gång men bra att det inte var nån fara.

Blev också lite fundersam. Har inte haft något företag registrerat sedan 2013 och är 100% säker att jag då inte registrerade något konto hon cdon (eller någon annan heller för den delen).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jan 2016

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Hej Andreas,

Tack för ditt inlägg och jag beklagar att det har blivit problem kring din reklamation.
Jag har lokaliserat problemet och löst det nu, jag återkommer till dig på mail med mer utförlig information dock.

Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
....
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.
mvh
Pamela

@Ppaameellaa1

Är det faktura via Qliro kan du hjälpa din far att pausa fakturan.
https://www.qliro.com/sv-se/kundservice/retur

Finns även ett telefonnummer till vidaxl 08 403 099 31.
Om det är i bruk låter jag vara osagt.
https://www.vidaxl.se/t/72/returpolicy

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Riktigt usla omdömen. Jag hade undvikit att handla där fler gånger:

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=16587
https://se.trustpilot.com/review/vidaxl.se

Som sagt, hoppas ni använde Qliro faktura.

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019
Skrivet av pelof:

@Ppaameellaa1

Är det faktura via Qliro kan du hjälpa din far att pausa fakturan.
https://www.qliro.com/sv-se/kundservice/retur

Finns även ett telefonnummer till vidaxl 08 403 099 31.
Om det är i bruk låter jag vara osagt.
https://www.vidaxl.se/t/72/returpolicy

Jo det är med qliro, och den är pausad för tillfället.
Telefonnumret är tillfälligt ej brukbart. Hade hoppats på lite respons från @cdon.com, får väl avvakta och se just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av grizzly666:

Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Heller kommer det baseras från fall till fall vilket då det gäller cdon oftas om inte alltid betyder att kunden behöver stångas med cdon i en halv evighet innan Cdon "tar över".

Frågar för jag misstänker att det i en hel del fall med en hel del säljare kommer att ta lååååång tid då dom helt enkelt inte har kunskapen/tid att hålla på med kundtjänst heller råd att köpa in en kundtjänst.

Utöver det.
Blir avgiften för att sälja på Cdon mindre nu när ni tagit bort en ganska stor post?
Dvs att bedriva kundtjänst tar ju mycket tid och kostar pengar.
Heller är det som jag misstänker att höjdarna på Cdon genast hörde ljudet av kasching och såg rullande $$$ tecken i dagar/veckor efter att nån kom på/lade fram denna idé/förslag? Dvs ni tar fortfarande samma betalt fast med en stor kostand för er borta!

Skrivet av CDON.COM:

Hej Grizzly,

Tack för inlägget, jag förstår hur du tänker!

Faktum är att det inte kommer att bli så mycket mer arbete för de olika säljarna då den största skillnaden är att vi inte längre behöver vara mellanhänder mellan kund och säljare utan ärendena kommer att gå direkt till dem.

Vi kan istället lägga fler resurser på att ge "CDON-kunder" snabbare service samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid och på ett bra sätt. Givetvis kan vi fortfarande hoppa in om någon säljare får problem med sina svarstider eller om något annat inträffar.

Efter att ha varit live ett par dagar nu kan vi inte se att någon säljare hamnat efter i sina svarstider, och vi sjunker väldigt bra i våra egna köer. Det ser helt enkelt väldigt bra ut.

Hoppas detta har gett dig lite mer klarhet hur vi har tänkt med vårt nya system. Önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Verkar ju inte ha gått så bra för Pamelas far med sitt köp från "Cdon".
Så frågar igen på frågan som jag aldrig fick ett svar på förutom ett lite undanglidet generellt svar.
Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Och "samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid" verkar ju ha fungerat bra i detta fallet!

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av grizzly666:

Verkar ju inte ha gått så bra för Pamelas far med sitt köp från "Cdon".
Så frågar igen på frågan som jag aldrig fick ett svar på förutom ett lite undanglidet generellt svar.
Hur lång tid har Cdon satt upp som tidsgräns för att ett ärende max får ta via "säljaren direkt"?
Och "samtidigt som vi ser till att säljarna svarar i tid" verkar ju ha fungerat bra i detta fallet!

Hej Grizzly666,

Vi har en gräns gentemot våra samarbetspartner att de ska svara inom 24h. I de fall där de inte svarar på mejlet går ett automatiskt mail ut till kunden där CDON frågar om ärendet är löst. Om ärendet inte är löst kan man svara på det mejlet för att få direktkontakt med oss. Då tar vi över ärendet och om vi inte får svar från vår samarbetspartner så kommer CDON att återbetala kunden.

Det ska vara tryggt att handla på CDON och vi tar givetvis ansvar för att ni som kund alltid får svar från våra samarbetspartner.

Med vänliga hälsningar,
CDON Henrik

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Ppaameellaa1:

@CDON.COM
Hej CDON,
Jag försöker här på Sweclockers då all else fails.
Min far gjorde en beställning via er sida med VidaXL som leverantör. CDONs order nr: 67515940.
Han mottog ej korrekt varor, och har under hela veckan försökt få kontakt med er så han kan returnera godsen, och få korrekt varor istället.
Varje gång han tar kontakt med er och skickar mail enligt anvisningarna får han som svar att hans mail har vidarebefordrats till vidaXLs kundtjänst och att de tar kontakt inom 24h.
Så är inte fallet dock, det är ingen som tar kontakt med honom. Det går ej att ringa till varken er eller dem.
Nu sitter han med felaktiga produkter och en faktura som förväntas betalas och ingen som tar ansvar för att det blivit fel eller ens försöker lösa problemet.
Rimligen kan man tycka att ni borde vara mer behjälpliga i ärendet då beställningen och fakturan kommer ifrån/går via er.

mvh
Pamela

Hej Pamela,

Beklagar att du mottog fel vara och sedan inte har fått någon återkoppling.
Jag har tagit ditt ärende vidare och du kommer att få en återkoppling under dagen.

Med vänliga hälsningar,
CDON Henrik