Permalänk
Medlem

Tips på registrar för .com domäner

Tja

som rubriken lyder letar jag efter en pålitlig och kostnadseffektiv leverantör av .com domäner.

Jag tänkte använda den till en webshop och köpa host senare när jag är klar med hemsidan och bättre kan uppskatta mina behov där. Jag blev avskräckd av alla GoDaddys tillägstjänster så tänkte kolla med er också.

Vad tycker ni om Gandi.net?

Jag ser gärna att SSL certifikat lämplig för webbshop ingår samt att det inte kostar mycket extra för att få uppgifter dolda för whois-kontroller i den utsträckning som är lämplig för webshoppar.

Permalänk
Skrivet av ab3:

Tja

som rubriken lyder letar jag efter en pålitlig och kostnadseffektiv leverantör av .com domäner.

Jag tänkte använda den till en webshop och köpa host senare när jag är klar med hemsidan och bättre kan uppskatta mina behov där. Jag blev avskräckd av alla GoDaddys tillägstjänster så tänkte kolla med er också.

Vad tycker ni om Gandi.net?

Jag ser gärna att SSL certifikat lämplig för webbshop ingår samt att det inte kostar mycket extra för att få uppgifter dolda för whois-kontroller i den utsträckning som är lämplig för webshoppar.

Jag har använt Namecheap som registrar och DNS-leverantör och är nöjd med dem. TLS-certifikat är sedan ett par år alltid gratis genom letsencrypt, och whoisanonymitet ska ingå i priset i en seriös lösning sen GDPR infördes.
Hover har också bra rykte.
Behöver du en komplett lösning med liten egen insats brukar folk rekommendera Squarespace, men det blir snabbt ett par hundralappar i månaden om du ska ha en shop hos dem.

Permalänk

Kan tipsa om Cloudflare. Ursprungligen en CDN leverantör men nu gör de lite allt möjligt och står framförallt upp för säkerhet och integritet på nätet med deras öppna DNS-serverar mm. Enkelt och bra UI för att handera DNS inställningar för domäner oavsätt registrar, men det går även att registrera domän direkt av dem. Vill du ha en svensk registrar så finns ju EgenSajt.se också där jag har .se domäner som inte går att registrera på Cloudflare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Jag har använt Namecheap som registrar och DNS-leverantör och är nöjd med dem. TLS-certifikat är sedan ett par år alltid gratis genom letsencrypt, och whoisanonymitet ska ingå i priset i en seriös lösning sen GDPR infördes.
Hover har också bra rykte.
Behöver du en komplett lösning med liten egen insats brukar folk rekommendera Squarespace, men det blir snabbt ett par hundralappar i månaden om du ska ha en shop hos dem.

Skrivet av axelpaxel:

Kan tipsa om Cloudflare. Ursprungligen en CDN leverantör men nu gör de lite allt möjligt och står framförallt upp för säkerhet och integretet på nätet med deras öppna DNS-serverar mm. Enkelt och bra UI för att handera DNS inställningar för domäner oavsätt registrar, men det går även att registrera domän direkt av dem. Vill du ha en svensk registrar så finns ju EgenSajt.se också där jag har .se domäner som inte går att registrera på Cloudflare.

Tack hörni! Tar en titt