Electronic Arts påväg börja sälja spel på Steam

Permalänk
Melding Plague

Electronic Arts påväg börja sälja spel på Steam

Mycket tyder på att den som hyser motstånd mot Electronic Arts digitala butik Origin snart kan flytta sin digitala handel till Steam-butiken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt om det stämmer

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Löjligt med ubisoft att man fortfarande måste ha deras mjukvara installerad om man startar via steam.
Hoppas EA spelen kan köras direkt från steam..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag förstår att vissa fortfarande vill köpa via Steam istället för Origin. Men om detta blir likt UPlay att man nu får dubbla drm på sina spel så vetti katten om det är något att ha.

För övrigt var detta en stor clickbait varning på själva nyheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titeln är ju lite missledande jämnfört med texten.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: sannolikt är det fortfarande start via Origin som gäller. Om det inte är så ser jag att EA avvecklar programmet längre framåt.

Permalänk
Avstängd

Så dom två sämsta spelföretagen jobbar tillsammans...Steam och Activision/EA.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Ja de har ju inte blivit reviewbombade där på länge....

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Baxtex @Solaris det var inte medvetet, jag justerade rubriken så det framkommer att det inte är bekräftade uppgifter.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Så dom två sämsta spelföretagen jobbar tillsammans...Steam och Activision/EA.

Sen när är Steam ett eget företag? Trodde det var en produkt.
Sen när vart Activision och EA ett företag? När gick dem ihop? Måste ha missat detta.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

EA märkningen på ett spel tjänar samma syfte som varningarna på tobak idag.
Värsta utgivaren av spel tätt följt av Activision.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av patteSatan:

Så dom två sämsta spelföretagen jobbar tillsammans...Steam och Activision/EA.

Skrivet av Xyze:

Sen när är Steam ett eget företag? Trodde det var en produkt.
Sen när vart Activision och EA ett företag? När gick dem ihop. Måste ha missat detta.

Som Xyze är inne på så är Activision och EA två separata företag, men lika på vissa sätt

Permalänk
Inaktiv

Om vi ändå kunde få NHL till pc.

Permalänk
Medlem

Om man ändå måste ha Origin spelar det ingen roll.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Vore väldigt bra. Kanske man kan skaffa nya Star Wars spelet till dator. Glömmer bort att spela spel som inte är i Steam.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Löjligt med ubisoft att man fortfarande måste ha deras mjukvara installerad om man startar via steam.
Hoppas EA spelen kan köras direkt från steam..

Anser det samma. Har förståelse för om man fortfarande behöver ett Uplay-konto, men att man skippar mjukvaran.

Hoppas på samma lösning för Origin.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett dem på Epic faktiskt. Vet att många inte håller med.

Permalänk
Inaktiv

Om det fortfarande kräver origin är det ganska meningslöst. Ser hellre att de flyttar sina spel till Epic Games Store.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Hade hellre sett dem på Epic faktiskt. Vet att många inte håller med.

Skrivet av anon12433:

Om det fortfarande kräver origin är det ganska meningslöst. Ser hellre att de flyttar sina spel till Epic Games Store.

Skickades från m.sweclockers.com

Köper dem hellre på battle.net eller Uplay om jag ska välja mellan dessa 3.. Sen visst jag köpte metro men på rea annars så använder jag aldrig Epic Launcher
Men det är inget fel på epics launcher i sig , är väl mer att jag tycker det räcker med launchers och önskar snart att Streaming tar över och dödar PCn helt xD

Permalänk
Inaktiv

Hoppas verkligen vi inom snar framtid har möjlighet att köpa vilket spel vi vill på en och samma plattform (Inte nödvändigtvis Steam)

Permalänk
Medlem

Underbart, vill gärna ha alla spel på en plats och inte utspridda över hela världen runt typ. Jag gillar hur Ubisoft gjort tycker fler ska ta efter Ubisoft de är så mycket enklare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Om EA börjar sälja på Steam igen är ju det positivt, men jag köper ändå inget av dem om man måste ha ett Origin-konto och starta spelet via deras klient. Har varken glömt bort eller förlåtit dem för när de (bland annat) rafsade igenom allt på folks hårddiskar och rapporterade hem om det. Rena spyware-fasonerna var det.

Har samma inställning till Ubi för övrigt. Varit ganska många av deras spel jag varit rätt så intresserad av (HoMM 6, med mera), men om man måste ha Uplay installerat struntar jag i det. Finns så mycket annat bra att spela ändå, så...

Permalänk
Medlem

Märkligt hur folk föredrar Epic Launchern över Steam. Steams app är MYCKET mer anpassningsbar än Epic Launchern. Epic använder sig av extremt fula taktiker gällande deras Epic exklusivitet m.m för att locka developers och tbh, lura dem i längden. Epic Launchern saknar ju basala funktioner som att begränsa nedladdningshastighet m.m, tycker det är rakt av skamligt och visar bara på att Epic fick hybris efter Fortnites succé.

Vill inte minnas särskilt mycket fulspel från Steam om jag ska vara ärlig. Är öppet för detta. Konkurrens må vara viktigt, men det ska ske pga överlägsen kvalité och inte genom fulspel som Epic ägnar sig åt. Steam är fortfarande den bästa appen för spelhantering och det finns nog fog för att kalla det en objektiv sanning också.

Permalänk
Medlem

ja behövs uplay utöver steam är det inte alls intressant...

Permalänk
Medlem

Kommer högst troligen handla om en uplay liknande lösning, tweeten ser ut att visa hur EA pekar om exekveringen av att starta ett steam spel till att starta ett origins spel.

Permalänk
Medlem

Kul, men vad spelar det för roll. Steam är inte bättre än någon annan skräp-launcher. Vill vara helt utan dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Spelar inte EA spel så är inte drabbad

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Steam är en överskattad launcher

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Steam är en överskattad launcher

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket möjligt, men fortfarande irriterande att behöva ha 10 olika launchers till 10 olika spel typ.. Precis som streamingtjänster, vill ha allt samlat på en tjänst, inte behöva ha typ 15 olika för att komma åt allt jag vill ha.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Mycket möjligt, men fortfarande irriterande att behöva ha 10 olika launchers till 10 olika spel typ.. Precis som streamingtjänster, vill ha allt samlat på en tjänst, inte behöva ha typ 15 olika för att komma åt allt jag vill ha.

Gällande samlat på en tjänst, Gog Galaxy 2.0, men det kräver fortfarande resp launcher den kopplar bara ihop dom olika kontona så att man kan starta allt via gog