Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

Man kan leka runt ganska mycket i grafikinställningarna i RDR2.

Low settings
Volumetric clouds Low
https://i.imgur.com/fq7WFZe.png

Medium
https://i.imgur.com/HJkqMHe.png

High
https://i.imgur.com/8M1iK2y.png

Ultra
https://i.imgur.com/L3ADmWU.png

Kan jag köra medium -> high så är jag nöjd med utseendet iallafall. Ser ingen jätteskillnad mer än mellan low och medium egentligen.
Har inte pixelstuderat bilderna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Stefflo:

Kan jag köra medium -> high så är jag nöjd med utseendet iallafall. Ser ingen jätteskillnad mer än mellan low och medium egentligen.
Har inte pixelstuderat bilderna.

Volumetric clouds/fog brukar vara ganska prestandatungt också, så om nu "medium" ser vettigt ut i verkligheten kan det vara ett enkelt sätt att få upp bildfrekvensen lite extra.

Permalänk
Medlem

Så vackert <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Någon som läst om när det går att börja förladda? Brukar det vara 1v innan på Rockstar spel?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Någon som läst om när det går att börja förladda? Brukar det vara 1v innan på Rockstar spel?

Inget som sagts ännu, ps4 versionen kunde förladdas en vecka innan iallafall.

Permalänk
Medlem

När sweclockers gör en recension på det här så hoppas jag dom tar med gamla budgetdatorer så alla (kan jag spela detta med) besvaras.

Tre frågor som behövs besvaras i denna recension.

1. Vad krävs för stabila 30 och 60fps med allt på max i 1080p

2. Vad krävs för stabila 30 och 60fps med allt på max i 4k

3. Vad krävs för stabila 120fps+ med allt på max i 4k

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av SCORPIUS:

När sweclockers gör en recension på det här så hoppas jag dom tar med gamla budgetdatorer så alla (kan jag spela detta med) besvaras.

Tre frågor som behövs besvaras i denna recension.

1. Vad krävs för stabila 30 och 60fps med allt på max i 1080p

2. Vad krävs för stabila 30 och 60fps med allt på max i 4k

3. Vad krävs för stabila 120fps+ med allt på max i 4k

Väldigt bra tips. Jag och @jonast har börjat gå igenom olika uppslag för RDR2 och budgetdatorer är helt klart en intressant vinkel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar hur det påverkar försäljningssiffrorna när man portar spelet först ett år senare?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Undrar hur det påverkar försäljningssiffrorna när man portar spelet först ett år senare?

Bra, förmodar jag med tanke på hysterin som råder nu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Väldigt bra tips. Jag och @jonast har börjat gå igenom olika uppslag för RDR2 och budgetdatorer är helt klart en intressant vinkel.

Skickades från m.sweclockers.com

Till det här skulle jag vilja se sweclockers göra ett test med "optimerade inställningar" likt hardware unboxed ibland gör. Man kanske inte alltid måste fläska på med 8x MSAA och skuggdetaljer på "ultra" i de fall som "high" om exempelvis high ser identiskt ut?

Men det är klart... Jag förstår att det är lättare att bara sätta allt på medium om man ska testa 100 olika grafikkort. Men det testet kanske skulle kunna göras på utvalda grafikkort som exempelvis de rekommenderade grafikkorten som rockstar specificerar? Fixar RX 480/GTX 1060 6GB 4K i 30fps med "optimerade inställningar"?

Jag kommer såklart testa det här själv på mina gamla åbäken. Men jag tror det kan hjälpa förstagångsköpare på andra tankar som tror att de nödvändigtvis måste ha ett RTX 2080 ti alla dagar i veckan för en hyfsad spelupplevelse.

Skrivet av SCORPIUS:

Bra, förmodar jag med tanke på hysterin som råder nu.

Ja antagligen. Kolla på hur det har gått, (och fortfarande går?) för GTA V. Det toppar väl fortfarande listorna över mest sålda spel skulle jag gissa. När kom det ut? 2013 på konsol?

Det är egentligen ett sjukt dåligt tillfälle just nu för andra utgivare att släppa spel. Snacka om att hamna i skymundan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det är egentligen ett sjukt dåligt tillfälle just nu för andra utgivare att släppa spel. Snacka om att hamna i skymundan.

Ja, jag hörde talas om ett spel som kallades 2077 eller nått?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Ja, jag hörde talas om ett spel som kallades 2077 eller nått?

Tur det är ett tag kvar fram till dess... Men ja, hade faktiskt glömt bort det spelet haha.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Sådär, nytt grafikkort beställt (var tvungen att uppgradera ändå) Zotac 2070 Super AMP och Red dead redemption2 förbokat...Nu väntar jag bara....

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Bra, förmodar jag med tanke på hysterin som råder nu.

Tänker mest försäljning på PC då, samtidigt måste det ju finnas de som köper till PS4/Xbox eller backar ur?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Att man ännu inte kan förladda spelet gör mig något orolig. Har själv turen att bo på en plats med tillgång till fiber, men känner att det måste vara otroligt många som kommer behöva vänta i timmar/dagar (särskilt på platser som ännu inte täcks av det fantastiska fibernätet). Frågan är även hur rockstar servrarna påverkas av att alla försöker ladda hem spelet samtidigt den 5 november?

Kan det vara att dem är rädda att folk ska finna vägar in i spelfilerna innan release eller vad kan anledningen vara till att dem inte låter oss preloada?

Permalänk
Medlem

@Entash: Preload kommer i veckan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

@Entash: Preload kommer i veckan.

Vart har du hört detta? Skulle vara gött om Rockstar var mer transparenta gällande saker, t.ex. om man kan skicka över sin red dead online karaktär från konsol. Inget verkar vara officiellt uttalat och alla verkar ha panik på gtaforums.

Permalänk
Medlem

@Entash: Tror mer info kommer imorgon gällande Preload.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Att man ännu inte kan förladda spelet gör mig något orolig. Har själv turen att bo på en plats med tillgång till fiber, men känner att det måste vara otroligt många som kommer behöva vänta i timmar/dagar (särskilt på platser som ännu inte täcks av det fantastiska fibernätet). Frågan är även hur rockstar servrarna påverkas av att alla försöker ladda hem spelet samtidigt den 5 november?

Kan det vara att dem är rädda att folk ska finna vägar in i spelfilerna innan release eller vad kan anledningen vara till att dem inte låter oss preloada?

Jag räknar med ungefär 36h laddtid om installationsfilerna ligger omkring 150gb. 12mbit och ca 10mbit vid dator, samtidigt som kärringen och ungarna streamar. xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TaunyTiger:

Jag räknar med ungefär 36h laddtid om installationsfilerna ligger omkring 150gb. 12mbit och ca 10mbit vid dator, samtidigt som kärringen och ungarna streamar. xD

Fiffla med routern så att de inte får åtkomst tills det är klar? Säg att internet inte funkar just nu?

Permalänk
Avstängd

Blir till att dra nätverkskabel genom hela huset så man får närmare 100 mbit/s vid datorn också. Kan gärna ligga där de timmarna som behövs.
Laddade ner filmer på den tiden det kunde ta en dag eller två för en dåligt rippad film på 600mb så någon timme är ok. Hoppas på förladdning så inte alla ska suga samtidigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon312888:

Fiffla med routern så att de inte får åtkomst tills det är klar? Säg att internet inte funkar just nu?

Funkar inte tyvärr. Dottern har samma temperament som mig. xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

@TaunyTiger: Planera en utflykt och håll dem borta från hemmet medans spelet laddas ner. Glöm inte kolla laddningstiden så du vet när du ska komma hem

Permalänk
Medlem

Preload är bekräftat nu!

Och i vanlig ordning kommer filer att saknas, samt krypteras för att inget skall läcka innan 5/11.

Ett möjligt problem dock med krypteringen är att det kommer eventuellt att krävas dubbla lagringen för att de-kryptera allt.
Exakt som när GTA V var i preload stadiet. över 120GB krävdes då.

I detta fall skulle det innebära 300GB.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Preload är bekräftat nu!
https://i.imgur.com/vgcRG4k.png

Och i vanlig ordning kommer filer att saknas, samt krypteras för att inget skall läcka innan 5/11.

Ett möjligt problem dock med krypteringen är att det kommer eventuellt att krävas dubbla lagringen för att de-kryptera allt.
Exakt som när GTA V var i preload stadiet. över 120GB krävdes då.

I detta fall skulle det innebära 300GB.

Frågan är när man kan börja preloada
Trodde det skulle gått igår men icke.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Preload är bekräftat nu!
https://i.imgur.com/vgcRG4k.png

Och i vanlig ordning kommer filer att saknas, samt krypteras för att inget skall läcka innan 5/11.

Ett möjligt problem dock med krypteringen är att det kommer eventuellt att krävas dubbla lagringen för att de-kryptera allt.
Exakt som när GTA V var i preload stadiet. över 120GB krävdes då.

I detta fall skulle det innebära 300GB.

Vänta va, så jag har nu ca 250GB kvar på min ssd, kan jag inte preloada spelet på den?

Och vad är exakt preload? Vad laddar jag ned om jag inte kan spela spelet innan det släpps. Verkar konstigt att man kan ladda ned spelet men inte spela det innan det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Vänta va, så jag har nu ca 250GB kvar på min ssd, kan jag inte preloada spelet på den?

Och vad är exakt preload? Vad laddar jag ned om jag inte kan spela spelet innan det släpps. Verkar konstigt att man kan ladda ned spelet men inte spela det innan det släpps.

Har man preloadat kan man oftast trycka play direkt spelet släpps istället för att vänta på att 150Gb ska laddas ner. (Dock kan det ta en stund att dekryptera osv. beroende på spel om jag minns rätt..)

Dessutom är det bra med preload för det blir inte samma tryck på servrarna om alla ska ladda exakt samtidigt.
Då kanske hastigheten skulle bli snigelfart och man skulle få vänta ännu längre.

Det är som sagt krypterat osv. så du kan inte spela innan, det är bara för att underlätta vid släppet.

Permalänk
Medlem

@anon312888: Planera utflykt som varar i 3 dagar. xD
Nae, har en polare som sitter på 100mbit. Får dra med mig datorn dit i värsta fall.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Har man preloadat kan man oftast trycka play direkt spelet släpps istället för att vänta på att 150Gb ska laddas ner. (Dock kan det ta en stund att dekryptera osv. beroende på spel om jag minns rätt..)

Dessutom är det bra med preload för det blir inte samma tryck på servrarna om alla ska ladda exakt samtidigt.
Då kanske hastigheten skulle bli snigelfart och man skulle få vänta ännu längre.

Det är som sagt krypterat osv. så du kan inte spela innan, det är bara för att underlätta vid släppet.

Ok, men borde jag preloada nu på min ssd som har ungefär 250 GB kvar?

Permalänk
Medlem

Man kan nu preloada! 109.47gb!