Permalänk

Nya blocket.se

Ni som lurkar på blocket. Vad är era åsikter om den nya designen?

Förstår att man alltid vill utvecklas och komma med nytt men personligen tycker jag den blivit sämre. Från väldigt enkel navigering till något mindre enkelt, långsammare att surfa runt samt att jag upptäckte att en kategori fastnade gjorde att sidan fastnade i spamfiltret.

Permalänk

Inte sett nya blocket men det är väl standard att redesigner av siter som var bra, funktionella och logiska blir mest dåliga och svårare att använda. Som de nya filtret på prisjakt som är många gånger sämre än det gamla och även den fula jobbiga "vitt bara vitt utan linjer designen" som kom tidigare.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Hedersmedlem

@-=Sh/\rK=-:
Nu har jag inte testat den nya siten så jag kan inte säga huruvida det blivit en förbättring eller ej.

Men alltsååå blockets gamla design med sverigekartan har jag svårt att beskriva som "bra".
Blockets upplägg har varit bristfälligt i både kategorisering (vilket blivit bättre med tiden visserligen) och så har man fått klicka sig in på kartan några gånger vid varje besök.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Designmässigt tycker jag den nya är ljusår bättre än den förra. Funktionalitetsmässigt kan jag inte svara på än då jag inte provat tillräckligt mycket.

Permalänk
Medlem

Om man ska använda sig av blocketpaket så verkar vara otroligt mycket luddigare än innan upplevde jag de som, bla att man verkar vara tvungen att använda Bynk som mellanhand.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har inte undersökt den nya något djupare men jag kan dela med mig av mina åsikter än så länge.

Det bra:
Det går nu att se om mottagaren har läst ens meddelande även på "fullversionen" och inte längre enbart på mobilversionen.
Frakt med blocketpaktetet kan nu även läggas till via "fullversionen".

Det måttligt störande:
Den nya designen utnyttjar platsen på skärmen betydligt sämre. Listorna med annonser har blivit smalare och skärmen fylls därför med bredare marginaler på varje sida.
Jag måste nu navigera mig via störande gigantiska ikoner för varje kategori. Låt mig bara välja kategorin från en lista, eller ännu bättre, öppna listan och trycka på tangenten för kategorins första bokstav som på den förra versionen.

Det dåliga:
Den nya "mina annonser"-sidan är närmast oanvändbar. Annonserna tar upp så onödigt mycket plats att det blir omöjligt att snabbt få en uppfattning om status med mera.
Det går inte längre att se visningar per dag. Nu endast totala antal visningar.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en "classic.blocket.se"

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Tycker nya hemsidan är riktigt dålig i jämförelse med den gamla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart bättre än den gamla som mer eller mindre haft samma förlegade design sedan 1996.

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt ok.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Ny site samma gamla knasiga säljare.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Helt ok, går att klicka på bilder för att se de i större format nu. Tidigare stört mig på att det fungerat i mobilappen men inte på "vanliga" sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Helt ok, går att klicka på bilder för att se de i större format nu. Tidigare stört mig på att det fungerat i mobilappen men inte på "vanliga" sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du? Detta funkade för mig på gamla versionen av "vanliga" på datorskärmen.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Avstängd

Tycker den blivit rejält mycket sämre, och stör mig på det barnsliga oproffisionella språkbruket.

Innan kunde man "sortera efter pris", nu kan man "sortera efter billigast", sortera efter billigast? är det fucking 5 åringar som gjort sidan?

Sen har det blivit rejält mycket krångligare att välja län och angränsande län, tidigare var det enkelt att välja ett län och sen bara kryssa i eller ut "angränsande län" i en checkruta. Nu måste man dra upp rullista, välja ett län, sen dra upp rullista igen, scrolla till länet man redan valt, och där välja angränsande län. Vill man sen byta sökområde måste man upprepa hela proceduren, helt genomkorkat.
Sen har sökfunktionen blivit sämre och krångligare och mer allmänt irriterande.

De har offrat en massa funktionalitet för att kunna ha en jobbig och ful design, för det är den nya innegrejen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diesel:

Vad menar du? Detta funkade för mig på gamla versionen av "vanliga" på datorskärmen.

Det fungerade om annonsören hade lagt in flera bilder, men inte om det bara var en bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diesel:

Vad menar du? Detta funkade för mig på gamla versionen av "vanliga" på datorskärmen.

Menar nog det jag skriver, irriterade mig på att bilderna var så små och inte gick att få större. Sedan kanske det kan vara som ztenlund skriver, inget jag tänkt på. Började köra med beta.blocket.se så snart jag upptäckte detta...

Skrivet av ztenlund:

Det fungerade om annonsören hade lagt in flera bilder, men inte om det bara var en bild.

Permalänk
Medlem

Tycker nya designen på blocket ser riktigt fräsch ut, men tråkigt att de inte lagt in mörkt läge på sajten i inställningarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro