Loopia köper Binero Groups webbhotells-verksamhet

Permalänk
Medlem

One.com är riktigt bra tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med loopias support. Men tycker deras prestanda är lite låg som webbserver. Sedan är de nog dyra om man bara vill ha en enkel mejltjänst. Deras adminportal är heller inget att hurra över, men den kunde varit ännu sämre.

Känns som att loopia får mer och mer monopol bland de svenska leverantörerna av hemsidor, vilket inte är bra

Permalänk
Medlem

bah.. ännu en som blir uppköpt av Loopia och deras minst sagt urusla support och höga priser.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Det enda Loopia möjligtvis duger till är rabatterade domäner, men t.o.m. då är man tvungen till att köra med externa namnservrar annars ska de ha 10kr/månad/domän för simpel DNS-hantering...

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Ingen chock att detta kommer nu efter att de haft en hög med driftproblem som de inte lyckats åtgärda. Kunder är fly förbannade och lämnar.

Bara att läsa:
https://se.trustpilot.com/review/www.binero.se

2013(?) så blev Binero en del av Oniva Online Group efter tidigare ras. Någon förbättring efter det skedde inte. De tappade fokus på kunderna och det handlade då istället om att plocka ut så mycket som möjligt.

Loopia blev inte riktigt samma efter att Visma köpte upp dom, inga investeringar till utveckling tycktes ha gjorts. Sidan såg likadan ut under en låååång tid t.ex.
Och såg nu att det bytt ägare igen under 2018.
http://www.axcel.se/nyheter/pressmeddelanden/axcel-foervaerva...

Nä det verkar svårt att bedriva webbhotell idag. Miss Hosting som jag haft lite grejer hos nyligen tycks lägga tid på sin platform och även ta personligt engagemang i hur kunder tycker saker funkar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag såg denna nyhet på Feber och blev lite fundersam.

Jag har Binero webbhotell och har haft i många år. Har fungerat riktigt bra tycker jag. Det ser ut som att all webb-verksamhet ska in i Loopia-svängen. Tycker det är tråkigt att de blir uppköpta.

Har fått bra support när jag haft lite strul, fast många kan vara missnöjda med Binero. (helst sista tiden).

Det som är viktigast för mig är en fungerande E-post, jag provade fs data erbjudande som var på något jubileum, och då testade jag hur mailen fungerade och flera mail kom inte fram, testade i flera veckor och letade inställningar. Så släppte aldrig Binero.
Givetvis kan ju e-post-servrarna vara kvar och fungera likadant ett tag till men till slut kommer det nog vara annorlunda (eller likadant).

Frågan till er med Loopia: Hur fungerar era e-postkonton (och webb-hotellet i helhet).

Eftersom Loopia t.om. är dyrare än Binero. Finns det andra som är etablerade som har stabil e-post-service. (one.com, Odenland, Egensajt ?).

Edit 18/7: lite mer info om köpet från binerogroup. och från Loopia Loopia Group

Jag var alltid nöjd med själva kvaliteten på tjänsten från Binero men de där priserna går ej försvara alls. Jag bytte istället till Tsohost och betalar nu 41Kr i månaden istället för nästan det dubbla som på Binero, och har fortfarande obegränsad trafik, subdomäner etc helt utan problem, så Tsohost kan jag rekommendera. Enda "nackdelen" är väl att det inte är Svenskt utan Brittiskt, så vill man hålla pengar och jobb inom Sverige och allt det där så funkar det ju inte så bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Andromeda: City Cites (City Network) använde identisk framework som Binero. Så det såg likadant ut.

När Loopia köpte dem flyttades allt över till Loopias egenkomponerade.
Så finns risk vi blir av med kontrollpanelen.

Jag skulle bli väldigt förvånad om de inte gjorde samma sak igen.

De har ju redan tagit fram system för att migrera från kontrollpanelen Atomia till Loopias egna.

Jag gillade generellt sätt Atomia men den blev lite opraktisk när man hade många domäner/webbplatser på grund av dålig navigering i sidbyten. Men Loopias alternativ är mycket sämre och de har ett UI som skiljer sig kraftigt från andra. Jag har aldrig vant mig trots att jag varit kund hos dem i över 10 år (är kund hos ca 8 webbhotell idag).

Loopia var redan innan Sveriges största aktör för webbhotellkonton i form av delad hosting. Tror även de var största domänåterförsäljaren. Så de blir nu ännu större och marknaden stramas åt ytterligare (Binero räknades knappast som en liten aktör).

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Har personligen bara bra gott att säga om Loopia men har bara haft deras webbhotell senaste året.
I början var hemsidan långsam, en Wordpress woocommerce, men sedan Loopia flyttat över till deras nya Nginx så går det ruskigt snabbt, fullt godkänt.

Har ingen större erfarenhet av supporten.

Permalänk

Använder Gandi.net sedan några år tillbaka för mina domäner. Ingen erfarenhet av deras hosting eller e-mail system då jag kör egna servrar, men gillar dom starkt.
Finns gott om funktioner och annat fint. Aldrig haft något problem met support eller liknande heller.
Det enda som kan vara negativt är att vissa toppdomäner kan vara dyrare än på andra alternativ.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Kanske för tidigt skede att fråga, men någon som vet hur det kommer bli mer priserna och vad som för tillfället ingår i prisplanen hos Binero?

Betalat i dagsläget 79kr/mån hos Binero och då ingår 5 st SSL certifikat
Kikar jag på Loopias prisplaner så har dom en prisplan på 69kr/mån men då ingår inga SSL certifikat. Nästa steg är i så fall 179kr/mån för SSL certifikat.

Är det så att man tvingas byta till någon av Loopias prisplaner så är ju valet lätt att se sig om efter något annat webbhotell.

Funderar på något utländskt webbhotell som motsvarar priset jag har hos Binero. Kör enbart med Wordpress-siter, så bra om det är optimerat för det.

Permalänk
Medlem

Fick mina city network domäner flyttade till loopia och har funkat riktigt dåligt. Först kom inte alla mail forwards med, så en del mail kom inte fram. Sedan är loopias domän verktyg rätt mycket sämre än det som var hos city networks vilket gör att mina domäner funkar just nu men kan inte ändra mina records.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Lagers: Jag hade en dålig upplevelse av Loopia för ett antal år sedan. Måste nog vara över 10 år sedan nu.

Till råga på det hade jag också problem med Visma en period.

Så för egen del vill jag inte beblanda mitt privatliv med Loopia och koncernen Visma som direkt kund.

Vad är det som är så dåligt med Loopia? Har helt missat den kritiken som nu framförs i tråden. Jag har bara ett antal dommännamn där och använder deras kontrollpanel för att hantera dom. Funkar bra tycker jag, har inget direkt att klaga på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Vad är det som är så dåligt med Loopia? Har helt missat den kritiken som nu framförs i tråden. Jag har bara ett antal dommännamn där och använder deras kontrollpanel för att hantera dom. Funkar bra tycker jag, har inget direkt att klaga på?

Skickades från m.sweclockers.com

Köper man en registrar och sedan påför kunderna därifrån ett nytt påhittat tjänstepaket enligt modell för negativ avtalsbindning, dvs man måste avbeställa detta, så har man rutten affärsetik. Det var dock säkerligen kalkylen bakom deras bud på SE Direkt. Dessutom skickade de ut en pappersfaktura med påförd fakturaavgift på 59 kr för att de ansåg att kundregistret hade brister. Varför ska jag som kund betala för det, med bland de högsta fakturaavgifterna jag sett?

Att kontrollpanelen sedan krävde ett antal försök för att lyckas flytta de tvångsflyttade domänerna gjorde inte saken bättre.

Sammantaget ger det hela inte intrycket av att hanteringen av Binero kommer att leva upp till "Sveriges vänligaste webbhotell". Loopia har en del att bevisa i den delen, minst sagt. Detta helt oakatat vad som i övrigt händer med tjänsterna. Binero definitivt haft sina problem, men de har inte betett sig som skitstövlar. Sedan är det klart att det inte är samma bolag, på gott och ont, som när jag blev kund från början och det hette Aleborg Solutions. Som noterats köptes det ju upp av Oniva som sedan tog över namnet Binero.

Permalänk
Medlem

@SanTeoX: Jag kan tycka att @ztenlund sätter huvudet på spiken i mycket och instämmer.

Sämre tjänst än den jag hade till en dyrare kostnad.

Och nu när jag flydde från City Cites - Loopia så köper de upp Binero också.

Tack gode gud jag bara behöver en registrar för mina domäner och inte webhotell.
Skall bara finna en registrar jag känner mig nöjd med.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@ztenlund @iller Ok tack för infon. Nu har jag bara kontrollpanelen för att administrera mina domännamn så drabbas inte massor, mer än att det för några år sedan började kosta 99 spänn per år för att få använda kontrollpanelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför folk ska använda webhotellens egna mailservar. Skiten är ju rena stenåldern. Kör själv med Office 365, Business Essentials för 47,30kr (ex moms) per månad. Då får jag alla Office program i molnet och Onedrive med 1TB lagring. Men det bästa är ändå Exchangen med ActiveSync. Mailen kommer blixtsnabbt fram och kommer alltid fram. Aldrig haft minsta problem. Har nu varit kund sedan 2015. Har även haft lite andra planer E3 och business premium. Men det är samma Exchange-lösning i alla så även den billigaste duger. Har även mycket fin erfarenhet av G-suite som jag också kört parallellt nu i evigheter.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag fattar inte varför folk ska använda webhotellens egna mailservar. Skiten är ju rena stenåldern. Kör själv med Office 365, Business Essentials för 47,30kr (ex moms) per månad. Då får jag alla Office program i molnet och Onedrive med 1TB lagring. Men det bästa är ändå Exchangen med ActiveSync. Mailen kommer blixtsnabbt fram och kommer alltid fram. Aldrig haft minsta problem. Har nu varit kund sedan 2015. Har även haft lite andra planer E3 och business premium. Men det är samma Exchange-lösning i alla så även den billigaste duger. Har även mycket fin erfarenhet av G-suite som jag också kört parallellt nu i evigheter.

Det låter som en bra lösning med Essentials eller G-suite. Om jag inte hade en hemsida på samma domän skulle detta vara mycket intressant. För det finns väl inget sätt att dela en domän.

Sedan är ju frågan om man får ha det som privatperson?

Om jag inte hade en bra mail-adress så skulle jag nog kunna gå över till gmail inom snar framtid.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Enligt de flesta som har kommenterat så verkar Loopia inte vara det bästa och eftersom de säkert kommer vara dyrare än Binero så är en flytt rätt aktuell. Har läst i tråden och känslan är mellan att testa Egensajt.se eller One.com.

Krav: Stabil e-post, php, mysql, 2st domäner, lite trafik.

Egensajt.se
Fördel: Svensk webbhotell, Lite mindre hotell, gratis flytt
Nackdel: Det första man läser på driftinfo är problem med mail. pågående sedan 2/7 (troligtvis inte ändrad till "löst", Mindre hotell vilket kan ge mer "pulande" så det strular, enligt allabolag endast en anställd (?), support på dagtid.

One.com
Fördel: 1,5 miljoner sidor, Stor aktör, säkert mer avancerad kontrollpanel, Support dygnet runt.
Nackdel: Stort företag kan ge sämre service i vissa fall

Det är ju samma pris, och båda är billigare än Binero. Det är svårt att välja mellan dessa. Lutar åt One.com.

Finns det mer fördelar, nackdelar mellan dessa?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zidichy:

@ztenlund
Det finns säkert ett par andra webbhotell förutom one.com men inga jag testat så kan ej svara på om dom är bra eller ej.
Men jag har hör & läst enbart bra saker om https://www.egensajt.se/

Tips till alla som läser,
Något som ni bör se till är att den leverantör av de webbhotell ni väljer, har DNSSEC.
Har inte leverantören av de webbhotell ni väljer, stöd för DNSSEC så bör ni välja ett annat webbhotell.
one.com har stöd för DNSSEC

Men som sagt one.com saknar Two Factor Authentication för kundportalen.
Har bett dom inplantera det, fick till svar att deras nuvarande mjukvara ej stödjer det. Vad nu de betyder? Jag menar google har ganska simpla instruktioner för hur man inplanterar 2fa, så vet inte riktigt varför dom duckar för att lägga till det,
antar att de är pga lathet, okunnighet, eller så känner dom att de inte är så viktig prioritering ännu.
Hursom helst, 2fa @ one.com är ett önskemål från mig och säkert flera andra kunder som har dom

Tack för tipset!

Valde Binero aktivt före Loopia, så nu byter jag. egensajt.se verkar ha gratis flytthjälp också juli ut samt är billigare på det jag använder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det låter som en bra lösning med Essentials eller G-suite. Om jag inte hade en hemsida på samma domän skulle detta vara mycket intressant. För det finns väl inget sätt att dela en domän.

Sedan är ju frågan om man får ha det som privatperson?

Om jag inte hade en bra mail-adress så skulle jag nog kunna gå över till gmail inom snar framtid.

Det är inga problem med DNS att tala om att mejlen ska gå till G-suite/Office365, hemsidan till leverantören av webbservern (www.mindomämn.se), ftp-server hemma hos dig själv (ftp.mindomämn.se) och ytterligare saker. Allt handlar om olika records i DNS-servern. Sakerna behöver olika namn och mejlen går via det som heter MX-record.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag fattar inte varför folk ska använda webhotellens egna mailservar. Skiten är ju rena stenåldern. Kör själv med Office 365, Business Essentials för 47,30kr (ex moms) per månad.

Detta är per användare.

Jag som har ett antal mailadresser skulle få en väldigt dyr tjänst.

Så Postfix/Dovecot på en VPS är min lösning.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är inga problem med DNS att tala om att mejlen ska gå till G-suite/Office365, hemsidan till leverantören av webbservern (www.mindomämn.se), ftp-server hemma hos dig själv (ftp.mindomämn.se) och ytterligare saker. Allt handlar om olika records i DNS-servern. Sakerna behöver olika namn och mejlen går via det som heter MX-record.

Det är bra att veta att det skulle fungera, då kan jag byta och sedan om mailen inte funkar som det ska kan man kanske gå över till exchange eller G-suite. Ska ta tag i det i veckan, men har så mycket mail jag ska flytta över. Visserligen går det okej att göra genom att spara de med Thunderbird och dra in dom på det nya sedan. (kör IMAP).

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är bra att veta att det skulle fungera, då kan jag byta och sedan om mailen inte funkar som det ska kan man kanske gå över till exchange eller G-suite. Ska ta tag i det i veckan, men har så mycket mail jag ska flytta över. Visserligen går det okej att göra genom att spara de med Thunderbird och dra in dom på det nya sedan. (kör IMAP).

Använde ett verktyg som heter offlineimap för ett par år sedan när jag behövde flytta mail från ett företag till ett annat.

https://blog.stefanproell.at/2015/11/19/migrate-all-your-mail...

Kanske kan vara en variant...

Har haft domäner både med City och Loopia och över lag har det fungerat OK. Men det har varit lite småsaker som deras nya kontrollpanel, när de började ta betalt för deras DNS, att man inte får samma pris om man beställer domäner via deras API som om man beställer via hemsidan. Sedan migrerades på något sätt mitt City-konto in "över" mitt Loopia-konto, så även om saker är där så saknas historik.
Har dock inte använt något webbhotell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Använde ett verktyg som heter offlineimap för ett par år sedan när jag behövde flytta mail från ett företag till ett annat.

https://blog.stefanproell.at/2015/11/19/migrate-all-your-mail...

Kanske kan vara en variant...

Har haft domäner både med City och Loopia och över lag har det fungerat OK. Men det har varit lite småsaker som deras nya kontrollpanel, när de började ta betalt för deras DNS, att man inte får samma pris om man beställer domäner via deras API som om man beställer via hemsidan. Sedan migrerades på något sätt mitt City-konto in "över" mitt Loopia-konto, så även om saker är där så saknas historik.
Har dock inte använt något webbhotell.

Testade nu att dra ett mail till skrivbordet från Thunderbird och det funkar bra, sedan finns det lokala mappar i Thunderbird som man också kan använda temp. Men sparar den där länken och om något verkligen strular med Thunderbird när man väl ska fixa till det. Tack!

Många verkar bara köra domäner, har alla egna webbservrar hemma? Jag kan sätta upp en också, men orkar inte med att alltid säkra upp den.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag fattar inte varför folk ska använda webhotellens egna mailservar. Skiten är ju rena stenåldern. Kör själv med Office 365, Business Essentials för 47,30kr (ex moms) per månad. Då får jag alla Office program i molnet och Onedrive med 1TB lagring. Men det bästa är ändå Exchangen med ActiveSync. Mailen kommer blixtsnabbt fram och kommer alltid fram. Aldrig haft minsta problem. Har nu varit kund sedan 2015. Har även haft lite andra planer E3 och business premium. Men det är samma Exchange-lösning i alla så även den billigaste duger. Har även mycket fin erfarenhet av G-suite som jag också kört parallellt nu i evigheter.

Office 365 stödjer inte "catch all".
Dvs jag kan hitta på vadsomhelstframför@mindomän.nu och mailet kommer fram till det konto jag har valt för catch all.
Supper att ha mailadresser som aftonbladet eller expressen@mindomän.nu och sedan när det kommer spam enkelt på själva mailadressen det är skickat till se vem som sålt adressen.

Har använt det nu i 10 år och att ändra detta beteende är säkert 50-tal timmar arbete för att försöka hitta alla konstiga adresser som man spritt runt om kring sig på nätet och ändra till en enda.

Där är min anledning till att inte köra Office 365 - det har helt enkelt inte funktioner som jag kräver

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Idag vaknade IDG till och publicerade en artikel om förvärvet, https://computersweden.idg.se/2.2683/1.721677/efter-storaffar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Idag vaknade IDG till och publicerade en artikel om förvärvet, https://computersweden.idg.se/2.2683/1.721677/efter-storaffar...

Se där. Jag har flyttat nu i dagarna till Egensajt.se och ska köra dom. Fungerat bra än så länge.
Ska säga upp Binero i veckan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Tack för tipset!

Valde Binero aktivt före Loopia, så nu byter jag. egensajt.se verkar ha gratis flytthjälp också juli ut samt är billigare på det jag använder.

Nps

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni för prisvärda alternativ för lite asp.net/mssql lösningar istf Binero? One har väl bara PHP tex och Azure blir för dyrt för hemmaprojekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni för prisvärda alternativ för lite asp.net/mssql lösningar istf Binero? One har väl bara PHP tex och Azure blir för dyrt för hemmaprojekt.

Skickades från m.sweclockers.com