Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få fram fps alls i spelet?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Crashat 2 gånger under första uppdraget, inga autosaves. Undrar lite hur många gånger jag kommer spela om första uppdraget idag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Folk rapporterar att den krashar om man har brandvägg igång, prova stänga av det plus eventuellt antivirus.

Testa att släppa igenom RDR2 i brandväggen och sedan stänga av AV. Det fungerade för mig. Inte enbart brandväggen, AV var nyckeln för mig.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

För er som det löste sig med att stänga av antivirus, kraschade launchern innan spelet ens startade eller kraschade det när spelet laddade?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Har inget AV, stängde av brandväggen. Crashar fortfarande direkt efter play, spelet hinner inte ens starta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

https://youtu.be/jtXSI2R_crc

nvidia själva testade ju och sa att 4k60 ultra/high är omöjligt, så nej ingen kan vara förvånad direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Folk rapporterar att den krashar om man har brandvägg igång, prova stänga av det plus eventuellt antivirus.

Det fungerar inte, inte för mig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har inget AV, stängde av brandväggen. Crashar fortfarande direkt efter play, spelet hinner inte ens starta upp.

Samma fel hos många andra, bara avvakta, jag tror det beror på overload av servrarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Lyckas inte visa fps counter i spelet, använder fraps? Vad är fel?

Att du använder Fraps, uråldrigt dött program som bland annat inte stödjer Dx12/Vulkan os.v.

Det finns många sätt att visa FPS dock, Fraps är nog det sista jag hade rekommenderat någon då det är varken gratis eller bra.

T.ex. Din egen skärm, många har det inbyggt.
Geforce Experience om du har ett nvidia gkort kan du enable overlay och visa FPS.
MSI Afterburner / RTSS ( jobbigt att få upp men när man väl fått det kan man få ganska bra info )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Samma fel hos många andra, bara avvakta, jag tror det beror på overload av servrarna...

Samma fel även om man stänger av internet. Jag ska prova byta till en äldre drivrutin.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Samma fel även om man stänger av internet. Jag ska prova byta till en äldre drivrutin.

Testa, men launchern krashar. Inte spelet. Kommer aldrig så långt ens, tror fortfarande på server overload.
De kan inte bekräfta och hantera alla spelstarter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Ringde sambon så hon startade dekrypteringen åt mig så spelet förhoppningsvis är klart när man kommer hem från jobbet haha

Ska försöka mig på samma sak då jag inte kommer hem förrän imorgon, vill inte behöva lägga massa tid på decrypt då. 😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever spelet som blurrigt? Har motion blur av. Men känns ändå som det inte är något skärpa i spelet? En inställning kanske?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@Shrudder:
Rockstar kör always online DRM via sin launcher, svarar inte servrarna så kraschar spelet vart du än är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Pausade AV och det funkar. Snabb bänkning ger med 9900K@8x5GHz, 1080Ti i 1440p Ultra Vulkan:

Min: 32.8 fps
Avg: 66.8 fps
Max: 171.0 fps

Skönt att man sitter med G-sync. Det finns bedömt en del smågrejs i inställningarna man skippa.

"Min FPS" var inte fantastisk direkt, dock var väl "Avg FPS" bra. Hoppas att det kommer att gå att tweaka mycket med inställningarna och att det finns gömda prestandavinster att plocka där.

Skrivet av SwedZi:

Bara jag som upplever spelet som blurrigt? Har motion blur av. Men känns ändå som det inte är något skärpa i spelet? En inställning kanske?

Du skojar Är det samma blur som i PS4 versionen kommer jag att bli riktigt ledsen.
Såg inget sådant på trailers, iofs är de ju som alltid sönderkomprimerade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad kör ni? Vulcan eller direct x?

Musen känns som en analog spak som på konsol, vet någon hur man kan ta bort den känslan?

Visa signatur

akademie

Permalänk
Medlem
Skrivet av akademie:

Vad kör ni? Vulcan eller direct x?

Musen känns som en analog spak som på konsol, vet någon hur man kan ta bort den känslan?

Seg mus? Har samma känsla. Känns som den inte är responsiv.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ser artefakter på högra sidan i spelet. Detta har aldrig hänt förut i nåt annat spel jag lirat. Kör ultrawide 3440x1440. Har senaste drivers.

Visa signatur

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Permalänk
Medlem

Hur går det ut för folk med flerskärmslösning?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jädrar vad mycket krångel.
Skönt man väntade, hoppas ni som köpt får ordning på det asap!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Nej inte seg.

@SwedZi: Känns väldigt konstigt i third person, Provade mixtra med mus inställningarna.. Men känns likadant

Visa signatur

akademie

Permalänk

Har stängt av brandvägg och AV men får fortfarande Rockstar Launcher exited unexpectedly innan något ens startar.

Fler med samma bekymmer? Någon med en lösning eller är det serverbelastningen...

Permalänk
Medlem

@akademie: Okej, för mig känns den seg och som att det är hög input lag.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

https://youtu.be/jtXSI2R_crc

Om 10 år: "Men klarar den RDR2?"

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Bara jag som upplever spelet som blurrigt? Har motion blur av. Men känns ändå som det inte är något skärpa i spelet? En inställning kanske?

chromatic aberration och film grain kanske?

Permalänk
Medlem

Men när kommer spelet till Switch? Jag väntar spänt på den versionen.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Gender Bender: Säg inte så! Jag sätter förhoppningarna till Ampere/RDNA 2.0.
Mvh, optimisten

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av akademie:

Vad kör ni? Vulcan eller direct x?

Musen känns som en analog spak som på konsol, vet någon hur man kan ta bort den känslan?

Testa ändra på acceleration så högt upp du kan och deadzone på lägsta. Gjorde massiv skillnad och vart betydligt mer responsivt på konsol iaf. Gjorde så att den där input delayen försvann.

https://www.youtube.com/watch?v=ij8upKXRyJc

Permalänk

Någon med ett GTX 1070 som testat? Hur är FPSen?
Gärna i 1080p

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p