Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Redigera ljud från videokamera

Hej, jag filmar med min vx870 kamera och rode stereo videomic pro och jag har tittat lite på youtube på adobe audition och det verkar ju kanon, har just de sakerna som jag är ute efter, att få renare ljud på mina filmer (filmar en del konserter)
Finns det något annat bra program som är lite billigare än adobes program, jag har provat audicity men är inte helt nöjd med det, jag har svårt att hitta rätt balans mellan bas och diskant och volym och svårt att komma nära cd-ljud även om jag tar i nu men försöker förklara vad jag är ute efter

Vore tacksam på förslag på bra ljudredigeringsprogram
Tack på förhand

Permalänk
Föredetting

Jag tror du underskattar hur svårt det är att spela in vettigt ljud från konserter.

Om du ändå vill fortsätta försöka polera vad som nästan garanterat är en hög skit kan du köra på Reaper, klart bästa ljudredigeringsprogrammet på den här sidan Pro Tools-priser.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Davinci Resolve har en gratisversion som innehåller en grymt bra ljudredigerare. Det du kommer behöva är en compressor och brusreducering.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan