Permalänk

Var köpa cherry red keyswitchess

Verkar inte finnas så väldigt många ställen att köpa från framför allt när man är nordbo. Undrar först vilken typ jag ska köpa, det verkar finnas både plate och pcb mounted. Ska löda in dessa i mitt CM quickfire där några knappar behöver bytas ut. Sedan undrar jag helt enkelt vilken affär. Verkar som Amazon, som skeppar till Sverige, har men bara plate mounted (vad jag kan se). Mechanicalkeyboards.com har men jag vet inte hur bra rykte de har. Tips och råd uppskattas!

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Verkar vara plate mounted:

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

"Switch Mount Type Plate"

Har inget direkt tips om butik dock.

Mechanical keyboards ska väl vara bra vad jag hört, men har inte handlat därifrån själv.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

candykeys.com, ligger i tyskland.
Maxgaming har gateron switchar: https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=gmmk%20110

Permalänk
Medlem

"Plate Mount" funkar nog utmärkt. "PCB-mount" är till för när ett tangentbord saknar monteringsplatta och bara sitter i kretskortet utan något extra stöd.
Den enda skillnaden är att PCB-mount-brytarna har två extra plastpinnar i botten som ska passa i två små hål på var sida om det stora i kretskortet: Om kretskortet inte har såna hål så är det bara att knipsa av pinnarna.

* Candykeys i Tyskland
* FalbaTech i Polen.

En del elektronikkomponents-butiker har dem också, t.ex. Reichelt

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Ah, frågade candykeys de sa platemounted. Tack!

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

@Conditioned:
Har det löst sig för dig?
Jag har handlat från Candykeys mycket och jag är nöjd med dom på alla sätt och vis.

Permalänk
Skrivet av honoka:

@Conditioned:
Har det löst sig för dig?
Jag har handlat från Candykeys mycket och jag är nöjd med dom på alla sätt och vis.

Håller på och pratar med cherrykeys. De har varit fantastiska på att svara. Tyvärr verkar inte leopold göra tkl bord med iso-nor, något som candykeys sa att de gjorde från början. Aja, svårt att veta allt.

Blir nog ett leopold tkl med cherry reds och sen köra keyboard layouten "Swerty".

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.