Snabbtest: Grafikprestanda i Red Dead Redemption 2

Permalänk
Medlem

@Wolfkin: Sant, å ena sidan hade det varit kul att köpa AMD igen men å andra sidan verkar det tyvärr finnas en del strul med drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Så lite mer än 50% mer prestanda med ett 5700xt än mitt 1070. Kanske måste offra sig på black friday

Tycker jag. Gick från ett 1070 till ett 5700xt igår faktiskt och oj vilken skillnad. Kör!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Tyvärr känns det väl nästan meningslöst att testa (eller för den delen spela) spel vid releasen nu för tiden med tanke på att inga spel släpps färdiga utan måste patchas i minst en månad först :/

Känns som steam "förseningen" kom som en blessing, förhoppningsvis är det bättre då.

Permalänk

Kan rapportera (kanske är det till nytta för någon) att med ett rtx 2080 får jag ut en rätt stabil 55-60 fps på 3440x1440 upplösning med Swec egna "high"-inställningar som artikeln nämner. Enda skillanden är att jag kör DX12 istället för vulkan.

Permalänk
Medlem

Och här sitter man på ett "nytt" grafikkort tycker man.
2060 utan SUPER
Och grabben sitter på lastgamla 2070 utan SUPER
Och dessa ramlar redan utanför prestandaindex?
Lite synd att dessa icke superkort tas bort hela tiden, men gamla 10xx och 9xx biter sig kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Och här sitter man på ett "nytt" grafikkort tycker man.
2060 utan SUPER
Och grabben sitter på lastgamla 2070 utan SUPER
Och dessa ramlar redan utanför prestandaindex?
Lite synd att dessa icke superkort tas bort hela tiden, men gamla 10xx och 9xx biter sig kvar.

Stör mig lite på detta med. Men jag räknar lite kallt med att 1080 har nästan samma prestanda som ett 2070, så därför finns 1080 kvar och inte 2070.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Tror det är fler som sitter med ett 1080 idag än folk som har ett 2060?
Så då anser ju IAF jag att det är mer relevant test att ha med dem.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Drasteroid:

Tror det är fler som sitter med ett 1080 idag än folk som har ett 2060?
Så då anser ju IAF jag att det är mer relevant test att ha med dem.

GTX 1080 finns med det i testet nu. Uppdaterade med fler grafikkort nyligen eftersom jag var tvungen att sålla lite första dagen.

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Jag vet. Kanon bra. Refererade dock till inlägget innan mig 👍😊

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

GTX 1080 finns med det i testet nu. Uppdaterade med fler grafikkort nyligen eftersom jag var tvungen att sålla lite första dagen.

Pascal presterar verkligen katastrofalt dåligt i RDR2. Undrar om ni kan dyka ner lite i varför? Vilka scenarion och inställningar är orsaken? Vi är oerhört många som sitter med dessa kort fortfarande.

Eller så är spelet trasigt just nu och alla dessa siffror kanske blir ogiltiga om någon månad och några patchar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Och här sitter man på ett "nytt" grafikkort tycker man.
2060 utan SUPER
Och grabben sitter på lastgamla 2070 utan SUPER
Och dessa ramlar redan utanför prestandaindex?
Lite synd att dessa icke superkort tas bort hela tiden, men gamla 10xx och 9xx biter sig kvar.

Ett 2070 är bara ett par % snabbare än 2060S. Så typ samma där. 2060 utan S. Är drygt 10% långsammare, än 2060S. Så bara att ta fram miniräknaren 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Novdid:

Pascal presterar verkligen katastrofalt dåligt i RDR2. Undrar om ni kan dyka ner lite i varför? Vilka scenarion och inställningar är orsaken? Vi är oerhört många som sitter med dessa kort fortfarande.

Eller så är spelet trasigt just nu och alla dessa siffror kanske blir ogiltiga om någon månad och några patchar...

Skickades från m.sweclockers.com

Katastrofalt dåligt tycker jag är att överdriva, Pascal är högst duglig i RDR2.
Det är en lite äldre arkitektur, Turing är modernare och bättre på DX12 och Vulkan.
AMD har också sedan länge varit bättre på DX12 och Vulkan.

Men som sagt, Pascal klarar både Vulkan och DX12 bra, det är bara det att AMD och Nvidia Turing klarar det ännu bättre.

edit Såg nu att ditt inlägg skrevs för ett par dagar sedan.
Läs denna guide om du inte redan gjort så.
https://www.sweclockers.com/test/28527-optimera-red-dead-rede...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Katastrofalt dåligt tycker jag är att överdriva, Pascal är högst duglig i RDR2.
Det är en lite äldre arkitektur, Turing är modernare och bättre på DX12 och Vulkan.
AMD har också sedan länge varit bättre på DX12 och Vulkan.

Men som sagt, Pascal klarar både Vulkan och DX12 bra, det är bara det att AMD och Nvidia Turing klarar det ännu bättre.

edit Såg nu att ditt inlägg skrevs för ett par dagar sedan.
Läs denna guide om du inte redan gjort så.
https://www.sweclockers.com/test/28527-optimera-red-dead-rede...

Det går att spela. Det jag menar är att i andra spel som körs i Vulkan eller DX12 så presterar Pascal relativt sett bättre än i RDR2.

Kolla in en enligt mig oerhört bra optimeringsguide från Hardware Unboxed. Rekommenderas.

Edit: Slänger in videona

Skickades från m.sweclockers.com