Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Jahapp, då var det dags att väcka liv i tråden igen.

Blir så irriterad på nya smala burkarna från Coca-Cola. De passar inte bra i någon läskhållare i bilen och de är för långa för att packas optimalt i min gamla 3x2-kyl för läskburkar. De är lättare att tippa över om man stöter till dem av misstag också. Den gamla standarden var ju liksom en standard av en anledning. >:|

Sådär ja, då var mitt måndagsmuttrande avklarat.

Jag tycker faktiskt dom nya burkarna är bättre för min bil just, dom nya burkarna sitter som en smäck i min Golf SC. Dom gamla burkarna satt liksom för hårt så när man skulle dra ut burken så fick man ta i av bara fan. Det slutade med att burken kom som en kanon när den väl lossnade och sen hade man dricka i taket sen.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimeCommando:

Haha men typ så. Filmen heter ju för fan JAMES Bond. Bytte han könsidentitet också? Lär ju bli lägre tittarsiffror så förstår inte beslutet. Går nog åt skogen så ångrar dom sig och tar in någon ny filmen efter. Men jag ska inte klaga för mycket, matteproblemet där uppe såg jobbigare ut

Ligger väl också i tiden med "genderqueer" namn, klart hon fortfarande heter James...
Antar att han regenererar likt Doctor Who eller något och råkade ut för samma "mizzöde" senaste gången som doktorn...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Jag tycker faktiskt dom nya burkarna är bättre för min bil just, dom nya burkarna sitter som en smäck i min Golf SC. Dom gamla burkarna satt liksom för hårt så när man skulle dra ut burken så fick man ta i av bara fan. Det slutade med att burken kom som en kanon när den väl lossnade och sen hade man dricka i taket sen.

Intressant. Det kanske skulle fungera att sätta en tandpetare mot inre väggen för att få burken att inte sitta fast hela vägen runt? Antar att läskhållaren precis som i min bil är lite som en svagt konisk cylinder. Skulle nog kunna testa lite saker nästa gång jag är ute och kör.

Gamla sortens burkar sitter lite hårt i den ena av dem i min bil (den andra har större diameter ca 3/4 av vägen för att kunna sätta en termos i den) så brukar rotera dem lite medan jag lyfter ur dem och då går det hur lätt som helst. Efter ett tag börjar man rotera burkar när man tar upp dem ur läskhållare utan att ens tänka på det.

Men de nya burkarna som sagt... I den termoskompatibla hållaren kan de nya burkarna välta och kladda ner om de är nyöppnade. Bild på hur mina läskhållare ser ut (SAAB 9000):

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Har alltid älskat James Bond rullarna. Och ser fram emot Bond 25. Men nu efter att Daniel Craig spelat in sin sista så ska nästa bond bli en kvinna tydligen. Vad i hel*ete? Blir så irriterad. Hollywood släpper ju i och för sig bara dynga nu för tiden så kanske inte så otippat.

Skrivet av Mizzarrogh:

Jepp, nya bonde blir en svart kvinna, undrar om hon kommer att vara gay också, borde hon ju vara (eller i allafall bi) så att det blir helt politiskt korrekt... Fast då får vi ju troligen ha kvar alla bondbrudarna i allafall och kanske martinin men den blir nog alkoholfri -och ingen cigarr till...

Man kan ju tycka att nördar som vi som hänger på denna sidan skulle göra en faktakoll innan de uttalar sig, men vad ska man förvänta sig egentligen.

Ryktet som går är alltså att Lashana Lynch, som kvinnan heter, skall ta över kodnamnet 007 EFTER James Bond. Hon ska alltså inte bli någon ny James Bond, utan helt enkelt ta över hans kodnamn.

Detta har hänt förut i James Bond-universumet, bland annat kanske ni minns Agent 009 som varit flertalet olika karaktärer med samma kodnamn.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

@Djhg2000: Kanske finns någon som kan 3D-printa inserts? Ta nödvändiga mått och gör en simpel modell, eller be någon med CAD-kunskap att göra det.

Eller förresten, om du mäter innerdiameter på dina mugghållare, djup från toppen av mugghållarna ned till kanten på avsatsen i mugghållarna, samt ytterdiameter på de nya moderna Cola-burkarna så kan jag CAD:a upp en lite snabbt åt dig i eftermiddag, det tar inte många minuter. Bara att PM:a mått så kan du få modell och hänvisning till vart du kan beställa ifrån!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Man kan ju tycka att nördar som vi som hänger på denna sidan skulle göra en faktakoll innan de uttalar sig, men vad ska man förvänta sig egentligen.

Ryktet som går är alltså att Lashana Lynch, som kvinnan heter, skall ta över kodnamnet 007 EFTER James Bond. Hon ska alltså inte bli någon ny James Bond, utan helt enkelt ta över hans kodnamn.

Detta har hänt förut i James Bond-universumet, bland annat kanske ni minns Agent 009 som varit flertalet olika karaktärer med samma kodnamn.

Så James Bond får bara ett nytt kodnamn? Man kan väl inte spekulera så mycket innan Bond 25 har släppts. Kanske blir Lashana som får huvudrollen ändå, det vet vi inte än. Finns ingen annan skådis i nuläget som fått en bekräftad roll efter Daniel Craig iallafall.

Permalänk
Medlem

@Djhg2000: Min ser ut som på din bild fast jag har tre stycken fjädrande beg som sticker ut från sidorna för att stabilisera burken. Dessa ben bucklar in aluminiumen och därav blir det katapult, haha. Min bil är på egna äventyr så kan inte fota just i detta nu. Nog OT nu tror jag.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Så James Bond får bara ett nytt kodnamn? Man kan väl inte spekulera så mycket innan Bond 25 har släppts. Kanske blir Lashana som får huvudrollen ändå, det vet vi inte än. Finns ingen annan skådis i nuläget som fått en bekräftad roll efter Daniel Craig iallafall.

"'There is a pivotal scene at the start of the film where M says 'Come in 007', and in walks Lashana who is black, beautiful and a woman. It's a popcorn-dropping moment. Bond is still Bond but he's been replaced as 007 by this stunning woman."

Detta är vad källan involverad i den nya filmen sagt till The Daily Mail, varifrån ryktet har spridit sig.

För mig betyder detta att vem som blir nästa James Bond fortfarande inte är bestämt, utan att man från MI6 sida har valt att ersätta James Bond med någon annan, som fått hans gamla kodnamn.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krabbtumme:

Man kan ju tycka att nördar som vi som hänger på denna sidan skulle göra en faktakoll innan de uttalar sig, men vad ska man förvänta sig egentligen.

Ryktet som går är alltså att Lashana Lynch, som kvinnan heter, skall ta över kodnamnet 007 EFTER James Bond. Hon ska alltså inte bli någon ny James Bond, utan helt enkelt ta över hans kodnamn.

Detta har hänt förut i James Bond-universumet, bland annat kanske ni minns Agent 009 som varit flertalet olika karaktärer med samma kodnamn.

Japp, gissade hela scenariot exakt så som ovan redan innan jag ens läste om det eller sett skådespelaren, det jag skrev var inte helt seriöst.

Men, tja, varför inte, personligen gillade jag Jodie som doktorn, så det kan ju fungera, det finns ju många bra actiondeckare med kvinnliga huvudpersoner, dessutom är det ju ändå inte samme man som spelar huvudpersonen heller i alla filmerna, det viktiga är ju att filmen är välgjord.
Vad jag minns från de gamla böckerna så är de ju ändå mer fokuserade på storyn och tempot än på huvudkarraktären, huvudpersonen är egentligen litet som Tintin där man kan placera sig själv i rollen.

(Jag läste ganska mycket Nick Carter (agenten, alltså, inte sångaren... ) böcker också när jag var liten, (lånade dem i källararkivet på morsans jobb) om nu någon fortfarande minns dem... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Konstaterar nu,någon minut efteråt att jag glömde bort att jag nyss skar hemodlad peppar till chiligrytan och glömde tvätta händerna emellan när jag skulle slå en drill, jag vet inte riktigt hur pepparsubstansen har hamnat där den uppenbarligen är nu, men, well, guess you can figure it out... känns väl ungefär som i cigarrscenen i det våras för frankensten, men med den lilla skillnaden att det inte är min fingertopp som "brinner" ha ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@Djhg2000: Kanske finns någon som kan 3D-printa inserts? Ta nödvändiga mått och gör en simpel modell, eller be någon med CAD-kunskap att göra det.

Eller förresten, om du mäter innerdiameter på dina mugghållare, djup från toppen av mugghållarna ned till kanten på avsatsen i mugghållarna, samt ytterdiameter på de nya moderna Cola-burkarna så kan jag CAD:a upp en lite snabbt åt dig i eftermiddag, det tar inte många minuter. Bara att PM:a mått så kan du få modell och hänvisning till vart du kan beställa ifrån!

Tackar för erbjudandet men har redan CAD-kunskaper och 3D-printer, borde mycket riktigt gå att slänga ihop något snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Köpt en ny 35" skärm som var defekt och fick skicka tillbaka. Väntat i 10 dagar nu och det börjar bli grymt segt. Vill ju kunna njuta av min fina skärm under semestern! Kom igen Inet jobba :'(

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd

Hur f--n kan denhär tråden och dethär med blocket något skit tråden fortfarande ligga bland forumets mest kollade trådar...

Glada tråden är ju bra mycket roligare att både läsa och skriva i.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur f--n kan denhär tråden och dethär med blocket något skit tråden fortfarande ligga bland forumets mest kollade trådar...

Glada tråden är ju bra mycket roligare att både läsa och skriva i.

Folk är rätt hjälpsamma här mot människor som mår dåligt. Man kan få bra tips och tankar. Mycket blandade inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Folk är rätt hjälpsamma här mot människor som mår dåligt. Man kan få bra tips och tankar. Mycket blandade inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, de inläggen är ju däremot vettiga och viktiga, det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Urk! Nu har jag spytt var och varannan dag av medicinen, Cinacalcet, som jag tar mot min hyperkalcemi. Detta är problematiskt eftersom jag även kan spy upp andra mediciner jag måste ta som t.ex. Marevan (Waran) för min mekaniska aortaklaff. Och får jag inte i mig min dos av Marevan så riskerar jag i princip att få en stroke. Verkar vara bäst att planera när man ska spy så att man spyr mitt på dagen då man inte tagit några mediciner för spy kommer man ändå att göra innan man somnar på kvällen. Operationsdagen för den/de felande bisköldkörtlarna kan inte komma för tidigt vilket skulle innebära att jag slipper medicinen men som det ser ut blir det ingen operation förrän tidigast mitten av augusti eller senare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Då var man tillbaka här igen...

Jobbar med försäkringar...och alla jävla kunder tror att man bara ska slänga pengar på dem utan att de ska lyfta ett finger.
Fattar inte folk att om mina söker ersättning för något så kan man behöva ta fram information själv för att kunna få ersättning? Ett företag kan inte bara köpa allt en kund säger och lita på att det stämmer. Det finns liksom en sak som heter bevis börda men det gäller inte dessa kunder helt klart!

Bli utskälld av en kund för att de inte kan läsa villkoren eller för att vi borde göra ett undantag för dem. Underbart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Igår var min värsta dag på läge. Strömavbrott igår lyckas stänga ner alla serverdator & vm i tid hade nån minut innan UPS dog.

Utan ström i 42 minuter min UPS orka hålla mina serverdator i liv i 19 minuter så jag hann stänga ner, och när jag skulle stänga ner VM så råka jag stänga ner min speldator istället så bliv ännu mer stress, jag lyckas stänga ner SAN:et tillslut utan att förlora någon data.

Sen upptäckter jag att ca 87 tusen hade förlorat strömmen, så fick ta snabba beslut och börja fylla upp vatten i brukar och sen sätt in dom i kylen då det är 35 grader så måste man dricka mycket och sen vet jag inte hur länge strömavbrott vare.

Så om jag köper några batteripack så kommer jag ha mer tid på mig vid nästa strömavbrott.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Kylen funkar väl dock inte om det är strömavbrott?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Kylen funkar väl dock inte om det är strömavbrott?

Skickades från m.sweclockers.com

Klart den inte gör, men när det är över 30 grader då måste man väl förvara vatten kallt? Och kylen håller det kalt i några timmar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Pallar verkligen inte att gå på födelsedagskalas i helgen. Träffa släkten etc. känns jämt som om man sitter i ett förhör när man umgås med släkten. Någon som vet en bra ursäkt för att slippa eller bör jag bara bita ihop?

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

@ALI: Bit ihop, om det inte är något som händer jätteofta. Rätt som det är börjar släkten trilla av pinn, och då är det skönt att ha träffat dem när man kunnat. Om det inte är människor du direkt ogillar och inte vill ha i ditt liv, såklart! Gå ut hårt och förhör dem innan de hinner förhöra dig!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Pallar verkligen inte att gå på födelsedagskalas i helgen. Träffa släkten etc. känns jämt som om man sitter i ett förhör när man umgås med släkten. Någon som vet en bra ursäkt för att slippa eller bör jag bara bita ihop?

När släktingar frågar ut mig om planer efter min utbildning så säger jag till dom att jag tänkte börja på McDonalds, då blir de tysta ^^

Fast frågar de mycket så är det väl antingen för att de bryr sig eller för att de tycker ditt liv är spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

När släktingar frågar ut mig om planer efter min utbildning så säger jag till dom att jag tänkte börja på McDonalds, då blir de tysta ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Ett jobb på McDonalds är bättre än inget jobb alls.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superegg:

Klart den inte gör, men när det är över 30 grader då måste man väl förvara vatten kallt? Och kylen håller det kalt i några timmar.

Strömavbrott innebär väl inte att vattnet stängs av?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Strömavbrott innebär väl inte att vattnet stängs av?

Skickades från m.sweclockers.com

Bor du på landet har du ofta en elektrisk pump från grundvattnet. Och i stan så lär det finnas pumpar och elektronik som sköter det hela också, så på ditt svar tror jag ett "det beror på" passar fint. Bor man i lägenhet med kortvarigt strömavbrot så lär nog vattnet fungera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r0ad:

Ett jobb på McDonalds är bättre än inget jobb alls.

@r0ad

Eller övervaka paketeringen till Ikea garderober och få runt 26800kr efter skatt.
Fylla på lite frigolit och bygga ihop en garderob ibland för att se den håller måtten.
Riktigt soft jobb.

Permalänk
Medlem

Då var semestern slut för denna gång och som alltid känns det som att jag inte njutit fullt ut. Letat typ "det perfekta spelet" i backlogg, nysläpp eller gamla favoriter men inget som jag kunde lägga några riktiga "regn-dagar" på att spela igenom så blev bara pfffft med det.

Gillar ju jobba egentligen men just i den här sekunden så känns omställningen bara så förbaskat jobbig.

Permalänk
Avstängd

Har problem med att USB inte vill funka till mitt nya moderkort Z390 men jag ger inte upp ska få det att funka till Windows 7.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Strömavbrott innebär väl inte att vattnet stängs av?

Skickades från m.sweclockers.com

Bor i höghus så ingen varmvatten eller kallvatten funkar under strömavbrotten kom bara några droppar.

Förlorar även mobiltäckning med gick inte att ringa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666