Permalänk
Medlem

Liten musmatta max 20cm djup

Jag är på jakt efter en vettig musmatta med max 20cm i djup.
Har ett väldigt litet skrivbord och det tillåter bara en musmatta på max 20cm i djup, annars kommer musmattan hänga utanför skrivbordet.
Hittat lite noname som håller max 20cm, och Qck mini som är vettig annars är tyvärr 21cm i djup.

Förslag på någon vettig musmatta med maxdjup 20cm?

Permalänk
Medlem

Tittat på någon deskpad? Fast dom kanske inte heller riktigt passar.
https://www.asus.com/se/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-Scabbard/

Vet inte om du kan stoppa in mattan under skärmens fot där?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Jag skulle slå till på qck mini:n och sen skära/klippa till den med nån lämplig skalpell/sax/kniv/papperskärare. Bara att få de rundade hörnen att matcha exakt jag kan se ett eventuellt problem med.

Permalänk
Skrivet av qaws:

Jag är på jakt efter en vettig musmatta med max 20cm i djup.
Har ett väldigt litet skrivbord och det tillåter bara en musmatta på max 20cm i djup, annars kommer musmattan hänga utanför skrivbordet.
Hittat lite noname som håller max 20cm, och Qck mini som är vettig annars är tyvärr 21cm i djup.

Förslag på någon vettig musmatta med maxdjup 20cm?

http://forumbilder.se/I60N9/img-0495.jpg

Hej'
Är i samma situation som dig och letar musmatta. Har en gammal FZ-musmatta som jag klippt till så den har måtten B:130 mm, H:290 mm vilket är perfekt då mitt bord bara är 800 mm brett, så till höger om tangentbordet har jag bara 170 mm!
Sökt även bland de större om jag kunde hitta en som är typ B:770 mm, H:300 mm vilket vore perfekt... men gått bet.
problemet att klippa eller skära är ju just det att få kanterna snygga.
Tyvärr känns det som klippningsalternativet är det som gäller.
Begriper inte varför musmattor är så stora när man ändå inte rör musen mycket mer än handleden tillåter?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ditt upphöjningsmöbel (eller vad det nu heter?) för din bildskärm var tjusig. Vart har du köpt den?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hej'
Är i samma situation som dig och letar musmatta. Har en gammal FZ-musmatta som jag klippt till så den har måtten B:130 mm, H:290 mm vilket är perfekt då mitt bord bara är 800 mm brett, så till höger om tangentbordet har jag bara 170 mm!
Sökt även bland de större om jag kunde hitta en som är typ B:770 mm, H:300 mm vilket vore perfekt... men gått bet.
problemet att klippa eller skära är ju just det att få kanterna snygga.
Tyvärr känns det som klippningsalternativet är det som gäller.
Begriper inte varför musmattor är så stora när man ändå inte rör musen mycket mer än handleden tillåter?

Jaa jag förstår inte heller de riktigt stora musmattorna, men vissa kanske kör väldigt låg sens och rör hela underarmen. Själv rör jag bara handen och aldrig underarm.
Sharkoon Skiller SGP1 har jag beställt som passar enligt mina krav, 28x19,5cm. Hade fått några fina betyg på utländska sidor, men återstår och se. Dock verkar dina mått verkar dock vara extrema, har plöjt igenom internet rätt hårt men 17cm verkar va extremt svårt utan att trumma på kvalité. I så fall är nog klippa det vettigaste om du föredrar en kvalitativ musmatta.

Skrivet av Hund:

Ditt upphöjningsmöbel (eller vad det nu heter?) för din bildskärm var tjusig. Vart har du köpt den?

https://www.etsy.com/se-en/listing/639127864/monitor-stand-mo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Jaa jag förstår inte heller de riktigt stora musmattorna, men vissa kanske kör väldigt låg sens och rör hela underarmen. Själv rör jag bara handen och aldrig underarm.
Sharkoon Skiller SGP1 har jag beställt som passar enligt mina krav, 28x19,5cm. Hade fått några fina betyg på utländska sidor, men återstår och se. Dock verkar dina mått verkar dock vara extrema, har plöjt igenom internet rätt hårt men 17cm verkar va extremt svårt utan att trumma på kvalité. I så fall är nog klippa det vettigaste om du föredrar en kvalitativ musmatta.

https://www.etsy.com/se-en/listing/639127864/monitor-stand-mo...

Tack! Men för ettusen kronor passar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Slå in önskat mått i Prisjakt och välj efter tycke bara. Finns musmattor från Qpad, Deltaco, Sharkoon, König, Hama, Logilink med flera som är max eller under 20 cm djupa. TS har ju redan hittat, men @Främling bör hitta via Prisjakt om det inte är något jättespeciellt som efterfrågas, där är det nog enklast att vända på musmattan åt andra ledden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Jaa jag förstår inte heller de riktigt stora musmattorna, men vissa kanske kör väldigt låg sens och rör hela underarmen. Själv rör jag bara handen och aldrig underarm.
Sharkoon Skiller SGP1 har jag beställt som passar enligt mina krav, 28x19,5cm. Hade fått några fina betyg på utländska sidor, men återstår och se. Dock verkar dina mått verkar dock vara extrema, har plöjt igenom internet rätt hårt men 17cm verkar va extremt svårt utan att trumma på kvalité. I så fall är nog klippa det vettigaste om du föredrar en kvalitativ musmatta.

https://www.etsy.com/se-en/listing/639127864/monitor-stand-mo...

Därav termen "deskpads" inte musmattor
Det blir mjukare under tangentbordet, mindre vibrationer i bordet och mindre ljud.

Alla har säkert olika skäl men där har du ett.