Microsoft släpper DirectX 12 till Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Två kort funkade sjukt bra med mina R9 290. spelet var lent som en gurka. Inga stutter eller annat bös.
Samma med Witcher 3 och ett gäng till.

Låter ju bra ...men enligt dem flesta tester så är 1% och .1% värden definitvit alltid varit ett problem med SLI/Crossfire/multi-gpu.

Jag provade 7870 crossfire en gån det var hur mycket strul som helst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ultraform:

Oj
Jag älskar Windows 7, men man kan ju få Win 10 att se likt Win7.
Men jag får aldrig stabil fps med windows 10 testat många versioner och tweakat och ändrat hit och dit.

Med windows 7 exempel kan fps låsas till 300 i CS GO och fps står blixtstilla men med samma cfg och settings så hoppar fps extremt, även när jag sänker och låser till 150fps, även i menyn hoppar fpsen. Förmodligen inget jag inte känner.
Hade det inte varit så med w10 hade jag kunnat gått över.
Även testat med vänners bättre PC men samma där.

Sen med USB vet jag inget annat än att man kan köra USB controller PCI/Pci-e kort för få fungerande usb portar.
Sen har jag sett vissa Moderkort från Gigabyte och Asus som har support för 9th och 8th Gen Intel® Core™ Processorer som har stöd för windows 7. Gigabyte H310M DS2V 2.0 / H310M S2 2.0 sen några PRIME-H310M från Asus med stöd för Windows 7.

Visst går det att göra den likt Windows 7 men jag mår skit dåligt av att det ser mer likt ut Android än Windows i visa menyer som stör mig, och att man inte kan välja vilka packet som ska installera utan blir tvingad på massa skit som jag aldrig kommer använda.

Windows 10 ltsb är den man ska köra med om man vill ha det stabilt.

Har vart inne på mod forum när dom skriv att det inte gick att fixa och skriv att man måste ha ett USB-kort, så jag fick trycka in ett USB-kort för att få det att funka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Lite nya uppgifter.

Min frågeställning var om man kunde installera DX12 fick detta svar tillbaka.

Citat:

DX12 doesn't get installed - it's either part of Windows 10, or it's included with games that ship to Win7, there's no installer

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

HAHAHA.. Det "gick" ju inte att porta DX12 till win 7 hette det. Åh pyttemjuk you so silly.

Är kanske inte ens en port. De kanske alltid har haft en whitelist/certifikat i Windows som godkänner olika versioner av DirectX för att kunna diversifiera spridningen. Vem vet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Låter ju bra ...men enligt dem flesta tester så är 1% och .1% värden definitvit alltid varit ett problem med SLI/Crossfire/multi-gpu.

Jag provade 7870 crossfire en gån det var hur mycket strul som helst

Jag körde multigpu i 10 års tid utan några bekymmer att tala om.
Rörde sig om 4780X2, GTX 580 SLI och Titan SLI.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Windows 7. 2019. 🤦‍♀️😂

Här rullar Windows 7 på som vanligt. Hoppas det retar någon. Jag bryr mig inte ett skit vad andra tycker om mitt val

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Windows 7. 2019. 🤦‍♀️😂

Finns ingen anledning att uppgradera till Windows 8/10. Går hellre över till Linux när supporten tar slut nästa år.

Man kan fråga sig varför MS börjar med detta jobb nu, ska de förlänga W7 som XP?

Permalänk
Inaktiv

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.722589/windows-7-suppo...

Företagskunder kan dock köpa sig till förlängd support i ytterligare tre år, per dator, men med en dubblering av avgiften varje år, rapporterar ComputerWorld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Kan W7 ägare ens använda MS Store?
Finns väl bara till W8.1/W10 via UWP?

Liksom det jag funderar på.
Dom kanske kan trixa in det i W7 på det här sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag blev faktiskt nästan lite sugen att köra W7 istället för W10. Gillade den versionen skarpt. Men det är alltså upp till utvecklarna att ge spelen stöd för W7 överhuvudtaget?

Jag tror TOM att det har med spelutvecklarna och grafikkortstillverkarna att göra.
Om man lägger märke till i vilka regioner Win7 fortfarande är det mest använda operativsystemet, ser man att tex Sydamerika, Afrika och stora delar av Asien fortfarande kör med äldre maskiner och Windows 7.
Det är trots att dessa regioner har mindre köpkraft, fortfarande en stor marknad.
Så det blir ekonomiskt enklare för dessa länders datoranvändare att bara uppdatera till ett nyare grafikkort för att köra nyare titlar.
Klart kan dom ochså uppdatera till Win10, men av vissa anledningar gör dom inte det.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

@Traumklang: Finns platser som inte tillåter windows 10 pga av deras nätintegrering och "cloud" samt av privacy policies.
Ett exempel är från tyska skolmyndigheten som inte tillåter windows 10, office 365 och en hel del annat:

"HBDI was resolute in the ruling, warning that “The digital sovereignty of state data processing must be guaranteed”. As for how Microsoft can regain credit, seeking user consent has been deemed insufficient. If users can’t be sure what data Microsoft is taking from them or how the company will use it, the consent given rests on shaky grounds. Microsoft needs to overhaul its approach to third-party data access and Microsoft Office 365/Windows 10 telemetry, HBDI advises, before it can re-enter the market.

Google Docs and Apple’s iWork were also critiqued for inadequate privacy policy by the body, with HDBI warning that schools may well avail themselves of alternative tools. It appears time is of the essence if Microsoft wants to resurrect its cloud services in Hesse’s schools."

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Innebär detta att 4k hdr hevc hårdvaruavkodning kommer att fungera under win7?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

@Traumklang: Finns platser som inte tillåter windows 10 pga av deras nätintegrering och "cloud" samt av privacy policies.
Ett exempel är från tyska skolmyndigheten som inte tillåter windows 10, office 365 och en hel del annat:

"HBDI was resolute in the ruling, warning that “The digital sovereignty of state data processing must be guaranteed”. As for how Microsoft can regain credit, seeking user consent has been deemed insufficient. If users can’t be sure what data Microsoft is taking from them or how the company will use it, the consent given rests on shaky grounds. Microsoft needs to overhaul its approach to third-party data access and Microsoft Office 365/Windows 10 telemetry, HBDI advises, before it can re-enter the market.

Google Docs and Apple’s iWork were also critiqued for inadequate privacy policy by the body, with HDBI warning that schools may well avail themselves of alternative tools. It appears time is of the essence if Microsoft wants to resurrect its cloud services in Hesse’s schools."

Företaget jag sålt, tillät jag inte heller Win10 på datorer på kontoret, bokföringen, CAD CAM avdelningen och i produktionen just pga Win10's virusaktiga beteende.
Men jag tänkte först och främst om datorspelare när jag läste om att DX12 skall komma till Win7
Företag bör helt klart avstår från att installera trojaner som Win10.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Vet att Microsoft trycker på att uppgradera till Windows 10 snarast med tanke på att supporten går ut i Januari 2020, de säger t.om att extended support INTE är ett bra alternativ. Att dom helt plötsligt lägger till DX12 stöd gör ju bara att folk kan hålla kvar i Windows 7 längre. Snacka om att motarbeta sig själv, för att inte tala om grafikkortstillverkarna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Windows 7. 2019. 🤦‍♀️😂

Windows 7 funkar fortfarande bra och så länge det funkar ,varför skulle man byta?;)
Visst Windows 7 kommer snart sluta stödjas men jag ser ingen anledning att byta alls ... även om jag har datorer med W10 på så kommer Windows 7 få rulla vidare