780 ti kylning info Sökes

Permalänk

780 ti kylning info Sökes

Mitt gamla Gigabyte GTX 780 Ti Brann precis upp och jag har ytterligare ett kort som jag ska byta till men har ej originalkylare till den.

Är den någon som har eller vet vart man kan få tag på antingen original/3d'e part kylare eller vram kylning (jag har en accelerero IV extreme liggandes men saknar vram och ram kylning) och sen funderar jag på 2 komponent cement'ish gjord för att fästa heatsinks på minnena.

nån som har några förslag?

Jag ska skaffa nytt graffe kort senare men tänkte använda denna så länge det funkar

hittar jag inte det jag behöver så har jag två EK block och ett 780 Ti som åker upp på marknaden senare för en billig peng xD

MvH Stefan.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Mitt gamla Gigabyte GTX 780 Ti Brann precis upp och jag har ytterligare ett kort som jag ska byta till men har ej originalkylare till den.

Är den någon som har eller vet vart man kan få tag på antingen original/3d'e part kylare eller vram kylning (jag har en accelerero IV extreme liggandes men saknar vram och ram kylning) och sen funderar jag på 2 komponent cement'ish gjord för att fästa heatsinks på minnena.

nån som har några förslag?

Jag ska skaffa nytt graffe kort senare men tänkte använda denna så länge det funkar

hittar jag inte det jag behöver så har jag två EK block och ett 780 Ti som åker upp på marknaden senare för en billig peng xD

MvH Stefan.

Minneskylning är och har (nästan) alltid varit onödigt bling (utom RDRAM som faktiskt behövde värmespridare).
Och accelero varianterna har vad jag vet väldigt bra luftflöde över PCB'n.

Permalänk
Medlem

Skulle lägga upp en köpesannons här på marknaden, annars tror jag det kan vara stökigt med ett så pass gammalt kort. Ebay eller dylikt är nog dit du får vända dig, tveksamt om det saluförs nytt idag. Släng iväg ett mail till Gigabyte annars?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Minneskylning är och har (nästan) alltid varit onödigt bling (utom RDRAM som faktiskt behövde värmespridare).
Och accelero varianterna har vad jag vet väldigt bra luftflöde över PCB'n.

Kortet höll sig alltid otroligt kallt så det förvånar mig inte (körde utan vram kylfläns men med kylflänsar på minnena)
dock så är kylflänsen vad som gjorde att det brann, en föll av och kortslöt ett motstånd, ser dock att två har brunnit och antagligen inte samtidigt så kortet funkar ändå xD men tänker inte chansa så jag använder mitt backup kort.

Skrivet av trickeh2k:

Skulle lägga upp en köpesannons här på marknaden, annars tror jag det kan vara stökigt med ett så pass gammalt kort. Ebay eller dylikt är nog dit du får vända dig, tveksamt om det saluförs nytt idag. Släng iväg ett mail till Gigabyte annars?

jo tack jag har försökt hitta nytt sen några år tillbaka och det är knapert, ville undvika ebay så gott det går, tänkte jag skulle höra här först men men, om inget annat så får det bli ebay all the way.

Visa signatur

- Citera för svar -