Nvidia tar grafiktempen på Red Dead Redemption 2

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte varför folk gnäller att ett rtx2080 ti inte kan maxa. Tycker man tänker i fel ände då för det är väl bra att de gjorde grafiken så snygg att man kommer kunna kräma ut ännu mer framöver, förutsatt att det inte beror på att det är taskigt optimerat men tror inte det är fallet här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad de olika lägena heter är mindre intressant utan det viktiga är ju hur snyggt spelet är. Skitsamma om high är krävande om det ligger på en högre nivå än de högsta inställningarna i ett annat spel t.ex. Medium kan vara lika snyggt eller snyggare som ultra beroende på spel osv osv.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Förstår inte varför folk gnäller att ett rtx2080 ti inte kan maxa. Tycker man tänker i fel ände då för det är väl bra att de gjorde grafiken så snygg att man kommer kunna kräma ut ännu mer framöver, förutsatt att det inte beror på att det är taskigt optimerat men tror inte det är fallet här.

Kan endast handla om att man tycker att man ska få tillhöra gruppen som kan få ut mest av spelet för X kronor. För mig hade de gärna fått ha ännu högre detaljnivå

Average 60 fps var Nvidias rekommendation för grafikkort och inte minimum fps. Personligen kan jag leva med om det ibland droppar under men det bör inte ske för regelbundet.

Känns som ett 2080 eller bättre är bra för 1440p. Ska bli intressant att se idag och jag hoppas både High/Ultra läget testas i respektive 1080p/1440p/4K. Bättre med färre grafikkort om man ska sålla på någonting. (tagg @Kenneth @JonasT)

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Ni som har förbokat kan väl skriva vilken prestanda ni får ut med era gpuer? Jag sitter på 1440 skärm med ett 1080ti och är inte säker på om jag kan lira det med bra fps (60 duger inte, 90+ är mer min grej). Alla gånger innan när rekommendationerna är på gränsen så har det ändå, med lite fipplande med ögongodiset gått att få upp fpsen relativt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade varit mumma att kunna tanka hem det via Game Pass till PC nu när man ändå har det till krysslådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Suger ju att man inte kommer att kunna driva runt det i 1440p med High, med nuvarande grafikkortet: RTX 2070.

Du kommer nog inte ha några problem med det. RTX 2070 super är väl bara runt 10% snabbare än vanliga. Ligger Super precis på 60FPS med alla inställningar på "höga" så lär du hamna där om du överklockar ditt kort lite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Förstår inte varför folk gnäller att ett rtx2080 ti inte kan maxa. Tycker man tänker i fel ände då för det är väl bra att de gjorde grafiken så snygg att man kommer kunna kräma ut ännu mer framöver, förutsatt att det inte beror på att det är taskigt optimerat men tror inte det är fallet här.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på kortets pris tycker jag ändå man ska kunna köra på dom högsta inställningarna. Galet ovärt kort, säger som Östling: Vad fan får man för pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Med tanke på kortets pris tycker jag ändå man ska kunna köra på dom högsta inställningarna. Galet ovärt kort, säger som Östling: Vad fan får man för pengarna?

Hade det varit bättre om dom döpt high till ultra och medium till high? Om ett spel är så snyggt att folk kommer kunna köra det med extra ögongodis när dom uppgraderar sina 2080Ti så är väl det bara positivt, att dom inte nöjde sig med dagens hårdvara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade det varit bättre om dom döpt high till ultra och medium till high? Om ett spel är så snyggt att folk kommer kunna köra det med extra ögongodis när dom uppgraderar sina 2080Ti så är väl det bara positivt, att dom inte nöjde sig med dagens hårdvara.

Att spelet kommer vara snyggt är det inget snack om, det är det ju redan på konsolerna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SiRai:

Med tanke på kortets pris tycker jag ändå man ska kunna köra på dom högsta inställningarna. Galet ovärt kort, säger som Östling: Vad fan får man för pengarna?

Hur ett spel valt att sätta nivåerna för grafiken säger väl inte hur prisvärt ett grafikkort är?
Om spelutvecklarna bara kopierat inställningarna från konsolen för RDR2 utan möjlighet att skruva upp grafiken alls (och därmed rullat med högre FPS), hade då RTX 2080 blivit mer prisvärt?
Jag vet inte riktigt om jag tycker det är ett bra mått på grafikkort riktigt. Det är väl snarare ett mått på hur speltillverkarna valt att göra.

Om man nu vill se glaset som halvtomt så är det väl snarare spelutvecklarna man får ifrågasätta. Varför de har inställningar i spel som inte kan köras i 4K 120hz med dagens dyraste grafikkort. Det är ju möjligt att åstadkomma om de minskar maxvärdena för inställningarna.

Själv ser jag glaset som mer halvfullt ;). Varför inte slänga in möjligheten att vrida upp grafiken ännu högre framöver när bättre hårdvara finns tillgänglig. Oavsett vad maxinställningarna i spelet tillåter så är det iaf för min del av större relevans hur snyggt spelet är med den hårdvaran jag har idag ser ut. Ser det bra ut så är det iaf det viktiga för mig.
Även om man inte dragit reglagen till max.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Läste du ens ?

” Prestandatestets detaljinställningar sträcker sig upp till tungdrivna "Ultra"-nivån, men Nvidia håller sig till "High" eller lägre. ”

Nope, skulle väl beskriva mig som nyvaken, trött och morgon kaffe behövs. Precis som Aftonbladets läsare så orkade jag inte läsa mig igenom allting detaljerat utan bara läser rubrik och inget annat.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hur ett spel valt att sätta nivåerna för grafiken säger väl inte hur prisvärt ett grafikkort är?
Om spelutvecklarna bara kopierat inställningarna från konsolen för RDR2 utan möjlighet att skruva upp grafiken alls (och därmed rullat med högre FPS), hade då RTX 2080 blivit mer prisvärt?
Jag vet inte riktigt om jag tycker det är ett bra mått på grafikkort riktigt. Det är väl snarare ett mått på hur speltillverkarna valt att göra.

Om man nu vill se glaset som halvtomt så är det väl snarare spelutvecklarna man får ifrågasätta. Varför de har inställningar i spel som inte kan köras i 4K 120hz med dagens dyraste grafikkort. Det är ju möjligt att åstadkomma om de minskar maxvärdena för inställningarna.

Själv ser jag glaset som mer halvfullt ;). Varför inte slänga in möjligheten att vrida upp grafiken ännu högre framöver när bättre hårdvara finns tillgänglig. Oavsett vad maxinställningarna i spelet tillåter så är det iaf för min del av större relevans hur snyggt spelet är med den hårdvaran jag har idag ser ut. Ser det bra ut så är det iaf det viktiga för mig.
Även om man inte dragit reglagen till max.

Sant, oftast brukar väl dock konsolerna ligga på med - high i dom jämförelsevideos man sett med PC. Om man då tänker att en Xbox X tex kör spelet i 4k30 fps för den lilla strunt summa som hela den konsolen kostar får man ju ändå anta ett 2080ti är en dålig affär om man då endast lyckas få ut 30 fps mer av det.

Om sen Rockstar höjt grafikinställningarna ordentligt för PC versionen återstår att se

Permalänk
Medlem

Det blir intressant att se vad 1080Ti / 8700K och 144hz skärm kan leverera för FPS. Givetvis vill man ha allt ögongodis, men jag tror kortet börjar halka efter en smula iaf på ultra inställningarna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Får se hur det rullar med mitt 2060, jag hoppade på att kunna ha ultra i 1920x1080 men vi får se sen, kanske inte ger så mycker mervärde med ultra.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Aaargh mitt 1070 (kör 1440p) börjar ge vika. Får snart skänka vidare det till sonen tror jag och köpa nytt....

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Slutligen menar Nvidia att toppkortet Geforce RTX 2080 Ti har vad som krävs för att köra spelet i 4K UHD, men här tummas det lite på detaljinställningarna som istället är en blandning av "Medium" och "High"

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

Jahapp, då blir det att invänta nästa grafikkortsmonster innan man kan spela det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constantine:

Men asså, jag förbokade skiten igår. Ser ju inte ens ut som jag kommer kunna lira skiten på 1440p som jag kör nu. GPU: 1070 ti...

Fast du vet va att 1070 ti är 9% bättte i prestanda än 2060?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Hade hoppats att inte behöva uppgradera från mitt 1080 från förra generationen men med dessa siffror känns det som en nödvändighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Hade hoppats att inte behöva uppgradera från mitt 1080 från förra generationen men med dessa siffror känns det som en nödvändighet

Vänta till 3000-korten kommer. Jag själv sitter också på ett 1080 men kommer att avvakta till nästa generation eftersom 2080ti har ochså svårt att leverera stabila 60+ fps 4K i alla titlar. Och grafiken blir bara bättre för varje år.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tack gode gud för G-Sync/Freesync så slipper man (i de bästa fallen) screentearing och framedrops som förstör spelandet.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Om du inte kan nå 60fps+ med ett 2080 ti i 1080p är något jävligt fel på spelet eller din dator
1920 x 1080 på 32" däremot NES pixlar fast allt på max

Så fel du hade då. Finns inte att det går att maxa alla inställningar och få 60+fps, inte ens i 1080p ..

Inget som helst fel på spelet eller min dator... Det är bara krävande...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Så fel du hade då. Finns inte att det går att maxa alla inställningar och få 60+fps, inte ens i 1080p ..

Inget som helst fel på spelet eller min dator... Det är bara krävande...

Dåligt optimerat är väl ordet jag skulle använda när 1080p är så krävande i RDR2.
Eller att det oftast finns 1 sak som drar fps något så satans till ibland ingen större nytta. Vilka ofta är fallet med "ultra" settings. Ex att de ökar resolution scaling och annat skit.

Tom overwatch är krävande ex om man kör max res scaling i settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

HYPE, så jag borde kunna pumpa ut höga grafikinställningar på mitt 2080 Ti i 3440x1440

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/drzlz9/fo...

Citat:

For everyone asking about Performance, this is running at 3440x1440p with Ryzen 3900x & 2080ti

Ouch!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Dåligt optimerat är väl ordet jag skulle använda när 1080p är så krävande i RDR2.
Eller att det oftast finns 1 sak som drar fps något så satans till ibland ingen större nytta. Vilka ofta är fallet med "ultra" settings. Ex att de ökar resolution scaling och annat skit.

Tom overwatch är krävande ex om man kör max res scaling i settings.

Ingen res scaling på

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Frågan är vilka settings som motsvarar konsolsettings. Först då vet vi ju om PC-verren är trögdriven eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Så fel du hade då. Finns inte att det går att maxa alla inställningar och få 60+fps, inte ens i 1080p ..

Inget som helst fel på spelet eller min dator... Det är bara krävande...

Fast nu när benchmarks är ute så hade jag inte fel

Ultra 78/64 FPS 1080p med 2080 ti och 8700 k @ 4.7ghz
https://www.sweclockers.com/test/28501-snabbtest-grafikpresta...

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fast nu när benchmarks är ute så hade jag inte fel

Ultra 78/64 FPS 1080p med 2080 ti och 8700 k @ 4.7ghz
https://www.sweclockers.com/test/28501-snabbtest-grafikpresta...

Jo det dippar ändå en bra bit under 60fps om man kör med ALLT på Ultra, TAA och FXAA maximerat. Slår man sedan på Resolution scaling på max så får man 14fps typ

Så att de

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Jo det dippar ändå en bra bit under 60fps om man kör med ALLT på Ultra, TAA och FXAA maximerat. Slår man sedan på Resolution scaling på max så får man 14fps typ

Så att de

Fast nu med högsta preset setting har man över 60fps enligt Swec

Resolution scaling räknar jag aldrig med i "maxa" för då kan man aldrig maxa något spel typ vad man än har. Och då kör man inte heller i 1080p egentligen så.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fast nu med högsta preset setting har man över 60fps enligt Swec

Resolution scaling räknar jag aldrig med i "maxa" för då kan man aldrig maxa något spel typ vad man än har. Och då kör man inte heller i 1080p egentligen så.

Doooooh "Innan vi presenterar prestandamätningar från hela uppställningen grafikkort kan det vara intressant att se hur spelets olika förinställda detaljlägen påverkar bildfrekvensen." ...

Det är långt från att ställa in allt själv till högsta möjliga inställningar(utan res scaling)...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz