Permalänk
Medlem

MSI Optix MAG322CQRV

Någon som har erfarenhet av denna skärm? Finns väldigt lite recensioner ute. Är på rea för 3990 kr just nu så är sugen på att slå till. AOC CQ32G1 verkar vara väldigt lik men lite billigare, kanske är MSI-skärmen snäppet bättre?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Jag hade MAG 321CQRV, alltså föregångaren. Jag lämnade tillbaka den för att den hade så mycket ghosting/smear. Vet inte om det blivit avhjälpt i och med den nyare varianten. Kan vara värt för dig att ha i åtanke och undersöka saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Specias: Ghosting/smearing verkar väl vara rätt vanligt på VA-paneler tyvärr. Nu har MSI skärmen gått upp i pris så lutar åt AOC CQ32G1. Finns lite mer recensioner på den och verkar överlag vara väldigt positivt. Specsen är i princip identiska mot MSI förutom att den har lite mindre curve, kan det va så att det egentligen vara samma skärmar som bara är brandade olika?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

@Specias: Ghosting/smearing verkar väl vara rätt vanligt på VA-paneler tyvärr. Nu har MSI skärmen gått upp i pris så lutar åt AOC CQ32G1. Finns lite mer recensioner på den och verkar överlag vara väldigt positivt. Specsen är i princip identiska mot MSI förutom att den har lite mindre curve, kan det va så att det egentligen vara samma skärmar som bara är brandade olika?

Nu när du säger det så har jag för mig att jag läste att de faktiskt använder samma panel men lägger på ett annat skin på. Som MSI har ju den där lampan i bak (som inte gör ett skit).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Specias: Misstänkte det, sjukt att det kan skilja runt 2k i pris mellan dom. Känns så sjukt ovärt att betala så mycket mer för lite ljus på baksidan som man aldrig kommer se xD

Visa signatur