HUAWEI P30 PRO månadens mobil på Comviq

Permalänk
Medlem

HUAWEI P30 PRO månadens mobil på Comviq

Ska byta ut min S8+ mot denna tänkte jag.

Hur ser läget ut? Är det bara Android Q som inte kommer till denna? Men BankID/Swish kommer fungera 3-4 år?

Tråkigt att ligga och betala en mobil som knappt fungerar om ett år när bindningen är 2.

Permalänk
Medlem

@downup:
Telefonen kommer att fungera utmärkt i flera år (såvida det inte blir något fel på den).
Med tanke på att Huawei har förlorat sin Android licens pga. handelsblockaden, så kommer den troligtvis inte uppdateras till någon senare Android version än vad kom med från fabrik, iaf. inte så länge den är pågående.
Det är dock sagt (vad jag vet) att Huawei telefoner som finns ute marknaden kommer att få säkerhets uppdateringar.

Angående BankID/Swish, så behöver du inte oroa dig för att det ska sluta fungera på många år, med tanke på att iaf. Mobilt BankID vad jag vet fortfarande stödjer Lolipop (Android 5), vilket släpptes i slutet av 2014.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Android Q kommer att komma till P30 pro!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har med en S8+ och har funderat på att göra detta bytet. Efter mycket om och men så har jag valt att avvakta. För om vi ska vara helt ärliga med varandra så är den inte bättre än din nuvarande telefon förutom på en punkt, kameran. Så såvida du inte tar mycket bilder och dom behöver vara extremt bra så byter du inte upp dig särskilt nämnvärt. Displayen är sämre. Tänk på det.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ja, klurigt med Huawei

Jag är i exakt samma dilemma. Har Samsung s8+ och vill hitta en bra ny deal då jag inte kan slänga upp pengar på en gång för en ny. Men det är ju sant...s8+ är fortfarande riktigt bra förutom den dumma fingercencorns plats. Klart det känns lite tveksamt med Huawei just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@downup:
Telefonen kommer att fungera utmärkt i flera år (såvida det inte blir något fel på den).
Med tanke på att Huawei har förlorat sin Android licens pga. handelsblockaden, så kommer den troligtvis inte uppdateras till någon senare Android version än vad kom med från fabrik, iaf. inte så länge den är pågående.
Det är dock sagt (vad jag vet) att Huawei telefoner som finns ute marknaden kommer att få säkerhets uppdateringar.

Angående BankID/Swish, så behöver du inte oroa dig för att det ska sluta fungera på många år, med tanke på att iaf. Mobilt BankID vad jag vet fortfarande stödjer Lolipop (Android 5), vilket släpptes i slutet av 2014.

Ska ringa Comviq på måndag och se om jag kan köpa loss de sista månader jag har på min S8+, väldigt sugen på denna p30 pro

Borde väll kunna få 2000 kr något för en s8+?

Permalänk
Medlem

Är modellen Comviq säljer med 6 eller 8 gb ram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Är modellen Comviq säljer med 6 eller 8 gb ram?

Bra fråga står 6-8gb under information

Permalänk
Medlem

Fick hem den igår
Uppdaterade direkt till android 9.1
6gb 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fick hem den igår
Uppdaterade direkt till android 9.1
6gb 128gb

Är du nöjd med telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Är du nöjd med telefonen?

Hittills är den en ny upplevelse, ska fota på dh nu på lördag och se hur mörker blir.

Permalänk
Skrivet av downup:

Hittills är den en ny upplevelse, ska fota på dh nu på lördag och se hur mörker blir.

nu när du haft den några dagar, är den värd uppdateringen från S8+? Vad skulle du säga är dom största skillnaderna +/-? Ser man att skärmen har lägre upplösning?

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Jag körde på det här "erbjudandet" och är helnöjd med mobilen, tar otroligt fina bilder och har fått två större uppdateringar sen jag fick hem den vilket var för cirka två veckor sedan.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Inaktiv

De är bästa kameramobilen som finns just nu enligt M3 test.
Har själv P20 Pro och är otroligt nöjd efter ca 1 år, haft flera iPhones men de går inte att jämföra, hatar apples gränssnitt som inte går att ändra som man vill, just därför jag bytte till android.
Kommer fortsätta med Huawei oavsett vad som sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

nu när du haft den några dagar, är den värd uppdateringen från S8+? Vad skulle du säga är dom största skillnaderna +/-? Ser man att skärmen har lägre upplösning?

Jag ser absolut ingen skillnad på upplösningen. Jag kör med samma launcher som s8+ så märker inte sådan skillnad på telefonens kraft.

Men var på dotterns skolavslutning igår och stod lång lång bak men kunde ändå filma henne på nära håll. Helt underbar zoom. Trodde jag skulle störa mig på linsdroppen mycket men den är aldrig ivägen för mig för jag spelar inte och YouTube kör jag aldrig i full Wide.

Norrsken färgen är riktigt fin.

Permalänk
Skrivet av Nightwing:

Jag körde på det här "erbjudandet" och är helnöjd med mobilen, tar otroligt fina bilder och har fått två större uppdateringar sen jag fick hem den vilket var för cirka två veckor sedan.

Skulle du säga att det finns något som är dåligt med telefonen? Något du saknar?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av downup:

Jag ser absolut ingen skillnad på upplösningen. Jag kör med samma launcher som s8+ så märker inte sådan skillnad på telefonens kraft.

Men var på dotterns skolavslutning igår och stod lång lång bak men kunde ändå filma henne på nära håll. Helt underbar zoom. Trodde jag skulle störa mig på linsdroppen mycket men den är aldrig ivägen för mig för jag spelar inte och YouTube kör jag aldrig i full Wide.

Norrsken färgen är riktigt fin.

Finns det något som är dåligt med telefonen??

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

De är bästa kameramobilen som finns just nu enligt M3 test.
Har själv P20 Pro och är otroligt nöjd efter ca 1 år, haft flera iPhones men de går inte att jämföra, hatar apples gränssnitt som inte går att ändra som man vill, just därför jag bytte till android.
Kommer fortsätta med Huawei oavsett vad som sker.

Det är inte bästa kameramobilen, men hur man än vänder på det så är den riktigt bra. Den är bäst på både mörker och på zoom, men har lite brister vad gäller front camera och video.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Näe du, har inte funnit något ännu som jag inte gillar eller som jag tycker är dåligt. Kanske att den inte har SD-port men den har sitt egna SDkort man kan köpa 128 gb för 800 kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Det är inte bästa kameramobilen, men hur man än vänder på det så är den riktigt bra. Den är bäst på både mörker och på zoom, men har lite brister vad gäller front camera och video.

Gör en sökning på tester av telefonen, varenda test jag har läst så klassas den som bästa kamera mobilen, var samma sak när P20 Pro kom den var också bäst på foto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Nu har jag testat mobilen i skarpt läge på Dreamhack

Det ända jag inte gillar med den är att "röst"volymen är väldigt låg även på max.

Spelade in DH2019 opening så ser du kvalitet på 1080p inspelning på natten.

(Precis laddat upp kanske inte 1080p ännu)

Permalänk

@SupakmeGusta: LED Lampa för notifikationer, men jag har ju On Display så det kvittar egentligen. Dölja mappar för bilder är ju inte så smidigt heller.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

Ingen LED lampa är en deal breaker för mig. Blir ingen p30 pro trots att Comviq erbjöd mig 325kr med 8GB

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Om ni kollar på länken så ska ni se att det kommer komma Roms och annat gott till denna telefonen en lång tid framöver.
https://forum.xda-developers.com/huawei-p30-pro

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bytte upp mig ifrån s8 till p30 pro, är galet nöjd, kameran är fantastisk, no big surprise, zoomen är ..ja creepy ärligt talat, allt fungerar bra, små saker jag stör mig på är ingen LED för notifications, inget hörluraruttag, att medföljande hörlurar är sånna där konstiga applesaker som ingen kan få in i öronen. Jag gillar samsungs android-skin mer men man vänjer sig med sådant. Sen så saknar jag samsung pay lite lagom men överlag är jag väldigt nöjd som sagt. Batteritiden är absurd och det är verkligen värt att byta upp sig från generationen innan batteritid blev en prio (s8 osv)

Permalänk
Medlem

Velat över erbjudandet och lär nog hoppa det. Potent mobil men ingen AF på selfiekameran. Ja och avsaknaden av LED-notfikationer. Asså va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Bytte upp mig ifrån s8 till p30 pro, är galet nöjd, kameran är fantastisk, no big surprise, zoomen är ..ja creepy ärligt talat, allt fungerar bra, små saker jag stör mig på är ingen LED för notifications, inget hörluraruttag, att medföljande hörlurar är sånna där konstiga applesaker som ingen kan få in i öronen. Jag gillar samsungs android-skin mer men man vänjer sig med sådant. Sen så saknar jag samsung pay lite lagom men överlag är jag väldigt nöjd som sagt.

Hur är skärmen jmf med S8? Har en S8+ och också funderat på denna men man vill ju helst inte byta ner sig på något sätt.

Permalänk
Medlem

@XerXes: S8 har en ljusstarkare skärm enligt mig åtminstone, om jag sitter ute i solen så kan det vara lite meh med Huawein, inte så det är svårt att se men sämre än den andra telefonen samt att samsung har högre DPI/upplösning så som jag förstår det. Tycker skärmen överlag känns bra dock, och senaste uppdateringen som släpptes för någon dag sedan justerade färgerna som känns bättre nu. Det är en väldigt bra skärm men Samsung är mästare på skärmar och det märks.

Dock, så är batteritiden 249402428949 x bättre vilket gör att jag kör min p30 pro i högre upplösning än s8 som jag ställde ner, samt att jag alltid har högre % ljusstyrka då jag ofta sänkte på samsungen för att spara batteri. Så i verkligheten är den betydligt mer användbar, men du kommer nog bli lite besviken vid första anblick.

Dessutom är det är absurt hur skönt det känns att inte behöva ladda mobilen på kvällen var dag, klarar 2 dagar utan problem och 3 i mitt fall, har en trådlös laddare vid datorn, lägger den där var tredje dag, lyssnar på podcast på kvällen vilket jag oftast somnar till, ändå har batteriet knappt rört sig även fast ljudet har varit på hela natten.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det innebär för oss med Huawei ang licensen? Har inte p30 pro men kan säga att jag är mer än nöjd med min lite äldre Huawei. Så rekommenderar verkligen en Huawei. Speciellt p30:n då kameran är helt sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med min Huawei och jag lär fortsätta med detta märke så länge dom gör grymma mobiler.
Är väl inne på min 5.e Huawei nu och köper en ny när dom släpps!
Skiter fullständigt i vad Trump och USA diktar ihop!