Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

säljer min laptop för 9000kr om några timmar, är det ett misstag?

Permalänk

säljer min laptop för 9000kr om några timmar, är det ett misstag?

Kolla annonsen https://www.blocket.se/malmo/Acer_Predator_GTX_1070_rubust_ga...
den datorn det gäller, tänker sälja till en budgivare på 9000kr, är det ett misstag?
Vad skulle ni gjort? är 9000kr rimligt?

Permalänk
Medlem

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4306365

Är det den? 9000 känns rätt lågt men andrahandsvärdet på datorgrejer är inte direkt fantastiskt om det inte handlar om lösa grafikkort eller ram-minnen, diskar som passar "alla". En värsting gaming laptop är en niche:ad pryl som inte många behöver/vill ha och de som verkligen vill ha en bryr sig inte så mycket om priset.

Så här, om du inte behöver pengarna snart så skulle du gott kunna hålla på den ett tag till och hålla annonsen uppdaterad så tror jag säkert att du får iaf 10 för den men tror du måste få den såld inom 6 månader för att den inte ska tappa ännu mer, länka in orginalpriset / prisjakt länk till den så folk ser att den kostade väldigt mycket mer när du köpte den så går det nog bättre, ser ut som en bättre deal.

Men behöver du cashen så kör på det, 1000 spänn eller så är kanske inte värt risken/besväret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Kolla annonsen https://www.blocket.se/malmo/Acer_Predator_GTX_1070_rubust_ga...
den datorn det gäller, tänker sälja till en budgivare på 9000kr, är det ett misstag?
Vad skulle ni gjort? är 9000kr rimligt?

Jag sålde min gaminglaptop med GTX 980M för 6500 kr för ett år sedan ungefär, två och ett halvt år gammal med nypris runt 26k. Det var egentligen dumt eftersom jag behövde en bra laptop sen också, men rent ekonomiskt hade jag inte kunnat få mycket mer pengar för den när jag sålde.

Är det en lokal köpare?

Permalänk

@takeoninja: Yes det är den..

Permalänk

@takeoninja: @takeoninja: Jau.. Nä egentligen behöver jag bara en stationär dator men svårt att hitta någon som vill byta. Så tänkte sälja för 9000 och köpa stationär för kanske 13.
Men, ja.. så får väl sälja för 9000kr nu. Köpte för 20000. 2017

Permalänk

@Sveklockarn: Yes, en lokal köpare i Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

@Sveklockarn: Yes, en lokal köpare i Malmö

Då hade jag försökt klämma den köparen på 10k, det är ändå värt en hel del att kunna hämta/testa datorn lokalt mot att försöka köpa en på distans, särskilt med tanke på att de "billigaste" på Blocket är i den prisklassen redan.

Om köparen heter William så kan du skicka ett PM.

Permalänk
Medlem

@Hundvalpen1: Då fick du iaf ett bra pris när du köpte, så det är ju gött det iaf. Vill du ha ett byte skulle jag letat bland de som säljer stationära på och fråga om de är intresserade av byte (inte de som lagt anledningar som visar att de inte vill ha en dator).

Permalänk

@takeoninja: har skrivit till nästan alla stationära av intresse redan haha!

Permalänk

@Sveklockarn: hehe, hans svenskar verkar inte vara på topp så tvivlar på en William