Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Lyckas inte få fram fps alls i spelet?

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Crashat 2 gånger under första uppdraget, inga autosaves. Undrar lite hur många gånger jag kommer spela om första uppdraget idag..

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av dlq84:

Folk rapporterar att den krashar om man har brandvägg igång, prova stänga av det plus eventuellt antivirus.

Testa att släppa igenom RDR2 i brandväggen och sedan stänga av AV. Det fungerade för mig. Inte enbart brandväggen, AV var nyckeln för mig.

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

För er som det löste sig med att stänga av antivirus, kraschade launchern innan spelet ens startade eller kraschade det när spelet laddade?

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix 3000/15 @ 3733/16
| EVGA 2070 Black | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Har inget AV, stängde av brandväggen. Crashar fortfarande direkt efter play, spelet hinner inte ens starta upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av loevet:

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

nvidia själva testade ju och sa att 4k60 ultra/high är omöjligt, så nej ingen kan vara förvånad direkt.

R.I.P Ray Sawyer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019
Skrivet av dlq84:

Folk rapporterar att den krashar om man har brandvägg igång, prova stänga av det plus eventuellt antivirus.

Det fungerar inte, inte för mig iallafall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av headphoneninja:

Har inget AV, stängde av brandväggen. Crashar fortfarande direkt efter play, spelet hinner inte ens starta upp.

Samma fel hos många andra, bara avvakta, jag tror det beror på overload av servrarna...

R.I.P Ray Sawyer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av SwedZi:

Lyckas inte visa fps counter i spelet, använder fraps? Vad är fel?

Att du använder Fraps, uråldrigt dött program som bland annat inte stödjer Dx12/Vulkan os.v.

Det finns många sätt att visa FPS dock, Fraps är nog det sista jag hade rekommenderat någon då det är varken gratis eller bra.

T.ex. Din egen skärm, många har det inbyggt.
Geforce Experience om du har ett nvidia gkort kan du enable overlay och visa FPS.
MSI Afterburner / RTSS ( jobbigt att få upp men när man väl fått det kan man få ganska bra info )

Speldator: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Falcon:

Samma fel hos många andra, bara avvakta, jag tror det beror på overload av servrarna...

Samma fel även om man stänger av internet. Jag ska prova byta till en äldre drivrutin.

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix 3000/15 @ 3733/16
| EVGA 2070 Black | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Shrudder:

Samma fel även om man stänger av internet. Jag ska prova byta till en äldre drivrutin.

Testa, men launchern krashar. Inte spelet. Kommer aldrig så långt ens, tror fortfarande på server overload.
De kan inte bekräfta och hantera alla spelstarter.

R.I.P Ray Sawyer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av NatureBoyyy:

Ringde sambon så hon startade dekrypteringen åt mig så spelet förhoppningsvis är klart när man kommer hem från jobbet haha

Ska försöka mig på samma sak då jag inte kommer hem förrän imorgon, vill inte behöva lägga massa tid på decrypt då. 😀

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Bara jag som upplever spelet som blurrigt? Har motion blur av. Men känns ändå som det inte är något skärpa i spelet? En inställning kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

@Shrudder:
Rockstar kör always online DRM via sin launcher, svarar inte servrarna så kraschar spelet vart du än är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Vargas:

Pausade AV och det funkar. Snabb bänkning ger med 9900K@8x5GHz, 1080Ti i 1440p Ultra Vulkan:

Min: 32.8 fps
Avg: 66.8 fps
Max: 171.0 fps

Skönt att man sitter med G-sync. Det finns bedömt en del smågrejs i inställningarna man skippa.

"Min FPS" var inte fantastisk direkt, dock var väl "Avg FPS" bra. Hoppas att det kommer att gå att tweaka mycket med inställningarna och att det finns gömda prestandavinster att plocka där.

Skrivet av SwedZi:

Bara jag som upplever spelet som blurrigt? Har motion blur av. Men känns ändå som det inte är något skärpa i spelet? En inställning kanske?

Du skojar Är det samma blur som i PS4 versionen kommer jag att bli riktigt ledsen.
Såg inget sådant på trailers, iofs är de ju som alltid sönderkomprimerade.

AMD Ryzen 7 3800X | Gigabyte X570 Aorus Elite | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Dec 2005

Vad kör ni? Vulcan eller direct x?

Musen känns som en analog spak som på konsol, vet någon hur man kan ta bort den känslan?

akademie

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av akademie:

Musen känns som en analog spak som på konsol, vet någon hur man kan ta bort den känslan?

Seg mus? Har samma känsla. Känns som den inte är responsiv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Ser artefakter på högra sidan i spelet. Detta har aldrig hänt förut i nåt annat spel jag lirat. Kör ultrawide 3440x1440. Har senaste drivers.

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Hur går det ut för folk med flerskärmslösning?

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Drop + THX Achromatic Audio Amplifier 789, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD600, Sennheier HD650, DROP X KOSS ESP/95X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jädrar vad mycket krångel.
Skönt man väntade, hoppas ni som köpt får ordning på det asap!

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: Asus Z270H | Processor: Intel i7 7700k @ 4.8GHz | Kylning: Corsair H115i | Ram: Corsair Vengance 16gb DDR4 3200mhz | Grafikkort: ASUS ROG RTX2080 8GB OC | PSU: EVGA Supernova 650W Gold | Skärm: Acer XB271HU 1440p 165Hz G-sync |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Dec 2005

Nej inte seg.

@SwedZi: Känns väldigt konstigt i third person, Provade mixtra med mus inställningarna.. Men känns likadant

akademie

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Har stängt av brandvägg och AV men får fortfarande Rockstar Launcher exited unexpectedly innan något ens startar.

Fler med samma bekymmer? Någon med en lösning eller är det serverbelastningen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

@akademie: Okej, för mig känns den seg och som att det är hög input lag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av loevet:

Om 10 år: "Men klarar den RDR2?"

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 32 GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av SwedZi:

chromatic aberration och film grain kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

Men när kommer spelet till Switch? Jag väntar spänt på den versionen.

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Gender Bender: Säg inte så! Jag sätter förhoppningarna till Ampere/RDNA 2.0.
Mvh, optimisten

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av akademie:

Testa ändra på acceleration så högt upp du kan och deadzone på lägsta. Gjorde massiv skillnad och vart betydligt mer responsivt på konsol iaf. Gjorde så att den där input delayen försvann.

https://www.youtube.com/watch?v=ij8upKXRyJc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Nov 2002

Någon med ett GTX 1070 som testat? Hur är FPSen?
Gärna i 1080p

cpu: 6700k - ram: 16gb ddr4 - mb: evga z170 ftw - gpu: gigabyte 1070 g1 - hdd: 6tb mek. + 600gb ssd - benQ xl2411z