Välkommen till Huawei Sveriges forumdel.

Permalänk

Hej!

Funderar på att köpa en Huawei p10 vilket verkar vara en av de fåtal mobiltelefoner som inte har glasbaksida, inte slopat 3,5 mm jacket och som inte är alldeles för stor.

Undrar dock om ni kan svara på om de exemplar som återfinns i svenska butiker har oleophobic coating? (De första exemplaren av mobilen saknade detta, sedan om jag förstått det hela rätt ändrade Huawei detta i sina nyproduktioner, så antar att detta kan särskilja sig beroende på återförsäljare)

Om det skulle vara så att man köper en äldre version av p10 finns det service centers för Huawei där man kan lämna in mobilen för att erhålla oleophobic coating i Sverige?

Mvh / Citizen Thompa

Permalänk

Min Honor 8 har börjat mucka sedan igår, den blir varm och drar mycket batteri samt reagerar inte som den ska. En omstart hjälper en liten stund, sen är det samma visa igen. Omstart via knapp på skärmen går ej utan man måste hålla den fysiska knappen på sidan inne. Telefonen tappar WiFi och går i bästa fall att låsa upp tack vare fingeravtrycksläsaren, vilo/väckningsknappen visar bara en suddig variant av låsskärmens bild.

Flera tycks ha haft samma problem de senaste dagarna med sina telefoner från Huawei, se https://forum.xda-developers.com/honor-8/how-to/phone-unrespo...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers!

Nu öppnar vi upp vår egna forumdel. Här är det fritt fram att diskutera produkter, ge feedback eller dela med sig om tips och trix.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Hej, hur ställer ni er i frågor gällande skärmproblem på nya Mate 20 Pro?
Finns det någon fix där eller måste den lämnas in på serviceverkstad alternativt bytas ut mot en ny enhet utan problem?

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra om det finns något prel datum när Android pie börjas rulla ut till P20 PRO?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Högt ljud förstör hörseln varning och emui 9 honor 9

Hej jag undrar om jag får göra en fabriks återställning för att få tillbaka den varning för: högt ljud länge kan förstöra hörseln, som dyker upp i ändrandet i volymen i musik appen som följer med i honor 9

När förväntas emui 9 komma till honor 9, om den nu kommer överhuvud taget??
Skickades från m.sweclockers.com

Emui 9
Permalänk
Medlem

Uppdatering

Har fått problem med min mate 20 pro efter senaste uppdateringen. Fastnar i denna vy.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror inte ni behöver bry er att fråga här, kineserna bryr sig nog inte verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle fråga lite här men det verkar som om Huawei kom och gick och sen glömde bort var de varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Skulle fråga lite här men det verkar som om Huawei kom och gick och sen glömde bort var de varit

Vad funderar du på? Om du fortfarande undrar det vill säga

Permalänk
Medlem

ICE-information mm på låsskärmen?

Jag undrar om jag kan få egen önskad text att visas på låsskärmen, tex ägarinfo till telefonen? Alltså utan att man ska behöva låsa upp telefonen.
Jag har en Huawei P30 pro.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Är det någon från Huawei som fortfarande följer denna tråd?
I så fall behöver jag ha senaste firmwaren till en B2368-66 router som för närvarande bara finns bakom lås och bom hos någon "servicepartner" i landet, eller en låst sida hos Huawei.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ldarax:

Är det någon från Huawei som fortfarande följer denna tråd?

Senast aktiv 2018-08-22 08:35

Så skulle inte tro det

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hjälp, mina sms raderades!

Alla mina sms raderades nyss, jag vet inte hur! Jag har startat om och jag har letat efter inställningar, men inte hittat nåt! Har en Honor 9, med EMUI-version 9.1.0. Jag har inte ens hållit på att radera meddelanden, men märkte att allt var borta när jag gick in på meddelanden för att svara på ett sms.

Permalänk
Medlem

NFC till matebook

Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers!

Nu öppnar vi upp vår egna forumdel. Här är det fritt fram att diskutera produkter, ge feedback eller dela med sig om tips och trix.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Hej jag undrar vilka Huawei mobilmodeller som funkar ihop med matebook x pro? funkar alla modeller med NFC eller bara nyare modeller? om ja vilka medeller då?? tack

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har en p20 pro. Det verkar som att en uppdatering kördes igång inatt och idag när jag pratar i telefonen så klagar folket på att det låter som jag sitter i en burk och pratar. Är det fler som har eller haft problemet?

Gott Nytt år!