Permalänk
Medlem

Ny gaminglaptop

Jag har 10 000:- budget. Vad rekommenderar ni?
Det borde väl finnas schyssta kap att göra nu under BF?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eller denna? Dock så har denna i5 8300H medan den övre har 9 serien.. men denna har bättre grafikkort... hmmm

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-y530-81lb...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denna verkar vara billigare och dessutom ha samma specs...
https://www.inet.se/produkt/1963993/lenovo-l340-i5-8gb-512gb-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

finns https://www.webhallen.com/se/product/298424-MSI-GP63-8RE-059N... , släpptes i våras , men har en i7-8750h och 120hz skärm, kan ju vara nått att kika på iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

finns https://www.webhallen.com/se/product/298424-MSI-GP63-8RE-059N... , släpptes i våras , men har en i7-8750h och 120hz skärm, kan ju vara nått att kika på iaf

Är 8 series i7 bättre än 9 series i5? Hur mycket skiljer sig en 120hz skärm med en 60hz?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

processorerna är ganska snarlika i spel, men om man håller på med tyngre grejer typ rendering och photo så skulle jag nog föredra i7, 120hz och 60hz är som natt och dag för mig iaf, speciellt om man spelar på den.. dellen är ju ny så den borde väll vara helt okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

processorerna är ganska snarlika i spel, men om man håller på med tyngre grejer typ rendering och photo så skulle jag nog föredra i7, 120hz och 60hz är som natt och dag för mig iaf, speciellt om man spelar på den.. dellen är ju ny så den borde väll vara helt okej

Men dell är ju 60hz, samt endast 1650 grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilka spel lirar du / har du tänkt lira? Och hur viktigt e FPS:en i relation till grafiken? typ, kan du tänka dig köra på "low" för att få ut mer fps? Och sist, har du flexibilitet på budgeten på 10000kr att gå till 11000kr t.ex.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kachiem:

Vilka spel lirar du / har du tänkt lira? Och hur viktigt e FPS:en i relation till grafiken? typ, kan du tänka dig köra på "low" för att få ut mer fps? Och sist, har du flexibilitet på budgeten på 10000kr att gå till 11000kr t.ex.?

10 000:- är väl typ Max, gärna lägre, men om datorn för elva är MYCKET BÄTTRE så finns det rum för detta..

Jag kör mest Classic wow, kanske lite cs/lol..

Jag hade gärna velat köra på högsta grafik med stadig fps på typ 60fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det bara e för Cs, LoL, Classic Wow, så e dom inte super krävande, jag hade satsat på en laptop med 1650 och i5 och mer ram / större hårddisk isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kachiem:

Om det bara e för Cs, LoL, Classic Wow, så e dom inte super krävande, jag hade satsat på en laptop med 1650 och i5 och mer ram / större hårddisk isåfall.

Vad har jag för nytta med mer ram / hårddisk? 8 gb/256GB SSD räcker gott oc väl

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det räcker för dig så kör på med det, var bara vad jag själv hade siktat på om jag haft pengar över efteråt. Dock så måste jag säga, har inte själv testat en 1650 o i5a på laptop på något av dom spelen, men från olika benchmarks som jag kollat så borde du kunna klara 60fps på högsta grafik för dom spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kachiem:

Om det räcker för dig så kör på med det, var bara vad jag själv hade siktat på om jag haft pengar över efteråt. Dock så måste jag säga, har inte själv testat en 1650 o i5a på laptop på något av dom spelen, men från olika benchmarks som jag kollat så borde du kunna klara 60fps på högsta grafik för dom spelen.

Ok det låter bra! Vet du om det är stor skillnad på i5 9 series och i7 8 serie, samt 1650 och det andra grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

i7a har fler cores, så spel och applikationer som klarar att nyttja fler cores kommer kunna köra lite snabbare(vilket i dagsläget är de flesta) om jag inte tar fel så tror jag 1060 har större minnesbandbredd vilket I teorin borde innebära att den är snabbare än 1650. Så det kan vara att den är bättre än i5 + 1650. Men googla gärna själv om det mer

men iaf i7 = bättre än i5 även om det är en generation äldre.
1060 tror jag borde vara bättre än 1650 men är ej 100% säker

Skickades från m.sweclockers.com