Razer avtäcker Seiren Emote – mikrofon som förmedlar känslor

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker Seiren Emote – mikrofon som förmedlar känslor

Mikrofonerna i Razers Seiren-serie utökas med Seiren Emote, som med 64 stora pixlar låter den som strömmar spel förmedla sina känslor med emoji-symboler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Inte långt kvar tills världen slutar såhär:

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Hemska tanke!
Tror inte att målgruppen är så stor för Razers mic.

Permalänk
Medlem

Räknar man med att mikrofonen inte kommer fungera för ändamålet, Razers kvalitet i åtanke.

PS! Föregående mening kan innehålla spår av subjektivitet och fördomar mot Razer.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Musikälskare

Kommer att sälja som smör tror jag, innovativt och målgruppen finns

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kommer att sälja som smör tror jag, innovativt och målgruppen finns

Du får inte glömma att lägga till

/s
efter inlägget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Du får inte glömma att lägga till

/s
efter inlägget

men det är ju den sorgliga sanningen, det är inte sarkasm.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Dumbullen:

Du får inte glömma att lägga till

/s
efter inlägget

Skrivet av ZothOmmog:

men det är ju den sorgliga sanningen, det är inte sarkasm.

Precis, bra jobbat av Razer imo

Önskar man kunde komma på något så här "meningslöst" som också genererat pengar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Och jag som trodde JAG var en grinig gammal gubbe.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Och jag som trodde JAG var en grinig gammal gubbe.

Folk kan inte ta andra människors perspektiv.

Permalänk
Medlem

Gullig! Skulle vara skoj om den kom med en AI som kunde urskilja sarkasm, ironi och skämt.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag väntar bara på att Razer släpper Seiren Meme, enkom för @Jacob skull. De skulle nog förvisso inte kunna utrusta den med tillräckligt många memes för att räcka en tiondel av vägen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Emojis/smileys kom till för att förmedla sarkasm, ironi och skämt i text.
Om användarna har tillräcklig I (utan A framför), så ska det inte behövas emojis för tal.

Att den är från Razer är dåliigt nog.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av loevet:

Jag väntar bara på att Razer släpper Seiren Meme, enkom för @Jacob skull. De skulle nog förvisso inte kunna utrusta den med tillräckligt många memes för att räcka en tiondel av vägen.

Världen behöver fler meme-inspirerade produkter!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Razer är verkligen inte bra på ljud sett till priset och detta gör ju inte precis att förtroendet ökar.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Så en streamer ska försämra sitt ljud för att folk ska få se en liten animation då och då?
Låter som en lagom onödigt produkt.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att Youtube kanalen Podcastage testade Seiren mikrofonen mot ett gäng andra och att Razers mikrofon inte lät särskilt bra. Han hade med mikrofoner som både lät bättre och var billigare i pris.

https://www.youtube.com/watch?v=sEmKwWJAjPk

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Så en streamer ska försämra sitt ljud för att folk ska få se en liten animation då och då?
Låter som en lagom onödigt produkt.

Försämra sitt ljud? Denna mikrofonen minus emoji grejen hade väl knappast resulterat i att ljudet på den blivit bättre.

Ljud, pris, utseende, formfaktorr och flera andra faktorer spelar ju roll när man väljer en produkt.

Jag hade snarare tolkat det som "Ska en streamer lägga lite extra pengar på att folk ska få se en liten extra animation då och då?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag väntar bara på att Razer släpper Seiren Meme, enkom för @Jacob skull. De skulle nog förvisso inte kunna utrusta den med tillräckligt många memes för att räcka en tiondel av vägen.

Varför läste jag mumin istället för Meme?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Försämra sitt ljud? Denna mikrofonen minus emoji grejen hade väl knappast resulterat i att ljudet på den blivit bättre.

Ljud, pris, utseende, formfaktorr och flera andra faktorer spelar ju roll när man väljer en produkt.

Jag hade snarare tolkat det som "Ska en streamer lägga lite extra pengar på att folk ska få se en liten extra animation då och då?"

Jag tänkte mer i vägen att dom flesta streamers som har redan bättre utrustning själv vilket gör att gå ner till Razers överprisade prylar resulterar i sämre mikrofon så då blir ljudet sämre. Kanske skulle skrivit lite mer än det jag gjorde.

Personligen skulle jag dock inte säga att kostnaden är ett problem eftersom det är deras jobb och då jag skulle säga att det mesta pengarna som man lägger på att förbättre sin stream är värt det. Dock är nog denna produkten ett undantag där du inte får något av direkt värde.

Ljud, pris, utseende och formfaktor är ju inte något denna mikrofon är bra på direkt om den är som tidigare modell.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Jag tänkte mer i vägen att dom flesta streamers som har redan bättre utrustning själv vilket gör att gå ner till Razers överprisade prylar resulterar i sämre mikrofon så då blir ljudet sämre. Kanske skulle skrivit lite mer än det jag gjorde.

Personligen skulle jag dock inte säga att kostnaden är ett problem eftersom det är deras jobb och då jag skulle säga att det mesta pengarna som man lägger på att förbättre sin stream är värt det. Dock är nog denna produkten ett undantag där du inte får något av direkt värde.

Ljud, pris, utseende och formfaktor är ju inte något denna mikrofon är bra på direkt om den är som tidigare modell.

Skulle vilja säga att det är en minoritet av alla streamers som har det som jobb. En majoritet av de tiotusentals som streamer kan inte leva på det. Säkert många av dem som är en målgrupp för detta. Kanske inte ninja.

Eller så är det folk som bara vill ha lite "swag" som är målgruppen. Det finns ju massvis av människor som har RGB på typ...allt... som är kopplat till en dator, av lite oklara anledningar. Säkert många som tycker det är lite kul med en led-smiley på mikrofonen, framförallt som de kan göra helt egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Skulle vilja säga att det är en minoritet av alla streamers som har det som jobb. En majoritet av de tiotusentals som streamer kan inte leva på det. Säkert många av dem som är en målgrupp för detta. Kanske inte ninja.

Eller så är det folk som bara vill ha lite "swag" som är målgruppen. Det finns ju massvis av människor som har RGB på typ...allt... som är kopplat till en dator, av lite oklara anledningar. Säkert många som tycker det är lite kul med en led-smiley på mikrofonen, framförallt som de kan göra helt egna.

Sant att inte alla har det som jobb men känns som det är mest den typen av person som det skulle passa om någon. Om ingen tittar på streamen så finns det ju inte så mycket anledning till den

Att folk gillar RGB och liknande det är en helt annan grej, där kanske det kan gå hem bara att enda problemet är väl att mikrofonen förmodligen är anpassad för att ha RGB delen mot kameran så du inte ser den. Känns inte som att det borde finnas så stor målgrupp för mikrofonen men samtidigt så vet jag att saker som Elgatos Stream Deck existerar och det borde ungefär vara samma målgrupp.

Nog mycket folk som gillar att köpa saker som dom tror dom kommer använda/hjälpa dom men så slutar det upp med att det kanske inte riktigt var så. Jag har ju ALDRIG köpt något på det sättet (2 st logitech och en thrustmaster ratt och alla är sålda inom ett år, ibland lär man sig inte).

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Inaktiv

g i m m i c k