Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem

@Beta: Tackar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@pianonist: OLED-optimerat?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wikai:

@Simon H: OLED-optimerat?

TN-optimerat.

Permalänk
Medlem

Har du lust att dela med dig av bakgrundsbilden?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har du lust att dela med dig av bakgrundsbilden?

https://i.imgur.com/Cvt0dmB.jpg

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Lego Master

Gick och blev Viggen-nostalgisk.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Många desktops fullt med ikoner på ser ju förjävligt ut... hur klarar ni av det?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tjusig. Synd att det inte var något spöke på golvet. Men det kanske kommer i nästa version

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Perrablerra: Min första tanke kring det hela, det var ju att det bara skulle vara ett tomt "Windows" fönster som gav ifrån sig en fönsterskugga med ett spöke på golvet som tittade fram ( precis som i ditt önskemål, eller som du också nämnde ).

Det var lite det som låg till grund till det här. Men efter lite funderingar så slutade det med att jag bestämde mig för den här versionen.

Men bara för det så är det, eller så finns det ju ingenting som säger att jag kan lägga upp en version 2.0 där man kan se själva spöket i speglingen från fönstret i golvet, och inte i själva fönstret som nu.

Vi får se hur jag gör framöver. Men tack för feedbacken!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skickar med en mall för Rainmeter om nån är intresserad och vill göra egna ikoner.
Bara att byta namn på saker, göra en egen bild samt länka till önskat spel, program etc.
https://www.sendspace.com/file/4yy574

Permalänk

Minimal Maximalism

Visa signatur

You cannot control your own population by force, but it can be distracted by consumption.

Permalänk
Medlem

Vem älskar inte kaffe?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Testade precis rainmeter för att få transparent aktivitetsfält, samt att centrera ikonerna, vilket blev snyggt.

Dock undrar jag två saker:

Går det att få aktivitetsfältet transparent mot ex internetfönstret med och inte bara bakgrundsbilden? Ser snyggt ut med bakgrundsbilden, men drar jag upp ett fönster så är det inte transparent mot det?

Sen undrar jag hur jag ändrar färg på startmenyns windowslogga, den är gråsvart nu vilket gör att den inte syns. Hur gör jag den vit?

Edit, detta fixade jag genom att ändra windowstemat till mörkt i inställningar.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

@kjsebbe:
Hej! ursäkta frågan men finns det en guide hur man installerar allt så som du har det ?

Permalänk
Medlem

Ganska basic look som man haft sen XP tiden dock har jag inte kvar Mina Document och Den här Datorn då jag inte orkar leta i settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Många desktops fullt med ikoner på ser ju förjävligt ut... hur klarar ni av det?

Trickset är att man ser till att ha något program eller spel igång som täcker skrivbordet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Trickset är att man ser till att ha något program eller spel igång som täcker skrivbordet

Lite som att täcka dammråttorna med mattan. Vetskapen av det som finns under mattan ger ungefär samma känsla

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Trickset är att man ser till att ha något program eller spel igång som täcker skrivbordet

Då ska du se min systers. Det är så mycket ikoner och junk så hälften ligger utanför skrivbordet och går inte att se eller klicka på lol.

Permalänk
Medlem

Når i princip allt via Start Meny:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Då ska du se min systers. Det är så mycket ikoner och junk så hälften ligger utanför skrivbordet och går inte att se eller klicka på lol.

Låter lite som min gamla chef. På ett morgonmöte baserade hon stolt ut att man minsann kan ha bokmärken på internetprogrammet så man slipper googlesöka varje gång man ska till en skda.

”God morgon” tänkte de flesta av oss men då vi har en del teknikanalfabeter till tanter på jobbet så kom förstås frågan hur man lyckas med en sådan bedrift. Chefen startar projektorn för att visa och loggar in på sitt konto. På skrivbordet mäts man av vad som verkade vara hundratals ikoner. 20-30 stycken av dessa var genvägar till diverse hemsidor. Hon visade sen att man sparar de så kallade bokmärkerna genom att trycka på ~”spara genväg på skrivbordet”.

Många andra ikoner på skrivbordet var sådant som hon omöjligt kan ha använt på flera år, t.ex. genvägar till program som togs bort minst 3-4 år tidigare. Vettefan hur hon lyckats behålla dem så länge.

Men men, alla har vi våra sätt.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte visa mitt skrivbord pga jag använder Wallpaper Engine.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Låter lite som min gamla chef. På ett morgonmöte baserade hon stolt ut att man minsann kan ha bokmärken på internetprogrammet så man slipper googlesöka varje gång man ska till en skda.

”God morgon” tänkte de flesta av oss men då vi har en del teknikanalfabeter till tanter på jobbet så kom förstås frågan hur man lyckas med en sådan bedrift. Chefen startar projektorn för att visa och loggar in på sitt konto. På skrivbordet mäts man av vad som verkade vara hundratals ikoner. 20-30 stycken av dessa var genvägar till diverse hemsidor. Hon visade sen att man sparar de så kallade bokmärkerna genom att trycka på ~”spara genväg på skrivbordet”.

Många andra ikoner på skrivbordet var sådant som hon omöjligt kan ha använt på flera år, t.ex. genvägar till program som togs bort minst 3-4 år tidigare. Vettefan hur hon lyckats behålla dem så länge.

Men men, alla har vi våra sätt.

Låter ju fascinerande! Synd att du inte tog bild på detta konstnärligt utförda skrivbordstema!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

@Trunk:
Det lät ett par snäpp värre hehe. Själv är jag en sån som sparar extremt många bokmärke bara för att jag kanske ska kika på dom nån gång.Har säkert uppemot 1000st haha. Sparar även ner youtube videos som jag vill ha kvar då jag är rädd att dom ska försvinna eller att jag inte ska hitta dom igen. Lite ocd kanske
Dock är skrivbordet och mapparna rena.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Lego Master

Blev ny bakgrundsbild när Horizon 2: Forbidden West presenterades.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det är ju trots allt sommar så varför inte byta från en iofs somrig men lite mörk bild till denna. Ger även lite tröst då dessa vackra båtar kommer ligga i hamn hela sommaren iom Corona

Visa signatur