Lågt ljud när jag använder "Lyssna på den här enheten".

Permalänk

Lågt ljud när jag använder "Lyssna på den här enheten".

Hej!

EDIT: Idag när jag satte på datorn fungerade det som vanligt igen. Teknik works in mysterious ways.

Under en tid så försökte jag komma på ett sätt så att jag kunde få ljud från både mina högtalare och mitt headset så jag slapp ändra uppspelningsenhet varje gång.
Lösningen jag hitta va att gå in på Inställningar/Ljud på kontrollpanelen/Inspelning/Stereo Mix/Egenskaper/Lyssna, kryssa i "Lyssna på den här enheten" och välja mitt headset i "Spela upp med den här enheten". Det har fungerat bra i några månader fram tills nu, en dag så va ljudet väldigt lågt när jag använde mitt headset.
Huvudvolym, headset volym och spelvolymen är på max och då är ljudet som om allt är på hälften typ.
Byter jag uppspelningsenhet till headsetet så är ljudet normalt.

Det känns som jag har provat allt förutom att formatera om datorn och skulle helst vilja slippa detta. =P

Windows 10 Home, har senaste uppdateringar.
Har ett Logitech G533 headset. Har senaste drivrutiner.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4094310
Har Realtek(R) Audio drivers. Har senaste drivrutiner.

Någon som har en idé på vad det kan vara?
Eller som har en annan lösning på att få ljud från högtalare och headset samtidigt?

Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, och dra åt helvete vad jag fick greja runt med allt för att få ordning på de. Slutade med att jag formaterade eller bytte drivrutiner och aldrig rört dom sen dess om jag inte minns fel. If it aint broken, dont fix it

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i